Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Den här tråden har jag missat..
Min son Gabriel är född 18 juni och nu tycker jag han är i en helt underbar fas - det känns som han lär sig nåt nytt varenda dag!
Nu är det lära-gå-vagnen som är det stora projektet, han staplar fram bra långt med den nu och så har han börjat fatta att man kan köra bilar och "brumma" med munnen
Krypa efter bollar är också en favoritsysselsättning.
Ja anton har lärt sig så mycket på bara 2 veckor, lärt sig krypa, sätta sig upp o me hjälp mot ngt o dra sig upp så kan han komma upp ståendes o även släppa taget o stå själv ngr sekunder, blir mycket mer o hålla efter han, men kul är det =)
Har fått ner hans sovtider till 2 gånger om dan nu, o då somnar han me en gång när man lägger han, inga protester alls. o sover 1½ timme i sträck, jätteskönt. Nätterna e oxå bättre nu. visst e de fortfarande ett mål om natten men han sover till 7 iaf, ja e sååå nöjd
Troll77
Hur har de gått för er inatt, har Moa sovit bra? har ni sovit ngt
Inatt hade vi en otrolig natt!!! Andra natten som jag ska avvänja nattamningen och hon vaknade 1.15, fick komma till vår säng, fick napp och jag höll henne intill mig. Hon somnade om och sov till halv sex. Fantastiskt!! Ingen välling behövdes ens! Får se hur fortsättningen blir...men jag ger hellre välling än ammar iaf.
Denna sida har jag också missat!
Vår dotter föddes också den 18 juni.
Hon har de sista veckorna lärt sig så mycket t ex att sätta sig upp från liggande och ställa sig upp genom att hålla i möbler, gå runt bordet.
Det har blivit svårare att lägga henne både på dagen och kvällen för att hon ställer sig upp i spjälsängen hela tiden, hoppas att det ändras snart.
Hon tycker också om att gå och i går kröp hon till lära-gå-vagnen oich ställde sig upp och gick några steg. Jag var snabbt famme hos henne men trodde inte att hon skulle klara det än. Hon har också krupit upp för trappan med mig bakom förståss, så vi har satt en grind både uppe och nere nu.
Hon har pckså blivit mer mammig nu och det kan jag ju erkänna är lite jobbigt.
Det händer så otroligt mycket nu, det dröjer nog inte länge innan hon kan gå.
majflickan: Vi har sovit hur bra som helst är nästan lite stolt över att det gick så bra. Men Moa sov riktigt bra vi fick en rejäl sovmorgon hon vaknade inte fören kl08 så att det känns jätte skönt att veta att hon sover bättre i sitt eget rum än i vårat nu.
Vad roligt att fler och fler hittar den här tråden
Usch här bara vräker det ner snö jaja våren kommer väl snart iallafall nej nu ska vi ut och åka lite pulka.
Troll
va gott att de gått så bra, oftast e man alltid så orolig innan ngt nytt me de små, men oftast går de ju så bra...
Här regnar de, hade hoppats på o kommit iväg på en skogspromenad som annordnas här i stan varje söndag, e ju normalt sätt på babysim idag, men eftersom de inte va ngt me de idag så tänkte ja vi kunde komma ut o gå. men de blev inget me de=(
Jessi74: vad kul att det går framåt med att sluta amma!
Jag håller dock inte riktigt med dig, hellre amma än ge välling.
Tycker det är jätteknöligt att gå upp och göra en flaska vilket jag gjorde härom natten när hon hade ätit väldigt så dåligt dagen innan.
Amning är smidigare, går fortare och så fungerar det mer sövande på en gång.
Nu bits Blenda ganska mkt så jag ammar knappt nåt nu
Märker direkt att mjölken börjat sina. Så nattamningen är mer en vaggning
i famnen.
Fördelen med välling är väl att pappan kan gå upp, fast det tycker jag inte han ska behöva göra ändå på vardagen då han inte orkar jobba och inte som jag har möjlighet att sova.
Har väl tur att Blenda inte verkar reagera på om hon ätit bra eller dåligt på kvällen innan. Jag ser aldrig nåt samband med hur hon vaknar på natten. Betyder att hon inte behöver äta. Lika svår/lätt att få att somna om ändå.
Här har utvecklingen stannat upp lite. Det mesta hände när hon var mellan 6 och 7 månader så det går väl inte att jömföra med den perioden. Hon släpper taget allt oftare, är väl det.
Här är vi inne i en utvecklingsfas nu. Cas har bemästrat krypningen och börjat säga "Ta-ta" när man leker "Tack och varsågod". Jättesött! Dessutom har han lärt sig var on/off-knappen sitter på aktivitetsbordet som hänger i spjälsängen. Numera vaknar vi till "Oh, Susannah" på högsta volym vid 7.30. ![]()
När vet man riktigt att dom menar det dom säger, Isak har sagt mammmaa mycket hit o dit men idag har han sagt maammaa när han varit vid mej som när han kommit vid mina ben eller om jag sitter ner och han kommer krypandes så säger han maammaa, men om jag fråga han om han kan säga det så kommer det inte ett ljud från han.
När vet man att dom verkligen säger vissa ord.
Förut när isak va ca 7 månader så sa han jämt ta-ta för tack tack för jag säger jämt det när jag får saker av honom men nu säger han inte så längre...
Och Isak har lärt sej pussas nu om man fråga om man kan få en puss så söt
Mandy - håller helt med om att jag hellre ammar än ger välling på natten, men min tanke är att vi ska fasa ut vällingen om vi nu behöver ge det så att hon inte äter alls på natten. Så hon får bara välling i nödfall på natten och hon äter gärna kall välling så det underlättar ju för mig. Man kan ge en tetrapak. Jag vill inte att hon ska gråta så därför tar jag till välling om hon gör det. Är ju lite blödig...