• Svar på tråden BF september 2015!
  • idorina

Jag har inte ringt mvc än. Är ju bara i v 5+1 än så jag tycker det är lite tidigt. Tänker nog vänta till v 10 iaf, är ju inte direkt något speciellt med första träffen :)

• Cessely
    snusmumriken skrev 2015-01-11 16:00:12 följande:

Jag fick samma uppmaning med andra eftersom vi har 45 minuter till förlossningen och min första var snabb, men det gick bra :) Kommer vara nervös denna gången, har ett par vänner som känt huvudet i bilen :)

Åh shit ja. Nervöst minst sagt!
  • Cessely
    Sarah89 skrev 2015-01-11 15:20:55 följande:

Jag hoppar in här!

Vi plussade för lite mer än en vecka sedan och är idag i vecka 4+4. Det är vårt första barn och första graviditet så det är mycket nytt för oss.

Jag är 25 (fyller 25) och min sambo är 36 (fyller 37), och vi bor i Malmö.

Jag har hittills mått helt okej, bara sprungit på toaletten för att kissa en hel del, varit trött (somnade nästan inne på toaletten på jobbet härromdagen) och nu senaste dagarna har jag sovit sjukt dåligt och vaknar till och från, väldigt ovanligt eftersom jag i vanliga fall sover som en sten tills att jag vaknar på morgonen.

Men ska bli kul att följas åt tills september! ????

Har ni ringt MVC än?

Jag är 4+1-2 vad jag vet nu. Men ska nog ringa BM 6+0 kanske där efter. Är ju mest kostsamtal i början och här är inte inskrivningen förrän v 9-10.
  • Cessely
    lördagsgodis skrev 2015-01-11 16:17:21 följande:

Jag ska dit 10.30 på tisdag och få reda på om det lever, kommer vara i vecka 6+4-5 då. Jag har ju haft blodblandade flytningar sen jag plussade men det rör sig om väldigt lite blod och cb digital har ju ökat i rätt takt så jag hoppas att den lever.

Har du varit på kontroll innan??
  • Sarah89
    mami0912 skrev 2015-01-11 16:38:28 följande:
    Då är vi nästan lika långt gångna :) Jag är i 5+0, det är vårt tredje barn :)

Jag ringde till mvc förra veckan men min bm hade semester så jag får ringa imorgon :)

Själv då?
    Jag ringde redan i onsdags, och ska på ett tidigt ultraljud 4:e februari och sen inskrivning veckan efter.

Men kände att jag kunde ringa direkt för går hos en privatklinik där min vanliga gynekolog även jobbar på MVC avdelningen så hon va rätt beredd på att jag skulle ringa :)
  • Sarah89
    idorina skrev 2015-01-11 16:59:28 följande:

Jag har inte ringt mvc än. Är ju bara i v 5+1 än så jag tycker det är lite tidigt. Tänker nog vänta till v 10 iaf, är ju inte direkt något speciellt med första träffen :)

Har du barn sedan innan? :) eftersom det är vårt första så ville jag ta kontakt direkt så ringde nästan direkt efter att jag plussat. Ska dit vecka 8+0 för ett tidigt ultraljud och se om vi kan höra hjärtslag och titta så att fostret ligger i livmodern. Och sen blir de inskrivning veckan efter!
  • Sarah89
    Cessely skrev 2015-01-11 17:07:50 följande:
    Jag är 4+1-2 vad jag vet nu. Men ska nog ringa BM 6+0 kanske där efter. Är ju mest kostsamtal i början och här är inte inskrivningen förrän v 9-10.
    Ja, finns ju ingen idé att ringa tidigare egentligen.. Men som första gången gravid så har jag en miljon tankar och ville få ringt direkt :) men ska inte ditt förens jag är 8+0.
  • lördagsgodis
    Cessely skrev 2015-01-11 17:09:17 följande:
    Har du varit på kontroll innan??
    Nej det här blir första kollen. Har bokat in hela morgondagen med lekträffar hemma hos oss så jag får lite annat att tänka på.
  • Carerra

Här är en till med blodbkandade flytningar som kommit under em tillsammans med en annan sorts magont. Vecka 4+3. Har krupit ner under täcket och brutit ihop totalt

• NattaLind

Vad tidigt alla går på ul! Jag är gravid med första och ska inte på ul förrän jag är i vecka 12 :) Och första träff med BM i vecka 9.

Svar på tråden BF september 2015!