• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Sunshine81

Hej, där e ju en ny juni tråd nu som där står del 7 på. Konstigt för detta är ju del 3. Ska denna läggas ner nu så det är darför där e en till. Min kille har tatt 7 steg som mest, riktigt kul, längtar tills han går helt. Kram o natti..

• CamillaJ

Oj va duktiga bebisar ni har min kille har inte tagit något steg själv än men han släpper hela tiden när han står mot något så att han kan stå själv men han ramlar bara på rumpan efter några sekunder och jag börjar att tror att han tycker att det är kul

Är det nån mer bebis här inne som inte alls är intresserad av gå-vagn eller gå-bil?

Isak sa mamma till mej idag många gånger OJ va STOLT jag är

Natti natti..

• MarLe71

Hur är sömnen för era småttingar?

Gabriel har nästan jämt sovit bra på nätterna, för ca 2 mån sedan flyttade han till eget rum och då sov han oftast 19-05 helt utan att vakna, men sedan ett par förkylningar och vinterkräksjukan sover han sämre, somnar alltid lätt vid 19/19.30 men kan sen vakna till 3-4 gånger mellan 21-23 och sen har han ett vakenpass runt 2 tiden då det kan ta nästan en kvart att söva om (jag buffar i sängen, vi plockar inte upp honom) och sen vaknar han ordentligt runt 04 - då blir det blöjbyte och välling annars somnar han inte om. Har jag tur somnar han om efter ca 40min men sover oftast bara nån timme, ibland två. Det innebär att vi alltid går upp före 06 ??

Detta har nu resulterat i att han sover länge efter lunchen nu, han har alltid annars varit en kortsovare dagtid och har sovit max 45-50min i stöten, igår sov han i nästan 3tim efter lunch.. men normalfall är väl på 1,5-2 tim.

• majflickan

Inatt sov anton mellan 20-6 i morse e andra gången han sovit så länge i sträck.
    Oftast så vaknar han mellan 2-4 o villha mat o samtidigt som ja tycker de e bra han sover hela natten så sover han oftast till 7 ist om han får mat på natten. o eftersom ja e van o gå upp o ge han på natten så vaknade ja vid 4 o bara halvslumra fram till kl 6. kunde inte komma till ro, o trodde hela tiden han skulle vakna.
    Men ja tycker timmen mellan 6-7 gör så otroligt mycket påmorran, men man får väl va nöjd ändå antar ja=)

• babyboom2005

Här har vi haft några jobbbiga nätter nu...Oliver har fått för sig att vakna....
    Inatt var han vaken mellan 02-04 och i förrgår mellan 00.00-02. Är jättetrött men kan inte somna...skriker så fort vi lämnar hans synfält...hoppas att det är tillfälligt.
    Annars så sover han mellan 19:00-06:00.

Oliver har gått med oss sedan han var 6 månader och är väldigt stadig....men han är lite osäker när det gäller att gå själv...släpper vi en hand så vill han helst sitta ner. Han vågar liksom inte....ibland har han gått en bit med bara en hand och det går hur bra som helst...handlar nog mest om att våga för honom!

Måste nog skaffa en sån där toaspärr.....liten snusk kille det här Gillar soppåsen också....

• Mandy

MarLe71:
    Ja det är jobbigt när man måste ändra på de rutiner man har haft.

Blenda sov bra tills hon var 4 månader sen började krånglet. Vände sig hela tiden till mage och hade svårt att somna därför. Sen vaknade hon en hel del och vill amma. När hon var runt 6 månader sov hon bättre, kunde somna själv. men sen nån månad senare och hon började ställa sig upp i sängen blev det sämre igen. Sov bara ca. 3h i sträck från kanske 24.

Vid 8 månader fick hon sova med syrran och sen dess har det blivit bättre och bättre. Sov i flera veckor från 19.30-4.30 men hade sen svårt att somna om.
    Nu har hon sovit några hela nätter utan att amma , inatt sov hon rekord länge 10h och 45 minuter
    Hon började ju krångla lite tidigare än många med sömnen och stå upp så kanske är det därför hennes jobbiga period verkar va över nu vid 9 månader. För hennes storesyter vet jag att den började runt 9 månader istället.

Glad mamma: är det inte tråden där det står nåt om junimammor som babblar vidare, är en annan tråd nämligen. (de babblar som sjutton)

Babyboom2005:
    det är så himla olika hur "modiga" de är. Min äldsta tog 5 månader på sig innan hon gick från det att hon började gå med stöd. Gick omkring med hjälp av vårt finger men vågade inte släppa, men hon var nog väldans feg
    Blenda verkar lite mer våghalsig men har inte balansen än.

• kajsa835

nu kryper min bebis! han började i lördags och kröp nåra "steg" åt gången, men nu kryper han hur snabbt som hellst, överallt!

• Molina

Oj va duktiga era barn är som går så bra redan, det måste vara jätte roligt.
    Nu har Moa verkligen kommit på med krypningen hon rent av studsar fram i villan, och vilket toppenhumör hon är på om dagarna nu när hon lärt sig krypa. Och igår så ställde hon sig upp för första gången med hjälp av sin vagn tur att bromsen va intryckt.

Svar på tråden Junibebisar del 3