• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Min första förlossning tog 13 timmar och andra tog 3 timmar från första värk tills hon var ute, tyckte dock det var lite läskigt att det gick så fort men nu den tredje utdragna var inge bättre...

Jag känner med er som väntar man är ju så less på slutet!

Lilla Alva har lite fler vakenperioder nu och det är jätte trevligt att ha lite ögonkontakt:) hon tycker inte om att ligga själv om det inte är på en guppig skogsväg i vagnen och hon gillar inte bilstolen, oj vad hon skriker i den om hon inte sover.

• Sopp

Allt såg bra ut hos BM! fick tid för UL på fredag och igångsättning nästa fredag. Hoppas jag slipper använda dessa tider.. :) vi pratade även om stanna på BB och då det var jobbigt förra gången så står det i journalen att jag ska få stanna minst tre dagar om jag vill - vilket känns jätteskönt. Jag är så himla orolig över att jag ska bryta ihop den här gången med, nu dessutom när jag kommer att ha två barn att tänka på

• MrsHeinerborg
    Sopp skrev 2015-09-01 12:03:09 följande:

Allt såg bra ut hos BM! fick tid för UL på fredag och igångsättning nästa fredag. Hoppas jag slipper använda dessa tider.. :) vi pratade även om stanna på BB och då det var jobbigt förra gången så står det i journalen att jag ska få stanna minst tre dagar om jag vill - vilket känns jätteskönt. Jag är så himla orolig över att jag ska bryta ihop den här gången med, nu dessutom när jag kommer att ha två barn att tänka på

Skönt att allt såg bra ut o trevligt med inbokat UL. Hoppas dock att du slipper vänta sålänge....
    Ja stanna på BB, det vill jag oxå, får se om man får det.
  • smurfan8402

Här gick de undan :) våran "lilla" kille är nu född. Första värken kom kl 19,30 åkte till förlossningen kl 21 o 22,35 är han född :) allt gick super bra. Vattnet gick precis innan han föddes så bm blev lite blöt då de tydligen blev en "explosion" när hinnan gick sönder av trycket.

Frågan är bara hur länge man ska ligga kvar :/ just nu delar jag rum med en annan tjej. Men får se hur vi mår imorgon

Är så lycklig nu o äntligen får man se han, kramas o pussas :D

• IMHO

Grattis smurfan. Härligt att tiden för bebismys äntligen är här.

• emeloi
    smurfan8402 skrev 2015-09-02 02:27:39 följande:

Här gick de undan :) våran "lilla" kille är nu född. Första värken kom kl 19,30 åkte till förlossningen kl 21 o 22,35 är han född :) allt gick super bra. Vattnet gick precis innan han föddes så bm blev lite blöt då de tydligen blev en "explosion" när hinnan gick sönder av trycket.

Frågan är bara hur länge man ska ligga kvar :/ just nu delar jag rum med en annan tjej. Men får se hur vi mår imorgon

Är så lycklig nu o äntligen får man se han, kramas o pussas :D

Grattis! Vad härligt att allt gick bra hoppas du får komma hem snart då och njuta av det lilla livet i lugn och ro
Svar på tråden BF september 2015!