• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Helen H 79

Jonathan går jättebra med sin lära-gå-vagn nu Han är dock lite "feg", och vågar inte släppa taget och gå själv..kanske man ska vara glad för

Jonathan har fortfarande stl 74 men ska snart börja använda vår och sommarkläderna jag köpt i stl 80..Var i Borås och köpte en jättefin kortärmad skjorta på Kappahl till honom..hade 30% så den kostade 55,50 kr ..passar bra när hans morbror tar studenten den 8 juni!! Ibland fyndar man!!

• Mandy

Oj, vilka stora bebisar
    Min är ju ganska liten om man jämför, 9300 och 74 lång. Ganska lång dock tror jag. Har mest strl.74 men 80 på lite bodysar.
    Vi hade 10 månaders kontroll när Blenda var bara lite drygt 9 månader så det är nog olika när man får tid.

Ingen snö här i Gustavsberg (Stockholm) men imorse var det kallt (nåja några snöhögar kvar). Blenda har fortfarande fodrade byxor och jacka men åkpåsen har jag skippat. Hon sitter på fårfäll och har ibland en fleecefilt.
    Ska till Sälen på söndag så då tar jag med åkpåsen.

Stoppa saker i munnen ja...Med en storasyster blir det en del grejer, papper, hårsnoddar mm.

Blenda går ju inte, tar några steg ibland men jag tror det dröjer kanske 2 månader. Ebba tog 5 månader på sig med stöd innan hon släppte och gick helt! Blenda har nu gått med stöd i 2,5 månader. Men är modigare verkar det som.

• Bonanza

Noah åt nyss sin första sand. Mums, sa han och ville ha mer. Nej, sa vi och tyckte att han var söt.

/Bonanza
  • Manja
    emmamaria:

Ja det lär hon nog bli, pappan är ju jätte lång och sköterskan frågade faktiskt på kontrollen hur långa vi va, och mätte sedan på en kruva var hon kommer att ligga utvecklingsmässigt angående längden, men lång kommer hon säkert att bli, hoppas bara att hon inte blir för lång, hon måste ju kunna hitta en kille sen när hon blir äldre 

JCA:

Ja, det med storlekarna är rena rama skämtet. Och Lindexs kläder är oftast mindre jämfört med H&Ms fast det är samma storlekar???? Jätte konstigt tycker jag.Fundersam

Alicia har inte börjat gå än, men hon kryper omkring och reser sig upp mot allt och alla. Hon går jättebra när man håller henne i händerna och så kan hon även gå när man håller i ena handen, men inte länge, då blir hon rädd och vill att man skall hålla henne. Så det är bara en tidsfråga tills hon själv bestämmer sig för att ta steget själv och börja gå Glad Men sånt skall man ju inte stressa fram, när de är redo så är de. Hon kan ta sig fram när hon håller sig mot soffan och bordet, då går hon runt möblerna he he, jätte roligt.
    Älskar min lilla Alicia
  • Manja
    Bonanza:

Åhh, grattis

JCA:

Ja, då är det verkligen bara en tidsfråga tills Erik börjar gå,he he, var roligt att han ville testa själv.
    Älskar min lilla Alicia
  • A lie

Jippi!!! Det är vår Har idag varit ute från ca 10 till 15.15 med endast en kort Lunchpaus... Har hunnit med följande
    * monerat cykelsits på cykeln + provat denen minirunda
    * varit till gårdsbutiken några 100m från oss och köpt planteringsjord
    *planerat blommor i blomlådor + en balja på brunnen, ska köpa mer och plantera några baljor till senare när man kan ha annat än penseer och påskliljor ute...
    * tvättat och hängt 2 maskiner tvätt ute
    * cyklat en 7km runda hela familjen
    * varit i stallet och pysslat lite (inte ridigt har lånat ut hästen till påsklediga småtjejer den här veckan...)
    * handlat onyttigheter som winerbröd  o läsk(under vår cykeltur som gick förbi affären)
    * Picknickat på altanen (ovanstående saker)
    * plockatoch dekorerat påskriset som ska sitta här inne,samt arrangerat om det ute litegranna då det blev snett
    * fotat massa härliga vårbilder på Widar under tiden - lägger in senare...

♥♥♥ Widar ♥♥♥
  • kajsa835

a lie
    vilken härlig dag! jag blir så avundsjuk på egen trädgård! vill också hålla på med blomjord och sånt... och fika på altanen!

• Helen H 79

A lie:
    Åh..då är det verkligen vår när man får den energin att göra sånna grejer man annars bara suckar över!!

Vi har vart på långpromenad idag..väldans härligt!!

• majflickan

Själva har vi idag vart i göteborg o gått i affärer, har tyvärr inte alls vart såg ott väder som ja hade hoppats på. fick köpt  lite till Anton iaf=)

Halva tiden vi gick i affärer gnälde väl anton, åkte tåg fram o tillbaka. hem sov han en stund men gnällde både innan o efter de. så trodde inte han skulle va vaken så länge hemma utan somna rätt tidigt emellan sovtiderna.'
    men har nu precis fått mer ellermindre tvingat han o sova efter o vart vaken näramre 3½ timme. skulle aldrig orka hela kvällen fram till 8 annars. Hoppas han bara inte nu blir grini när han vaknar ist. isåfall får vi ringa mormor=) Andreas jobbar över idag så då e de extra gott om anton kan va på gott humör.

I morgon ska vi på 10 månaders kontroll. gissar på han passerat 11 kg nu, men vi får se=)

• Molina

Oj vilket väder vi också haft men tyvärr ligger en annan med hög feber och är genomförsyld, jag bara nyser och nyser. Ingen hit med en sjövild liten Moa. Hoppas bara hon klarar sig nu.
    Åhh vi som varit friska hela vintern och nu när värmen kommer då blir vi sjuka.

Nu har vi köpt en babygunga till Moa hoppas man orkar palra sig ut imorn och gunga lite med henne.

Svar på tråden Junibebisar del 3