• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Jessi74

Idag har vi köpt ett par gympadojor till Isabella. Jag tänker mest att hon ska ha dem om man typ är på café och hon vill stå en stund, eller om hon vill stå eller gå och hålla oss i händerna. Hon kryper inte omkring ute, tycker det är för kallt än. Storlek 21 blev det, fötterna var så pass stora! (Eller en storlek mindre egentligen men man skulle visst köpa en storlek större än vad de kunde ha nu).

Isabella borstar tänderna med vuxentandkräm, pyttelite, och tycker det är roligt. Jag tror det kittlas.

• majflickan

har använt tandkräm här oxå sen vi började borsta, man ska ju använda lika mycket som storleken av barnets lillfingernagel

• Felixxmor

Jasså, ni har använt tandkräm så länge.
    Jag har hört att man ska börja med tandkräm när barnet är runt 10-12 månader.
    Jag som e ute och reser kanske.......????

• A lie

Verkar vara olika bud det där med tandkräm.. Absolut inte flour och först när hörntänderna kommer har jag hört, men sedan hörde jag gärna fluor och från allra första början... Vi kör bara vatten ännu...

♥♥♥ Widar ♥♥♥

• majflickan

De har ja aldrig hört, men finns ju barntandkräm där de står0-6 år sen står de på "vuxen" tandkrämen att man ska va försiktiv så inte barnen sväljer för mycket me den. men att man ska vänta så länge har ja aldrig hört.

• bea85

hej hej alla snygga mammor nu e jag tillbax efter att ha flyttat. jobbigt utan internet hehe i typ 1 v

angånde tandkräm så behövs den ju inte igentligen inte på små barn vilket fall. de säger min tandläkare vilket fall. och när man väll sal ta tandkräm sak man ta så mycket som barnets lillfingersnagel. har jag hört av min tandis och henne håller jag hårt vid hehe

loke har tagit sitt första setg nu hehe men såg att massa av era sötisar redan gjort det . grattis till er.

• Felixxmor

Det med lillfingernaglen låter vettigt tycker jag.
    Jag har väl hört fel eller så behöver vi skåningar inte använda tandkräm

• babyboom2005

hejhej! haär har vi kört med tandkräm sedan första gadden kom. Men nu är vi inne i en tjurig period...Oliver bara bråkar vi tandborstningen...biter och suger på den...några tips??

• Helen H 79

Jonathan krånglar vid tandborstningen med..brukar låta honom få ha tandborsten en stund själv efteråt. Kanske han lyckas borsta LITE själv..

• Jessi74

Igår släppte Isabella bordskanten och stod alldeles själv i flera sekunder!!! Stolt mamma och pappa är vi!!!

Svar på tråden Junibebisar del 3