• Svar på tråden BF september 2015!
  • igelkotten01

Jag förstår dig.. Jag hatar också blodprov! Men tänk att det är för din hälsa och för barnet!

• Cessely
    Golvlampa skrev 2015-01-11 10:07:08 följande:

Hej. Jag är idag i v 6+5 och använde mitt sista gravtest igår i hopp om att få se +3. Har använt ägglossningstest och vet att jag hade ägglossning 10/12. Min oro är att testet bara visade Gravid 2-3. Vad tror ni om detta? Är det kört för min del..?

Men testet visar ju inte längre än 3+. Kan ju va att du inte är så långt gången som du tror då bara?? :)
    lizanilander skrev 2015-01-11 10:38:53 följande:

nej precis, det förstår jag ju :) ja, jag fick problem i början länge, sen lite bättre, men efter förlossningen....oj oj oj, då kunde jag inte ens gå, haha! ja vi får hoppas det, jag är nog mest orolig inför förlossningen och tiden efter, men innan man vet ordet av det så är barnen flera år :O när är du beräknad?

Aj då :( Jag tänker snitt denna gången..fött vaginalt innan men båda förlossningarna har gått så snabbt så denna gången e ja livrädd att föda hemma som det höll på att bli innan.

Jag har BF 19 sep. Du?
  • BabyJia

Någon mer som känner av att blodtillförseln har ökat "där nere"? Jag har haft en liten märklig känsla där nu i ett par dagar, mer idag dock. Pirrar på nåt vis...svårt och förklara:)

Men det jag reagerar på är att kan det verkligen bli så om det skulle vara ett utomkved, vilket det ju misstänks på mig?

Nu har jag inte haft ont sen i torsdags och molvärken som kommer emellanåt förflyttar sig.

• lizanilander

Men usch vad jobbigt att det gått så snabbt!!! ja då förstår jag dig! har du långt till förlossningen? Vi har flyttat nu så ha 1 mil till BB istället för 10 som vi hade sist :P mitt problem var tvärtom, det gick så otroligt långsamt så jag hade inga krafter kvar när det väl var dags :/ tänk vad olika det kan vara! Hoppas du kan få snitt då, inte så rockigt att föda i hallen på väg ut :O Ok, jag är beräknad 4/9 :)

• Bubbelgumma

Nu hoppar jag in också! Det verkar vara så många september mammor som aktivt skrivet i denna tråd. Kul!

Jag är idag i v. 4+3. Känner av graviditeten i magen men mest i små korta stunder. Ökad trötthet igår hela dagen. Planerar att ta kontakt med mvc i ca v. 9 beroende på hur kroppen känns. Vi är såklart super lyckliga över graviditeten och hade tur då vi blev gravida på första försöket med inställningen av att det händer om det händer...och det hände Jag är 28 år och väntar första barnet.

En önskan från er andra är att nu skriver vilken vecka ni är i när ni beskriver symptom och känslor. Jag tycker det är intressant för att kunna relatera till egen graviditet.

• snusmumriken
    lizanilander skrev 2015-01-11 09:55:16 följande:

ok, jag är i vecka 7 nu. Ja det kanske det gör, eller så gör det inte det :P haha jag hoppas iaf att jag slipper ha lika mkt problem med fogarna, det var jobbigt :/ haha, mina bröst växte fort förra gången (har stora sedan innan) och när sonen var född och jag ammade såg det inte riktigt klokt ut :O stora som fotbollar var dom, väldigt jobbigt och tungt, så hoppas de inte växer lika mkt nu, men det lär dom väl göra:P

Haha, jag har också stora och vet inte hur många ggr jag kände hur barnen drog sig loss från tuttarna för att jag täppte för både mun och näsa på dom, man är ju inte alltid så alert när man sitter och ammar på nätterna :D
  • MissJP
    eriwag skrev 2015-01-11 09:08:00 följande:

Jadu de undrar jag oxå varför jag inte fick?! De skulle sköta sig själv sa dom! Men detta ger mig ångest!

Ring och be om tabletter. De kan inte veta om det drar ut på tiden. Du ska inte behöva må dåligt om det går att underlätta.
  • MissJP

Symptomen har minskat under ett par dagar nu. Knappt något illamående, tröttheten är överkomlig, känner mig ganska ogravid. Kände hugg inatt när jag jobbade, men mest efter ansträngning. Jaja.. det får gå som det går! Vul nummer tre på tisdag.

• Lissing
    BabyJia skrev 2015-01-11 11:21:07 följande:

Någon mer som känner av att blodtillförseln har ökat "där nere"? Jag har haft en liten märklig känsla där nu i ett par dagar, mer idag dock. Pirrar på nåt vis...svårt och förklara:)

Men det jag reagerar på är att kan det verkligen bli så om det skulle vara ett utomkved, vilket det ju misstänks på mig?

Nu har jag inte haft ont sen i torsdags och molvärken som kommer emellanåt förflyttar sig.

Jag känner att det pulserar i livmodern emellanåt.
    Som om hela livmodern är ett enda hjärta Glad
    081118, 100703, BF 150912
  • MillisVanillis
    MissJP skrev 2015-01-11 14:21:07 följande:

Symptomen har minskat under ett par dagar nu. Knappt något illamående, tröttheten är överkomlig, känner mig ganska ogravid. Kände hugg inatt när jag jobbade, men mest efter ansträngning. Jaja.. det får gå som det går! Vul nummer tre på tisdag.

Jag har haft mindre symtom sedan igår, mår inte som en kasse skridskor längre. Illamående till och från å fogarna känns men inget annat just nu.
Svar på tråden BF september 2015!