• Svar på tråden BF september 2015!
  • Lovven
    Carerra skrev 2015-01-11 21:46:59 följande:

Har blödit lite smått sen em idag. Inga mängder än. Hade sex imorse. Men det började som sagt på em. Är superledsen och vågar inte hoppas på att det ska gå vägen ändå. Ringer upp direkt gyn öppnar imorgon. Kram på er fina tjejer och tack för att ni håller tummarna!!

Jag håller tummarna för dig. På mvc säger de ju dock att det är väldigt vanligt att blöda lite så vi får verkligen hoppas på det bästa!!
  • BabyJia
    Timglas skrev 2015-01-11 21:47:09 följande:

Hej alla! Igår satt vi på akuten jag och sambon. Har haft ont vid högra äggstocken. Trodde de va cystor men dom ville ändå ha in mig när jag pratade med sköterskan på telefonen. Satt där i fyra timmar och fick lämna flera rör med blod och till sist komma in på VUL. Visste inte vad vi skulle föreställa oss att se. Läkaren va tyst jättelänge och då sa jag "ser du något positivt får du gärna säga det.".."jaja, jag vill bara titta först och vara säker på vad jag ser."

Då säger han att jag är i 4+några dagar, och att allt såg "normalt ut" för den veckan. Men de som inte stämmer är att min egen räkning är 6+0 imorrn. Så lustigt. Skulle de stämma borde jag aldrig kunna ha plussat dagen efter julafton sa han. Nu är de inte roligt tills jag ska få komma tillbaka på nytt VUL tisdag eller onsdag. Förmodligen har allt stannat av..hade sista mensen 1 december och äl-känningar 13-15 dec... :(

Å andra sidan fick jag 3+ imorse på clear blue digital..

Åh...då är vi i samma sits ju:-/ Ska ringa gyn imorgon å få ny tid, då det visa enbart en hinnsäck i torsdags och mina blodprover från torsdag och fredag visade inga förändringar. Hoppas få en tid på tisdag, för det är sjukt jobbigt och inte veta:(
  • igelkotten01

Någon som spekulerat i kön? Det här är ju nr 2 och enligt mina beräkningar är jag i v 6+4 nu. Kollade kinesiska kalendern och har gjort "ringtestet".. Båda säger tjej. Eftersom jag har en son så vore det sjukt kul om det stämde, men vi tar en dag i taget och hoppas att allt är bra med pyret i magen och att allt går vägen först.

• Timglas
    BabyJia skrev 2015-01-11 22:02:36 följande:
    Åh...då är vi i samma sits ju:-/ Ska ringa gyn imorgon å få ny tid, då det visa enbart en hinnsäck i torsdags och mina blodprover från torsdag och fredag visade inga förändringar. Hoppas få en tid på tisdag, för det är sjukt jobbigt och inte veta:(
    Har följt dina inlägg :/ beklagar hela biten..

och nu står jag där själv. Läkaren kunde inte se något foster i någon äggledare utan den satt i livmodern "som den ska"..vad mitt hcg låg på igår vet jag ej men vet även att det är utan vidare betydelse utan snarare ökningen till jag kommer tillbaka som spelar roll :/ han hittade inte heller någon gulkropp eller foster i hinnsäcken givetvis..
  • BabyJia
    Timglas skrev 2015-01-11 22:20:37 följande:
    Har följt dina inlägg :/ beklagar hela biten..

och nu står jag där själv. Läkaren kunde inte se något foster i någon äggledare utan den satt i livmodern "som den ska"..vad mitt hcg låg på igår vet jag ej men vet även att det är utan vidare betydelse utan snarare ökningen till jag kommer tillbaka som spelar roll :/ han hittade inte heller någon gulkropp eller foster i hinnsäcken givetvis..
    Jag hoppas det beror på att det var för tidigt att se nåt på vul och att vi snart få se nåt litet i våra hinnsäckar.

Detta är fjärde gången jag är gravid - en abort och detta är första gången som jag är så här orolig.

Doktorn kunde inte se om graviditeten sitter nån annanstans, utan det är bara en misstanke hon har. Men jag hoppas nu vid nästa besök att vi får redat ut detta och att hennes misstankar är fel.
  • Timglas
    BabyJia skrev 2015-01-11 22:28:51 följande:
    Jag hoppas det beror på att det var för tidigt att se nåt på vul och att vi snart få se nåt litet i våra hinnsäckar.

Detta är fjärde gången jag är gravid - en abort och detta är första gången som jag är så här orolig.

Doktorn kunde inte se om graviditeten sitter nån annanstans, utan det är bara en misstanke hon har. Men jag hoppas nu vid nästa besök att vi får redat ut detta och att hennes misstankar är fel.
    Min fjärde graviditet också (en abort). Och detta är nytt, oron har man ju alltid men oroa av att faktiskt vara utan symtom (inte känt något vettigt symtom sedan plus) och vetenskapen om att de inte alls behöver vara normalt grämer mig :/ vi får följas åt..de sjukaste är att jag ställer in mig på de värsta..
  • Miiiam
    Miiiam skrev 2015-01-11 21:40:05 följande:

Hej ! Jag plussade igår och detta kommer bli mycket tufft! Har 3 barn flicka 9 och 2 pojkar 7 o 5 år. Jag har diabetes o har nämligen gjort 3 kejsarsnitt ! Är 36 år! Min läkare sa att jag skulle få en utav dom bästa läkarna som skulle hjälpa mig med kejsarsnittet om jag planerade att bli gravid igen. Så nu blir det till att pressa kroppen hårt s sockret går ner. Jag och min man är glada men samtidigt oroliga för min hälsa. Grattis till er alla som också plussat. Kramar till er !

• BabyJia
    Timglas skrev 2015-01-11 22:31:55 följande:
    Min fjärde graviditet också (en abort). Och detta är nytt, oron har man ju alltid men oroa av att faktiskt vara utan symtom (inte känt något vettigt symtom sedan plus) och vetenskapen om att de inte alls behöver vara normalt grämer mig :/ vi får följas åt..de sjukaste är att jag ställer in mig på de värsta..
    O ja, jag har också ställt in mig på det. Har inte alls mått bra och tankarna bara yr runt. Vart sjukskriven de två sista jobbdagarna före helg:-/
  • 89an
    Sarah89 skrev 2015-01-11 15:20:55 följande:

Jag hoppar in här!

Vi plussade för lite mer än en vecka sedan och är idag i vecka 4+4. Det är vårt första barn och första graviditet så det är mycket nytt för oss.

Jag är 25 (fyller 25) och min sambo är 36 (fyller 37), och vi bor i Malmö.

Jag har hittills mått helt okej, bara sprungit på toaletten för att kissa en hel del, varit trött (somnade nästan inne på toaletten på jobbet härromdagen) och nu senaste dagarna har jag sovit sjukt dåligt och vaknar till och från, väldigt ovanligt eftersom jag i vanliga fall sover som en sten tills att jag vaknar på morgonen.

Men ska bli kul att följas åt tills september! ????

Har ni ringt MVC än?

Hej!

Vad roligt, här är en till från Malmö, född 89, som idag är i 4+4 (antagligen).
    Har inte ringt någon MVC än, men tänkte göra nu i veckan. Har inte riktigt bestämt om jag vill gå privat eller inte än bara. Vart går du? Är det något du kan rekommendera?

Har inte haft så mycket symptom ännu. Lite "mensvärk" och varit lite kissnödigare än vanligt. Idag har jag även haft en hel del humörsvängningar.

Svar på tråden BF september 2015!