Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Här är det också toppenhumör på dagtid och även nattetid om hon bara får äta som hon vill! Annars blir det ilskna tongångar... Herregud vilket temperament, jag trodde aldrig jag kunde få en sån arg bebis. Hon liksom skriker och "pratar" i långa harranger tills hennes trötta föräldrar ger upp.
Försökte få anton o sova i sin säng nu för en stund sen, han bara gnällde overkade trött. vill ju hellst han ska sova där eftersom han rör sig så mycket nu.
La han iaf i sin säng drog speldosan o gick därifrån, gnällde lite först men sen blev han helt tyst, trodde han kanske va påväg o somna, o kika in lite o då står han upp!!!! tidigare har han ju bara lyckats o sätta sig upp, försökte ett par gånger samma sak, så ja fick lägga han i våran säng o hålla fast han=) då somnade han.
Hopas verkligen inte han ska göra så här varje gång han ska sova
Här i Malmö har det varit alldeles underbart idag med sol och bara normala stormvindar. Har varit och gungat på lekplatsen med Reuben som stortrivdes i gungorna och åt lite sand i sandlådan
.
Han har blivit så rörlig de senaste veckorna, kryper och ställer sig upp och är inte still en sekund. Han dunsar inte på huvudet så ofta längre heller, har klarat sig utan skrubbsår och bulor i flera dagar.
Vasen: Gud vad skönt med sol! Här är det bara grått och trist
Majflickan: "Hoppas verkligen inte han ska göra så här varje gång han ska sova"
Jo du, det är nog precis vad han kommer att göra
Jag blir tvungen att lägga Blenda åtminstånde halvsovandes annars är det lögn att få henne att somna utan att ställa sig upp.
Idag när sambon vaggade Noah till sömns ställde Noah sig på huvudet i sängen. Eller ja, inte helt, men nästan. Rumpan rakt upp i vädret och huvudet ner i madrassen. Sedan lade han sig ner och somnade. Knas!!
Min kille har inte velat somna i sängen sen han kunde ställa sig upp. Så det är så jobbigt, varje gång han ska somna nu får vi ha han i famnen o dansa lite o sen lägga ner honom. Annars total vägrar han o ställer sig upp hela tiden o skriker. Vi som hade det så lätt innan, bara la honom o sen somnade han själv till musiken . Men på natten när jag hämtar honom för att äta så kan jag lägga ner honom direkt efter för då e han så groggy. Här i skåne har det också vatt sol idag, men regnade lite i förmiddes när vi var ute. Hopas på sol nu dom kommande dagarna, hade vatt skönt så vi kan vara ute mycket. Kram på er o gonatt
Någon som vägt sin juni bebis nyligen ? Vad vägde han/hon isåfall. Sist var när isaac var 9 mån 1 vecka så jag ska dit nästa vecka när han är 10,5 månad. Ska bli kul att se om han ökat nått !! Så det blir ju 5 veckor sen sist så nått måste han ha gått upp.
alarik snurrar ofta runt till mage på nätterna å då vaklnar han, men de är bara å gå å in å vända på honom så somnar han igen
Isak rör sej så mycket när han sover så han slår i huvudet i spjälarna jätte hårt det bara dunkar till, samma sak när han ligger hos oss då slår han i huvudet flera gånger i väggen.. uscha så synd om honom måste göra ont!
Nej nu är det läggdags natti natti.
Ser att fler har problem att lägga sina barn. Isabella måste vara jättesovande när man lägger ner henne i sängen. Ibland sover hon i famnen och direkt man lägger ner henne så ställer hon sig upp. Men jag tar det så gärna just nu för hon har ju slutat amma på natten och behöver knappt välling ens. Inatt åt hon inget. Hon vaknar ett par gånger men somnar om med napp och gos. Sedan vi tog bort amningen har hon sovit till ca 8 på morgonen. Vet ej om det har samband?! Förut vaknade hon ca 6. Jag tackar och tar emot! Ska till BVC idag för läkarundersökning - rapporterar vikt & längd sen!