• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Snigla

På våran tandinfo på föräldragruppen sa tandhygienisten (?) att när tänderna tittar fram är de "öppna" så då är det bra att 'boosta' på med flour. Vi har kört på med vuxentandkräm sen första tanden tittade fram.

• kajsa835

verkar va väldigt olika vad de rekomenderar med tandkräm, till mej sa bvctanten att man mest behöver borsta för att det ska bli en vana, men att det inte är så noga. att man absolut inte behöver tandkräm ännu.
    malkolm gillar inte alls att borsta, det går halv bra, om han får spegla sej samtidigt. kanske skulle prova med tandkräm, då kanske han gillar det bättre. men han vill bara suga på borsten, hur får ni dom att inte svälja, ni som anvädner tandkräm?

• JCA

Snigla: Men det är fluor i barntandkräm också, men det är anpassat till barn. Därför bör man ha barntandkrämen.

• Bonanza

Hm. Jag kanske ska erkänna att vi typ alltid glömmer bort tandborstningen. *skäms*

Idag släppte Noah bordskanten och stod själv. I ca 1 sekund. Min lilla gubbe.

Det är lite "konstigt", eller roligt, att Noah var så jättetidigt när han var nyfödd. Han var tidigare än sina jämnåriga på allt. Hela tiden. Men nu så är han efter på det motoriska, och knappt tidig på något. Han kanske tog ut sig i början. Jag är i alla fall glad över att han är så charmig. Vi såg en annan bebis som var lika gammal nu när vi var på restaurang i kväll, och det barnet var inte alls lika charmig och glad och solskensaktig som Noah. Alltså, jag vet att jag är partisk, men jag tycker det är kul att han är en flirtis.

/Bonanza
  • Felixxmor

Felix gick fem steg alldeles själv idag!!!
    Han förstod nog inte det själv heller

• majflickan

Anton har börjat o säga MAMMA

Tyvärr så menar han de inte till mig, frågar nån annan var ja e tittar han överallt förutom på mig typ...
    Men man får väl va nöjd för de lilla

• Vasen

Tandborstning är vi helt urusla på *skäms*

Reuben har kommit över sin "jagskrikertillsjagblirblåomnågonannanänmammaochpappatittarpåmig-period" och blivit helt flörtig. Alldeles särskilt vild blir han om folk ruskar på huvudet mot honom. Viker sig dubbel av skratt och hojtar och vinkar, galenpannan.

Han reser sig obehindrat och övar sig nu på att sätta sig ner. Ser så kul ut, särskilt när han glömmer att han står upp och plötsligt dunsar ner på ändan. På alla fyra har han fortfarande problem. Han kryper visserligen obehindrat men verkar inte nöjd med det utan exprimenterar vilt. Senaste favoriten är att ställa sig med fötterna och händerna i backen och sen gå med fötterna medans händerna står still. När han rör fötterna bakåt hamnar han ju till slut på mage och det är ju ok, när han rör fötterna framåt däremot slutar det hela i en kullerbytta till ryggläge och ganska vilda skrik.

• Mandy

Här händer det lite med utvecklingen igen. Tycker det har stått ganska stilla ett tag. men nu står hon mer och mer själv. har även tagit några steg på nytt men jag tycker det är roligare att hon står själv. För det visar ju att hon känner sig sig så pass säker med balansen.
    Och sen är det nästan ännu roligare att hon sitter och pysslar med sina leksaker. Dock är ju allt det där nåt som de för eller senare lär sig iaf.

Så det bästa med Blenda är nog att hon jämt är så glad och lättsam, rolig! Tycker att hon många ggr trots att hon sovit för lite och kommit ifrån sina rutiner är på gott humör ändå. Och det betyder mkt tycker jag. är nästan aldrig på dåligt humör faktiskt.
    Sen är hon ju lite mammig när hon är själv med mig och det är väl mindre kul men inget att klaga på riktigt. Pappa och syster duger lika bra när de är hemma, skönt.

• TAHN

HEJ HEJ Äntligen har Theo fått sin första tand Wieeee

• Molina

TAHN: åhh va roligt säger man grattis eller

Oj så förvånad jag blev idag, min pappa kom över imorse och hade köpt en vårjacka till Moa så himmla fin jacka alltså.
    På vår baksida har det nu kommit upp både krokus och påskliljor så nu är det verkligen vår.
    Men vad har ni för ytterplagg på era små nu i vagnen? Jag har en pläd i min vagn är det kanske förtidigt ändå och börja med vårjacka.

Nu har vi bokat in vår semester en vecka i Varberg längtar så efter att få åka ner dit igen. Vad har ni andra för smesterplaner om man får vara nyfiken?

Svar på tråden Junibebisar del 3