Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
idag har alarik börja resa sig upp från liggläge till sittande själv.. *stolt*
Hej oki tack för svaret. Det där med pinsett greppet kommer nog inte lyckas. Han gör det väldigt sällan, tar oftast upp småsaker med hela näven. Men jag hoppas att han gör det den gången när vi är där så han visar att han kan iallafall.Men tror inte det.
vi har skor till anton oxå, han kan ju inte gå men håller vi in han så går han o de e gott att inte behöva bära på han hela tiden om man e ute. o sitter han i sandlådan e väl inte de så gott i bara sockar.
Hej alla juni mammor !!! Hoppas ni också har en solig dag !! Vi ska ut o gå en lång promenad när isaac har vaknat o ätit middag. Lille isaac har fått sin 5 tand nu. Kul, kanske darför han vatt så gnällig på nätterna nu några dagar. Kram på er !!
Min dotter har jätte gummistövlar som hon har när vi är ute, men i sandlådan kommer de inte fungera så bra att krypa i. Stoppade mig själv från att köpa "lära gå skor" igår. Tänkte först att de skulle funka utmärkt även i sandlådan, men sedan insåg jag att 400kr för ett par skor som kommer att bli blöta och fulla med sand inte var någon bra idé. Sandaler är för tidigt och gympaskor känns inte idealiskt för barn som inte börjat gå ännu. Vilka i-lands problem.
Hon har börjat ställa sig upp mot saker och sedan släppa taget fast hon inte har balansen ännu. Så häromdagen ramlade hon in i soffan och slog upp läppen. Har nu en liten fläskläpp, väldigt sorgligt.
Nä, skitväder idag igen
Vi som brukar ha så fint här ute vid kusten. hade en jobbig nat och va uppe två ggr, ammade 1 gång. vet inte när det hände senast. Känner mig jättetrött. man anpassar sig snabbt till bättre tider. Tänk förrut när 2ggr var en bra natt.
Svårt med skor för man vet ju inte hur mkt fötterna växer. Jag köpte billiga på HM för att ha bara nu innan hon kan gå när man är ute och vill gå med henne eller som ni andra sa, i sandlådan.
Funderade över galonisar för vi har bara ett par i strl.86. Kom fram till att jag inte hade Ebba ute i regn, bara i vagnen. Hon fick nog snällt hålla sig där när det var geggigt ute.
Men Blenda är inte den typen som nöjer sig med det så jag får nog ta och köpa ett par i strl.80.
Jag hade inte riktigt koll på om Blenda kunde pincettgreppet faktiskt. Mn när läkaren höll fram ett gem var det hur naturligt som helst för henne.
Noah lärde sig pincettgreppet vid fem - sex månader, så vi är rätt säkra på att han kan det. ![]()
Här skiner faktiskt solen idag, me regnet e väl påväg, för märker att solen försvinenr titt som tätt.
Tänkte först att vi skulle gått ut o satt oss i sandlådan lite, men började städa istället. så nu e här damsugit, golven e torkade. har plockat i köket, kört en maskin disk o en maskin e igång me tvätt nu=)
I morse fick ja sova ändå till halv 8
när ja sen kom in till anton stod han i sängen o va jättenöjd=) bajsat hade han gjort oxå, så han hade säkert vart vaken en stund innan ja hörde han
Nä ska plocka me lite kläder nu, har så sällan städlust så nu får ja passa på =)
Har ni börjat med tandkräm till era små???
Felix har alltid tyckt om att borsta tänderna, men för ca en vecka sedan så vill han inte. Så vi har börjat med god bamse tandkräm. Och nu älskar han det!
När jag tar fram tandborsten så åker nappen all världens väg!!!
Tandkräm började jag med så fort jag började borsta tänderna.
Erik har jag köpt ett par kavatsandaler till men dom är ganska höga i skaftet och itne jättehåliga så han får ha dom nu med. Stövlar har han efter Maja men han behöver inte det än. Han är inte ute på backen än jag tycker det är för kallt och blött.
Idag har det varit fint väder hela dagen. Vi har haft begravning idag, min mans farfars syster dog den 19/3, då var hon 103,5 år.
Hoppas ni har det bra