• Svar på tråden BF september 2015!
  • MissJP
    lördagsgodis skrev 2015-01-11 16:17:21 följande:

Jag ska dit 10.30 på tisdag och få reda på om det lever, kommer vara i vecka 6+4-5 då. Jag har ju haft blodblandade flytningar sen jag plussade men det rör sig om väldigt lite blod och cb digital har ju ökat i rätt takt så jag hoppas att den lever.

Håller tummarna för att den lille lever! Blod är ju ändå vanligt.. Bara en hel dag kvar :)
  • mami0912
    Sarah89 skrev 2015-01-11 17:14:15 följande:
    Jag ringde redan i onsdags, och ska på ett tidigt ultraljud 4:e februari och sen inskrivning veckan efter.

Men kände att jag kunde ringa direkt för går hos en privatklinik där min vanliga gynekolog även jobbar på MVC avdelningen så hon va rätt beredd på att jag skulle ringa :)
    Jag är också av den sorten som vill ringa tidigt, skönt att ha en bokad tid :) Känns som man fördriver tiden lite då De första veckorna är så sega tycker jag. Man går runt och oroar sig hela tiden ju.
  • mami0912
    Carerra skrev 2015-01-11 17:50:05 följande:

Här är en till med blodbkandade flytningar som kommit under em tillsammans med en annan sorts magont. Vecka 4+3. Har krupit ner under täcket och brutit ihop totalt

Nej så tråkigt. Kommer det mycket? Håller tummarna att det inte är något.
  • lördagsgodis
    MissJP skrev 2015-01-11 18:02:46 följande:
    Håller tummarna för att den lille lever! Blod är ju ändå vanligt.. Bara en hel dag kvar :)
    Tack. Vilken tid har du? Hoppas det sitter rätt och att vi båda får skriva positiva inlägg här efter kollerna.
  • Cessely
    Sarah89 skrev 2015-01-11 17:19:53 följande:
    Ja, finns ju ingen idé att ringa tidigare egentligen.. Men som första gången gravid så har jag en miljon tankar och ville få ringt direkt :) men ska inte ditt förens jag är 8+0.
    Ja det är klart...kan ju va skönt med att ha det bokat och klart :)
    lördagsgodis skrev 2015-01-11 17:24:06 följande:
    Nej det här blir första kollen. Har bokat in hela morgondagen med lekträffar hemma hos oss så jag får lite annat att tänka på.
    Åh ok :( Ja jag håller tummarna att det ser bra ut för dig!
    Carerra skrev 2015-01-11 17:50:05 följande:

Här är en till med blodbkandade flytningar som kommit under em tillsammans med en annan sorts magont. Vecka 4+3. Har krupit ner under täcket och brutit ihop totalt

Neeeeej vad tråkigt :( Håller tummarna hårt att allt e bra med bebis.

• melodie

Jag hade graviditetsklåda och fick medicin mot det. Men mot slutet funkade den inte så då blev jag igångsatt eftersom för höga värden inte är bra för barnet heller. Så kolla upp det och säg att dom ska ta ett prov som mäter gallsyran. Jag fick höra av några barnmorskor att det inte kunde vara hepatos (som det heter) bara för jag var så tidig i graviditeten och de flesta som drabbas är mot slutet men de hade fel. Så kolla upp det! Du kommer få ta prov på fastande mage. Jag kommer säkert få hepatos igen eftersom man ofta får det igen om man fick det med första.

Lissing skrev 2015-01-11 10:04:04 följande:

Går in i vecka 6 idag.

Har inte sovit en blund inatt,

denna klådan is killing me! 

Fler här som besväras av

extrem klåda över hela kroppen,

inkluderat i handflator och på

fotsulorna?

• idorina
    Sarah89 skrev 2015-01-11 17:17:26 följande:

Har du barn sedan innan? :) eftersom det är vårt första så ville jag ta kontakt direkt så ringde nästan direkt efter att jag plussat. Ska dit vecka 8+0 för ett tidigt ultraljud och se om vi kan höra hjärtslag och titta så att fostret ligger i livmodern. Och sen blir de inskrivning veckan efter!

Nä inga barn sen innan. Men vi blev gravida för 2,5 år sedan, så då gick jag på ett första samtal. Men pga olika orsaker blev det inte så att vi behöll det...Här får man inte göra ultraljud förrän i v 18..
  • MissJP
    lördagsgodis skrev 2015-01-11 18:36:03 följande:

Tack. Vilken tid har du? Hoppas det sitter rätt och att vi båda får skriva positiva inlägg här efter kollerna.

Jag ska vara där 9. Tror att de ska ta några prover med om de inte hittar vad de söker under vul.

Ja men det ska vi allt tro :)

Har du några symptom?
  • Sarah89
    idorina skrev 2015-01-11 19:11:56 följande:
    Nä inga barn sen innan. Men vi blev gravida för 2,5 år sedan, så då gick jag på ett första samtal. Men pga olika orsaker blev det inte så att vi behöll det...Här får man inte göra ultraljud förrän i v 18..
    Okej! Ja, jag har förstått att det varierar väldigt med når man gör första ultraljudet och hur många man gör osv.

Är rätt glad att vi kommer få göra ett redan i v.9 och förhoppningsvis kommer få höra hjärtslag :)

Men hade det varit att även vi fått vänta så hade man ju självklart gjort det :)
  • Sarah89
    mami0912 skrev 2015-01-11 18:24:26 följande:
    Jag är också av den sorten som vill ringa tidigt, skönt att ha en bokad tid :) Känns som man fördriver tiden lite då smile5.gif De första veckorna är så sega tycker jag. Man går runt och oroar sig hela tiden ju.
    Ja men verkligen, denna veckan sen vi plussade har varit den långsammaste ever. Och då har jag 35v kvar.. ????
Svar på tråden BF september 2015!