Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Vi har en emmaljunga Cerox som är sittvagn som vi andvände med hårdlift.. Andledningarna till att vi köpte sulky är för att
*vi kommer åka på utlandssemester
*jag tycker inte att de är smidigt att konka runt på en sån stor vagn (och den är egentligen inte stor) i stan och på kafeer de blir bara klumpigt.
*Mycket lättare att köra nu när barnen blir större super lätt att styra
Och de är med att barnen tittar fram?? Okej jag har hållt Nino mot mig tills för 1 vecka sen Men jag och alla jag vet har åkt sulky innan ettårs ålder och tittat fram och ingen av oss har farit illa..
Och titta på tv är ju jätte skoj sålänge de inte blir en barnvakt hade en snubbe i min klass som inte fick se på tv han var super skum så de kanske inte heller e så bra..
I dag va de regn vi va ändså ute med vår nya Ryder :) super bra regn skydd :)
kraaam
Reuben kan också ta sig ner från sängar och soffor, ser jättekul ut, han koncentrerar sig som bara den. Helt otroligt, för någon vecka sen kunde han inte ens krypa
.
Vill också ha en sulky, men med sittdelen vänd mot föraren. Reuben är nästan aldrig vaken iofs när han åker vagn, men när han nån gång är det sitter han och småpratar med oss. Han tittar på bilar och människor och hundar och babblar på som sjutton. Överhuvudtaget är han en lite stillsammare och försiktigare typ som gärna tittar och tar på sin omgivning men helst med oss alldeles i närheten.
halloj!
JCA: min man snusar oxå (fast lössnus) å det har båda mina ungar lyckats få tag i... tack och lov så har det gått bra och dom har inte hunnit få i sig så mycket innan jag hunnit dit och plocka bort det! Tyvärr så lägger min man fortfarande sina dosor överallt, mmmm undrar när han ska lära sig??
Sitter just nu och väntar på att min man ska komma hem. han har varit på bilmässan här i stockholm med sitt jobb idag.. han har jobbat så mycket nu ett tag att jag knappt sett skymten av honom. I bland känns det nästan som om man är ensamstående
ungarna saknar honom också... äldsta tjejen frågar varje dag -kommer pappa senare idag oxå??? så nu får han benne mig vara hemma i tid ett tag... (fast man behöver ju pengar till räkningarna oxå
)
Ni får ha en trevlig fredagskväll allihop!!!
Blir så förbryllad över de här me sulky, skulle verkligen vilja ha ngn smidigare vagn men ändå en bra som kan passa nu o även när anton blir större. Kollade på en idag som va jättefint en brio (nånting) men den kostade ca 2200, känns väldigt mycket när vi redan lagt 5300 på vagnen vi har nu. Hade bara vart så gott i sommar o ha ngt lättare... *usch* va jobbigt de blev=)
faaaaan nu har man dåligt samvete för att man blev arg å smällde i dörren till lillemans rum när ja gick ut därifrån...
Vasen - vet du någon sulky som är vänd mot föraren? Det låter ju utmärkt!
Inatt när sambon gick in till Anton så hade han lyckats o sätta sig upp. Har ju gjort de ngr gånger tidigare, men adlrig i sin säng. Hoppas bara att de inte blir ngn vana, va lite svåare o somna om än vanligt efter han fått mat.
Men kul att han gör nya framsteg=)
majflickan: Erik sätter sigupp innan han knappt har vaknat ens... Det är som att man bara måste upp om man är på väg att vakna, spelar ingen roll hur trött man är...
Det är besvärligt när de börjat sätta sig/ställa sig upp i sängen tycker jag. Om Isabella inte är tillräckligt trött när vi lägger henne så reser hon sig upp och står och hoppar i sängen. Svårt att vagga henne till sömns då...lättare förut när hon inte kunde röra sig från ryggläge.
Nu håller jag på och avvänjer nattamningen. Började inatt, men gav lite välling då istället. Men ingen mer amning på natten. Dock vet jag inte om jag ska sluta amma helt eller amma lite på förmiddagen, det är rätt mysigt tycker jag.
Moa sätter sig också upp i sängen halvt sovandes, lite otäckt tycker jag.
Nu har vi flyttat in Moa till hennes rum så ovant det blir ikväll när man ska gå och lägga sig och inte hon är där.
Och nu kryper hon på jätte bra hon är överallt och fort går det fram, hon försökte även ställa sig upp idag
gud jag hänger inte med i hennes utveckling nu det går för fort helt enkelt.
Kan ni tänka er att om 2 månader fyller dom första 1 år förstår inte hur fort 1 år kan gå.