Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
stövlarna är från skokanonen, gillar deras ta tre betala två...
Glad mamma: Vägde Blenda idag på 10 månaders kontrollen. Hon är nu 9 månader och 10 dagar. Vägde 9300g och är 74 cm lång. Ganska medel förstod jag. och kontrollen gick bra. är ju inte så mkt med utvecklingen de kollar. han frågade om hon drog sig upp. Inget annat, kanske för att han kollade det på 6 månaderskontrollen.
Noah älskar att stå vid vardagsrumsbordet. Han kan stå där och leka med ett papper eller liknande och gå fram och tillbaka längs med kortsidan i över en halvtimme! Jätteskönt för oss.
Vi sitter i soffan och surfar/ser på TV, och han leker bredvid.
Vi köpte idag vårkläder på lindex. En jacka i lite vattenavstötande material, och ett par byxor i samma material. Inte riktigt regnkläder, men ändå. Nu är det bara skor kvar ![]()
Grattis Bonanza!! Så roligt!!!
BVC idag - Isabella har fått upp 400 g på två månader och vuxit 2 cm. Så hon väger idag 9060 g och är 75,5 cm. Alla påpekar jämt hur lång hon är för sin ålder och det ser jag ju också att hon är när man jämför med andra lika gamla barn.
Köper ni skor innan de kan gå?
Vad gjorde dom på 10 mån kontrollen ??
Kram
Jessie: Har köpt stövlarna, var så coola och det behövs ju vattentätt på fötterna bara de är ute och kryper ännu... Sedan har jag köpt ett par inneskor/sommarskor också för de var så sööta + att jag skulle ha stövlarna + ett par stövla till mig på skokanonen och då fick jag dem på köpet...
Hm...kan de krypa utomhus...ha ha jag hade inte ens tänkt att det var möjligt att låta de göra det...
10 mån kontrollen - de gjorde inte så mycket. Lyssnade på hjärta och lungor, kollade höfterna/ljumskarna igen, ville se att hon använde pincettgreppet och att hon kunde flytta saker mellan händerna. Ville veta om hon ställde sig upp. Kollade öronen och om hon fått några tänder. Det var allt.