• Svar på tråden BF september 2015!
  • Cessely
    lizanilander skrev 2015-01-11 11:21:09 följande:

Men usch vad jobbigt att det gått så snabbt!!! ja då förstår jag dig! har du långt till förlossningen? Vi har flyttat nu så ha 1 mil till BB istället för 10 som vi hade sist :P mitt problem var tvärtom, det gick så otroligt långsamt så jag hade inga krafter kvar när det väl var dags :/ tänk vad olika det kan vara! Hoppas du kan få snitt då, inte så rockigt att föda i hallen på väg ut :O Ok, jag är beräknad 4/9 :)

Nä det tar väl som tur är ca 10 min med bil..så nära men går det så går de undan. Man kan ju inte veta men har verkligen skräck. BM på BB sa att om du får fler barn kom in vid minsta antydan att det är på G så du hinner in i tid att föda. Men...ändå orolig, hi! Ja då ligger du lite före mig :)
  • Mysk
    Bubbelgumma skrev 2015-01-11 12:42:06 följande:

Nu hoppar jag in också! Det verkar vara så många september mammor som aktivt skrivet i denna tråd. Kul!

Jag är idag i v. 4+3. Känner av graviditeten i magen men mest i små korta stunder. Ökad trötthet igår hela dagen. Planerar att ta kontakt med mvc i ca v. 9 beroende på hur kroppen känns. Vi är såklart super lyckliga över graviditeten och hade tur då vi blev gravida på första försöket med inställningen av att det händer om det händer...och det hände smile1.gif Jag är 28 år och väntar första barnet.

En önskan från er andra är att nu skriver vilken vecka ni är i när ni beskriver symptom och känslor. Jag tycker det är intressant för att kunna relatera till egen graviditet.

Hej och grattis! Är i v 4+2 idag och det moler bra och spänner i magen annars ingenting. Har en son sen innan :)
  • Bubbelgumma
    Mysk skrev 2015-01-11 15:04:06 följande:
    Hej och grattis! Är i v 4+2 idag och det moler bra och spänner i magen annars ingenting. Har en son sen innan :)
    Kul, välkommen! Då är vi nästan lika långt gångna
  • Mina5barn

Jag kan inte infoga bilder...nån som har en aning om varför?

Mor till 5 underbaringar
  • MissJP
    MillisVanillis skrev 2015-01-11 14:40:10 följande:

Jag har haft mindre symtom sedan igår, mår inte som en kasse skridskor längre. Illamående till och från å fogarna känns men inget annat just nu.

Man kanske ska vara typ glad över detta :p

Men det bildas ändå en oro. Dessa jäkla fogar.. Antar att du har barn sedan tidigare?
  • Sarah89

Jag hoppar in här!

Vi plussade för lite mer än en vecka sedan och är idag i vecka 4+4. Det är vårt första barn och första graviditet så det är mycket nytt för oss.

Jag är 25 (fyller 25) och min sambo är 36 (fyller 37), och vi bor i Malmö.

Jag har hittills mått helt okej, bara sprungit på toaletten för att kissa en hel del, varit trött (somnade nästan inne på toaletten på jobbet härromdagen) och nu senaste dagarna har jag sovit sjukt dåligt och vaknar till och från, väldigt ovanligt eftersom jag i vanliga fall sover som en sten tills att jag vaknar på morgonen.

Men ska bli kul att följas åt tills september! ????

Har ni ringt MVC än?

• MillisVanillis
    MissJP skrev 2015-01-11 15:12:55 följande:
    Man kanske ska vara typ glad över detta :p

Men det bildas ändå en oro. Dessa jäkla fogar.. Antar att du har barn sedan tidigare?
    Ja man borde va glad men ändå nånstans vaknar oron.

Har en dotter på 19 mån :) blev deltidssjukskriven i v13 pga fogarna med henne. Känner av smärtan redan nu i V5 :(
  • snusmumriken
    Cessely skrev 2015-01-11 14:43:12 följande:

Nä det tar väl som tur är ca 10 min med bil..så nära men går det så går de undan. Man kan ju inte veta men har verkligen skräck. BM på BB sa att om du får fler barn kom in vid minsta antydan att det är på G så du hinner in i tid att föda. Men...ändå orolig, hi! Ja då ligger du lite före mig :)

Jag fick samma uppmaning med andra eftersom vi har 45 minuter till förlossningen och min första var snabb, men det gick bra :) Kommer vara nervös denna gången, har ett par vänner som känt huvudet i bilen :)
  • lördagsgodis
    MissJP skrev 2015-01-11 14:21:07 följande:

Symptomen har minskat under ett par dagar nu. Knappt något illamående, tröttheten är överkomlig, känner mig ganska ogravid. Kände hugg inatt när jag jobbade, men mest efter ansträngning. Jaja.. det får gå som det går! Vul nummer tre på tisdag.

Jag ska dit 10.30 på tisdag och få reda på om det lever, kommer vara i vecka 6+4-5 då. Jag har ju haft blodblandade flytningar sen jag plussade men det rör sig om väldigt lite blod och cb digital har ju ökat i rätt takt så jag hoppas att den lever.
  • mami0912
    Sarah89 skrev 2015-01-11 15:20:55 följande:

Jag hoppar in här!

Vi plussade för lite mer än en vecka sedan och är idag i vecka 4+4. Det är vårt första barn och första graviditet så det är mycket nytt för oss.

Jag är 25 (fyller 25) och min sambo är 36 (fyller 37), och vi bor i Malmö.

Jag har hittills mått helt okej, bara sprungit på toaletten för att kissa en hel del, varit trött (somnade nästan inne på toaletten på jobbet härromdagen) och nu senaste dagarna har jag sovit sjukt dåligt och vaknar till och från, väldigt ovanligt eftersom jag i vanliga fall sover som en sten tills att jag vaknar på morgonen.

Men ska bli kul att följas åt tills september! ????

Har ni ringt MVC än?

Då är vi nästan lika långt gångna :) Jag är i 5+0, det är vårt tredje barn :)

Jag ringde till mvc förra veckan men min bm hade semester så jag får ringa imorgon :)

Själv då?
Svar på tråden BF september 2015!