Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Vi hade väl tänkt ha gummistövlar med sockor i eller liknande. Eller så kanske några andra vattentäta skor, vi får gå ut och botanisera.
Ang. vagn är vi nöjda med den vi har. Det är en sittvagn också (Herqules 6-spin) så vi känner inte att vi behöver en sulky just nu. Däremot funderar vi på att köpa en ändå, för utlandsresor eller kortvisiter hos släkt och vänner som bor långt bort. Just nu funderar vi mest på att ta bort åkpåsen. Det är enklare att sitta i vagnen utan åkpåsen/mjukliften, och man kan ju ha filt istället. Hur har ni tänkt göra med det?
Angående att vända vagnen framåt så tänker vi vänta så länge det går. Vi har samma tanke om det som med tv-tittande, det är inte bra för riktigt små barn.
bonanza jagt är oxå så att jag vill ha honom att han tittar på mig... ska nog åka till babyproffsen sen å kika om jag hiottar nån stilig vagn
men de är ju såå dyrt med nya fina vagnar
Ja har köpt ett par sånna där typ "första" skor till Anton som de kallar de, får funka till o börja me så får vi se sen framåt sommaren hur vi gör då. då får de väl bli både ett par sandaler o ett par ordentliga skor för kallare dagar.
Vi har oxå funderingar på o köpa sulky, just för o kunna använda i sommar, o m man vet att man inte ska va iväg så länge. Annars så får de allt bli den vanliga vagnen.
hela vintern har vi haft en tjock filt på honom o en lammskinsfäll i botten o vindskyddet i ANtons vagn har funkat bra, har tagit bort lammskinsfällen nu o då sitter han mycket bättre oxå, när vi inte har haft overallen på han där i så har han bara glidit ner då, o de e gott han inte gör nu.
Skor ja....Just nu har vi skinntofflor och har även ett par typ mockastövlar från HM. men de är inte så gåvänliga, trillar nästan av. Vill kunna ut och gå med henne lite. Köpte gympakängor på HM, några nummer för stora att ha sockor i när vi åker till Sälen till påsk.
Sen vet jag att vi har vinterkängor nånstans i källaren sen Ebba men frågan är var och vet inte vilken strl.
Ebba hade kavat kängor som första skor men de är mer sommar/vår skor så de blir senare men kommer va jättebra. Köpte även gymapskor i strl.18 så jag har lite att välja på.
Har precis tagit bort åkpåsen och har nu endast filt. Kunde då ha den där mittgrejen till bygeln mellan benen. Viktigt så hon inte åker ur och även extra sele. Hon är väldans rörlig min dotter, har redan tagit sig ut vagnen ett par ggr
Tänker vänta med att vända vagnen. Dock har jag redan en dotter som är nyfiken på det som är bakom henne. Börjar bli lite less på att titta på mig
Trist för jag gillar inte att behöva vända henne och inte kunna ha ögonkontakt.
Men Ebba vände jag vid 11 månader, då först fick hon nog och blev en mkt gladare bebis. men de är så olika.
nån som vet nån sida på internett vars man kan köpa parasoll till vagnen?? vi har en emmaljunga vagn..o så undrar jag om nån vet om nå annat märke än emmeljunga passar till vagnen? skulle vara skönt med en parasoll så man sliper alla filtar att slänga över vagnen blir så varmt inne i vagnen isf
Vi köpte en parasoll till vavgnen förra året men de va babyproffsen märke men den tyckte ja INTE va bra, mycket mindre än emmaljungas oxå. blev inte alls nöjd med den, så ska nog köpa ett nytt sen
Idag har vi varit på FG och gud va stora alla blivit. det va jätte roligt och se alla bebisar.
Moa va alldeles sjövvild jösses hon va högt och lågt hela tiden
Och hon har gått upp stadigt ivikt 8770G här går det undan
Vi går också i tankarna på en ny vagn vi har kollat på Emmaljungas crossroad vill ha en vagn med fullt liggläge plus att den va så fin.
Idag var jag och Isak ute och lekte och han har ett par ja typ kängor från ruffe tuffer (heter det va?) Ja men iallafall och dom är helt värdelösa dom ramla av hela tiden och dom är INTE för stora, men dom är väldigt trånga när man ska få i fötterna ja men iallafall som jag sa innan i forumet att jag INTE skulle köpa gummistövlar förens Isak skulle gå och det va dags för dagis. Jag kan säga att jag ångrade mej
imorgon ska jag inte till stan och inhandla ett par nya stövlar
En sak till vad använder ni för vantar?
Isak har fortfarande dom där "bebis" vantarna utan tumme eller fingrar bara en vante men nu så har detta hänt några gånger att Isak varit ledsen ute och jag inte förstått varför men idag när vi kom in så va hans händer röda, kalla och nästan svullna!!!!
Alltså jag vet inte men varför är inte ALLA vantar fodrade och användbara i kalla väder?
Oj fel det står att jag inte ska in till stan men det ska vara att jag ska in till stan.
Efter en resa till Finland har jag insett att en sulky skulle underlätta sååå mycket jämfört med stora klumpvagnen som vi hade med oss. En som blir liten när man fäller ihop den! Funderar på en Mc Laren men måste titta runt lite så vi inte gör ett dumt köp.
Isabella har lärt sig att ta sig ner från soffa och säng och sånt på egen hand (utan att krypa rakt ut i luften som förr...) Bara vänder sig om och tar sig ner med magen mot soffan.