• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • babyboom2005

Ser att det pratas vagnar, vi har nu en emmaljunga duo edge. Den har vi haft sedan start....är nöjda med den men den är väldigt stor och tar mycket plats ibland.
    Så nu har vi köpt en sulky, en baby travel, fem längessits. Jättefin, tar lite plats och var relativt billig. Vi har köpt den i samma syfte som de flesta här, för resor, typ stora shopping tillfällen osv.

• majflickan

Babyboom

Vart har du köpt den vagnen? vad kostade den? har du ngn bild man kan få se hur den ser ut?

• Klumpen nr 2

Hej får jag oxå va me? Har en son som är född 10 juni -05. Just nu är han superförkyld å har öroninflammation! Hoppas att det vänder snart... han har så jobbigt på nätterna med allt slem å snor... Har inte läst hela tråden men jag ser att ni snackar vagnar... jag har en Teutonia Mistral men skulle vilja köpa en paraplyvagn till sommaren. Den ska gärna vara billig, ha liggläge, lätt att fälla ihop, inte så tung och bli liten ihopfälld... Någon som har något tips???

• Helen H 79

Kul att du vill vara med Klumpen nr 2..

Ju fler ju roligare eller hur!!

Usch..vilken start jag hade på dagen idag..Jonathan låg kvar i vår säng och jag gick upp och gjorde välling..då kravlar han sig fram och tippar över..HJÄLP!!! Men det gick bra..huvudet var ingen fara för det slog inte i så hårt men nacken..HUA!! Gjorde ju typ en volt framåt!!!!Från och med nu ska jag sätta honom på golvet när jag går och gör välling!!!!!!!!

Sedan var han i blomkrukan och tog leekakulor..plockade ur en ur munnen på honom..Vart jätterädd för den kunde han ju satt i halsen. Den blomman står ute på trappen nu!!

• Mandy

Klart du får va med Klumpen nr 2
    Inatt sov jag jättedåligt, och varför, jo det berodde helt och hållet på mig! Blenda sov från 20-05 var vaken 1 h och somnade om tills jag väckte henne 7.30 för vi måste till dagis med syrran. Väldans irrterad över mig själv som inte kunde sova när jag hade chansen

CamillaJ: Har oxå erfarenhet av kängor/skor som bara ramlar av. Har upptäckt att det är inte det lättaste att få på skorna så de sitter ordentligt. Tänkte att det hade med bebisfötterna att göra på nåt sätt. Ingen stursel (hur stavas det) , liksom mjuka och svåra att få ner i hälen.
    Jag köpte ett par stickade vantar med tumme nu på HM, fodrade med fleece. verkar varma.
    Är ju svårt att hitta nu när det inte är säsong.

Jessi74: Vad duktig hon är! Måste lära Blenda det, har inte tänkt på det.

• Jessi74

Mandy, hon har lärt sig själv. Helt plötsligt bara kan de massa saker. Så häftigt ju!!!

• Mandy

Jessi74: Vissa måste läras Kommer ihåg att jag lärde Ebba.
    Blenda känns lite trög faktiskt, har försökt nu ett tag att lära henne "ge och ta leken" men det fastnar inte Har inte tålamod att sitta still och kolla, är jämt på väg nånstans, hennes blick flackar hela tiden, sökandes efter nåt spännande.

• Jessi74

Mandy - ja så kanske det är. Isabella har ganska nyligen lärt sig klappa händerna, det vet jag många som lärt sig jättemycket tidigare. Vet inte om hon lärt sig för att vi suttit och klappat mycket händer med henne?!

• JCA

Klumpen: Välkommen!! Min Erik är också född den 10 juni Sen har jag en tjej som är tre år cokså, hon är född 030320. Hoppas du ska trivas hos oss Och hoppas att han blir bra i öronen snart.

Helen: Usch, det ser så läskigt ut när dom ramlar! Huvva... Hoppas allt gick bra iallafall

Kan ju dela med mig av en grej också... Min man snusar och jag tycker itne att Erik ska få leka med alla tomma snusdosor som hamnar överallt...
    Iallafall så var det just vad han gjorde. Han hade fått tag på en tom portionssnusdosa. Helt plötsligt ser jag hur han håller på å tuggar. Då har han fått in en (använd) portionssnus i munnen. Jag blev totalt vansinnig på min man, men framförallt blev jag livrädd att Erik hade svalt nån eller så. "Men jag tror inte att det var mer än en" sa min man. (Den låg alltså i locket på dosan) "Men du trodde ju för f*n inte att det var NÅGON ALLS!!!" skrek ajg tillbaka.
    Ja, det gick bra iallafall, men Erik smakade illa i munnen länge efteråt och min man fick sig nog en läxa...

• CamillaJ

Hej
    Idag släppte Isak taget av soffan när han stod mor den och stod själv ett tag inte så jätte länge för han såg att jag blev överaskad men sen försökte han göra det hela tiden men lyckades inte men han förstod nog att han va duktig!!

Nu har han börjat öva att sätta sej ner när han står och det går jätte bra.

Isak leker också med snusdosorna men jag har sakt att KOLLA alltid innan han får leka med dom till sambon, kan inte va gott att tugga snus HUUA.

Svar på tråden Junibebisar del 3