• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Mandy

Är det inte just vid kräkning som man ska vara observant? Funderade lite eftersom Blenda slår sig jämt och ständigt. Lite mindre nu men förr innan hon lärde sig gå ner på knä eller sätta sig på rumpan ramlade hon rakt bakåt flera ggr/dag.

Har hört att det inte är nån fara om de trillar sin längd och inte mer. Men man märker väl hur pass ledsna de blir och hur länge det sitter i kanske. Blenda gråter inte så länge och ofta inte alls fastän det bumsar till ordentligt. har väl blivit van.

• Mandy

Grattis Tahn förresten!
    Min sambo klarade före jul och nu har han uppkörning om två veckor. Kommer kännas otroligt skönt att kunna skaffa bil eller hyra iaf.

• majflickan

Har ni några bbra tips på vad ja kan roa anton me nu, ja e jättetrött, förkylninge börjar verkligen kännas nu o han e bara gnällig, försökte bada han, men han bajsade i vattnet nästan em en gång o då va de slut. ut går inte o gå för de bara regnar hela tiden.. e 3 timmar tills sambon kommer hem. känns som en evighet!!!!

• TAHN

tack allihopa, jag kör allt privat, men har hört att det är mycket sv
    årare1000, att k0ö0ra upp då! så ska ta nån lektion på bilskolan sen s
    å bokar jag tid för uppkörningen
    Uräskta skriv0, stile0n theo är här :P

Theo spyr om det går för fort eller är för stora bitar i<Z T FR..

SK RZIVER MER sen, det här går inte

• Petre

Mandy - jo, de brukar tydligen kräkas inom några timmar om de får hjärnskakning. Det var därför vi blev oroliga. Innan hon kräktes var jag inte orolig alls. Men det står på vårdguidens hemsida att man alltid ska ringa dem för rådgivning om barnet slår huvudet hårt. Fast om de bara tippar när de sitter är det ju ingen fara!
    Agnes har trillat från en högre höjd en gång också och då fick vi åka in och kolla direkt, trots att hon inte kräktes eller verkade konstig. Ingen fara då heller. Phu.
    Nu hoppas jag verkligen hon slipper slå huvudet mer!

• kajsa835

petre
    malkolm tippade bara bakåt när han satt, men det small så hårt så vi ringde försäkerhets skull. då sa dom att om man reagerar på smällen, att den hörs liksom ska man va försiktig. men han kräktes ju inte, så det va säkert därför.

• A lie

*****Grattis THAN!!!****

♥♥♥ Widar ♥♥♥
  • Helen H 79

Jonathan slår i huvudet några ggr/dag..är lite orolig över det men vad kan man göra?? Det är ju gjort på en sekund ..dock har han aldrig ramlat längre än sin längd och aldrig kräkts eller visat andra symptom till hjärnskaknig..han är ju så aktiv och orädd

Vi ska köpa en emmaljunga scooter nu till våren

• grisen

Hur gör ni mer era små? Jag känner att jag är så hönsig....Gustav kan inte krypa ännu men han försöker, nu hasar han sig bara fram. Han ställer sig upp om jag håller honom i händerna. Jag känner själv att jag "vaktar" honom för mycket i rädsla för att han ska slå sig. Det är kanske därför han inte kryper ännu.... Vad tror ni? Hur gör ni?

Kram från oss

Svar på tråden Junibebisar del 3