• Svar på tråden BF september 2015!
  • BabyJia
    Sarah89 skrev 2015-01-11 19:51:42 följande:
    Ja men verkligen, denna veckan sen vi plussade har varit den långsammaste ever. Och då har jag 35v kvar.. ????
    Jag ringde mvc i onsdags, alltså dagen efter jag plussade. Fick en tid nu fredag 16/1. Jag hoppas innerligt att jag kommer kunna gå på det besöket.

Imorgon ringer jag för att boka ytterligare ett besök på gyn då jag ska dit på ännu en undersökning och jag hoppas verkligen att hinnsäcken inte är tom och att vi kommer kunna hitta nåt litet där i nu vid nästa vul.
  • mammamalin

Hoppar in här jag med :) Plussade idag på BIM-2. Wihooo! Första försöket precis som med dottern. Så tacksam!!  Nu är det bara att hålla tummarna på att bebisen vill stanna kvar :) Räknat ut att BF bör bli 21 september.

• BabyJia
    mammamalin skrev 2015-01-11 20:26:06 följande:

Hoppar in här jag med :) Plussade idag på BIM-2. Wihooo! Första försöket precis som med dottern. Så tacksam!!  Nu är det bara att hålla tummarna på att bebisen vill stanna kvar :) Räknat ut att BF bör bli 21 september.

Grattis...vad kul:)
  • idorina
    Sarah89 skrev 2015-01-11 19:49:14 följande:

Okej! Ja, jag har förstått att det varierar väldigt med når man gör första ultraljudet och hur många man gör osv.

Är rätt glad att vi kommer få göra ett redan i v.9 och förhoppningsvis kommer få höra hjärtslag :)

Men hade det varit att även vi fått vänta så hade man ju självklart gjort det :)

Jo det varierar ganska stort i landet. Man får bara göra ul här om det är nåt speciellt. Typ konstiga blödningar eller så. Annars får man fint vänta :) Så därför känns det bättre att vänta med att ringa till bm lite längre fram, så man slipper vänta så himla länge :)
  • lördagsgodis
    MissJP skrev 2015-01-11 19:16:28 följande:
    Jag ska vara där 9. Tror att de ska ta några prover med om de inte hittar vad de söker under vul.

Ja men det ska vi allt tro :)

Har du några symptom?
    Jag har mycket symptom så kroppen tror iaf att den är gravid men jag är så orolig pga blödningarna att det ska vara ett ma eller ofosterlig men att kroppen inte fattar, jag har ju inte blödigt en droppe med de två barn jag har.
  • jenwal

Hej!

Enligt SM hade jag BF 26/8 men efter jag varit på privat VUL så ändrades datumet till 1/9.

I fredags började jag blöda lite smått och det har fortsatt under hela helgen tillsammans med magont. Idag klarade jag bara inte av det längre utan åkte in akut... Var så rädd att graviditeten avstannat. Läkaren undersökte mig och allt så bra ut med fostret. Hjärtat slog fint.

Däremot så hade jag en extremt känslig livmodertapp, den blöder bara man petar på den. Läkaren tyckte inte att det verkade helt ok så jag ska få komma tillbaka på en mer noggrann cellprovskontroll redan under veckan.

Så ni som har blödningar kanske även ni har problem med känslig livmodertapp? Läkaren sa att det är vanligt att man blöder från den då man är gravid.

• Miiiam

Hej ! Jag plussade igår och detta kommer bli mycket tufft! Har 3 barn flicka 9 och 2 pojkar 7 o 5 år. Jag har diabetes o har nämligen gjort 3 kejsarsnitt !! Min läkare sa att jag skulle få en utav dom bästa läkarna som skulle hjälpa mig med kejsarsnittet om jag planerade att bli gravid igen. Så nu blir det till att pressa kroppen hårt s sockret går ner. Jag och min man är glada men samtidigt oroliga för min hälsa. Grattis till er alla som också plussat. Kramar till er !

• jenwal

Jag har verkligen INGA symptom så det behöver inte vara negativt.

• Carerra

Har blödit lite smått sen em idag. Inga mängder än. Hade sex imorse. Men det började som sagt på em. Är superledsen och vågar inte hoppas på att det ska gå vägen ändå. Ringer upp direkt gyn öppnar imorgon. Kram på er fina tjejer och tack för att ni håller tummarna!!

• Timglas

Hej alla! Igår satt vi på akuten jag och sambon. Har haft ont vid högra äggstocken. Trodde de va cystor men dom ville ändå ha in mig när jag pratade med sköterskan på telefonen. Satt där i fyra timmar och fick lämna flera rör med blod och till sist komma in på VUL. Visste inte vad vi skulle föreställa oss att se. Läkaren va tyst jättelänge och då sa jag "ser du något positivt får du gärna säga det.".."jaja, jag vill bara titta först och vara säker på vad jag ser."

Då säger han att jag är i 4+några dagar, och att allt såg "normalt ut" för den veckan. Men de som inte stämmer är att min egen räkning är 6+0 imorrn. Så lustigt. Skulle de stämma borde jag aldrig kunna ha plussat dagen efter julafton sa han. Nu är de inte roligt tills jag ska få komma tillbaka på nytt VUL tisdag eller onsdag. Förmodligen har allt stannat av..hade sista mensen 1 december och äl-känningar 13-15 dec... :(

Å andra sidan fick jag 3+ imorse på clear blue digital..

Svar på tråden BF september 2015!