• Svar på tråden BF september 2015!
  • charlotta1984

Här kommer en till, BIM +4! Var helt oväntat detta men är så glad. Hoppas inget händer nu bara, man är lite orolig..

• Jouline90

Hoppar in :) jag plussade

Igår morse :) hade mensens första dag 23 dec så jag fattar ingenting ! :) har gjort tre gravtest igår och alla e posetiva :) ????

• Sarah89
    89an skrev 2015-01-11 23:50:20 följande:

Hej!

Vad roligt, här är en till från Malmö, född 89, som idag är i 4+4 (antagligen).
    Har inte ringt någon MVC än, men tänkte göra nu i veckan. Har inte riktigt bestämt om jag vill gå privat eller inte än bara. Vart går du? Är det något du kan rekommendera?

Har inte haft så mycket symptom ännu. Lite "mensvärk" och varit lite kissnödigare än vanligt. Idag har jag även haft en hel del humörsvängningar.

Hej! Vad kul :)

Jag valde att gå privat hos Slottstadens läkarhus. Både för att min mamma gick där, jag har alltid gått hos gyn där och sen för att det år så pass nära där vi bor :) Nu har jag ju inte träffat barnmorskan än men pratade med henne rätt länge på telefon och hon verkade super mysig :) Har hört att Cura vi Erikslust ska va kanon också så det va mitt andra val :)

Är det första barnet?

Jag har inte heller några jätte symtom än dem du nämnde! Men märkte i morse att bh:n inte alls va skön att sätta på sig då det spände i brösten.
  • MissJP

Idag mår jag oförskämt bra. Så nu är det nog ganska bekräftat att det inte gick vägen den här gången. Men huvudsaken för mig är att jag får behålla min äggledare, resten får naturen bestämma. Får veta om ett dygn. Men är inte så speciellt nervös utan är lugn i hela grejen. I alla fall idag.

Hoppas alla får en bra måndag!

• Timglas
    BabyJia skrev 2015-01-11 23:17:06 följande:
    O ja, jag har också ställt in mig på det. Har inte alls mått bra och tankarna bara yr runt. Vart sjukskriven de två sista jobbdagarna före helg:-/
    Dom ringde mig från KK imorse och jag har ny tid på onsdag..:/
  • BabyJia
    Timglas skrev 2015-01-12 09:21:03 följande:
    Dom ringde mig från KK imorse och jag har ny tid på onsdag..:/
    Jag ringde gyn förut och jag fick tid imorgon fm.

Usch, måste ringa min chef om en stund och berätta vad som pågår, för jag kommer inte jobba imorgon kväll heller:-/
  • snusmumriken
    Jouline90 skrev 2015-01-12 03:41:03 följande:

Hoppar in :) jag plussade

Igår morse :) hade mensens första dag 23 dec så jag fattar ingenting ! :) har gjort tre gravtest igår och alla e posetiva :) ????

Det är ju inte ens tre veckor sedan, var testen starka eller jättesvaga? Jag tänker att du kanske blev gravid redan förra månaden? :) Eller så kanske du hade tidig äl. Grattis hursomhelst!
  • snusmumriken
    igelkotten01 skrev 2015-01-11 22:08:34 följande:

Någon som spekulerat i kön? Det här är ju nr 2 och enligt mina beräkningar är jag i v 6+4 nu. Kollade kinesiska kalendern och har gjort "ringtestet".. Båda säger tjej. Eftersom jag har en son så vore det sjukt kul om det stämde, men vi tar en dag i taget och hoppas att allt är bra med pyret i magen och att allt går vägen först.

Jag hade inte satt många slantar på kinesiska kalendern :) Bikarbonattestet funkade på mig och det är väl det enda som har någorlunda vetenskaplig grund. Har för mig att det funkar från v. 11 eftersom PH't i urinen blir olika då beroende om det är en flicka eller pojke. Dock påverkas PH- värdet av mycket annat också.

Jag vill så gärna ha en dotter och har faktiskt en konstig magkänsla att det är en tjej. Tänker inte så mycket på det dock, vill ju helst av allt ha ett friskt barn :) Vi är ett gäng tjejer som alla fick söner samtidigt. Sen blev vi samtliga gravida igen nästan samtidigt och alla fick söner igen. Alla går på samma dagis så det är nästan bara pojkar där. Nu är några av oss gravida igen och alla de andra ska få en tredje son. Väldigt märkligt tycker jag :)
  • Madicken01

Vilka var det som skulle på tidigt UL denna veckan? Vi får hålla tummarna för er!

Känns som tiden sniglar sig fram, drygt två veckor kvar till jag skall på mitt UL.

• igelkotten01

Ja jag gjorde bikarbonattestet med sonen. Tror det är tidigast i v 14 man kan göra det? Självklart är inget vetenskapligt.. Men kul att spekulera :)

Jag ska göra ul på torsdag.

Svar på tråden BF september 2015!