• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Helen H 79

JCA: Ja, det gör då ja
    Jonathan hade bara vuxit 0,5 cm på 2 månader men gått upp 800g så nu ligger han en halv över på kurvan bara på både längd och vikt!! Han har "rätat" ut sig han med

• Manja

Vi har oxå varit på 10 mån.kontrollen. Alicia vägde faktiskt hela 11270g och är 78 cm lång. Hon är min stora lilla bebis Hon växer så det knakar. Har varit och köpt 2 nya pyjamas till henne i storlek 80 på H&M, hon har andra från Lindex i storlek 80 men de är för små nu och de från H&M är bara lite större. Var rädd för att köpa 86, de såg så stora ut. Och tittar man på listan som de har i affären där det står från vilken månad storlekarna passar så stämmer det verkligen inte på alicia. Hon måste ju nästan ha storlekarna för ett barn som är 1 1/2 år då.

Älskar min lilla Alicia
  • JCA

Manja: Våra är ganska så jämnstora då, men Erik är mycket kortare, bara 74 cm. Men han vägde 11580 gram Behöver jag säga att storlekar och ålder inte stämmer överrens på honom heller??? Jag köpte faktiskt bodys i 86 på Lindex idag för Little baby är så oföljsamma eller vad man ska säga.

• CamillaJ

Oj 10 månades kontroll hihi Isak blev nyss 9 månader eller ja 10 dagar sedan

Idag gick Isak med sin Gå vagn som han ALDRIG innan brytt sej om, japp den gick han med helt själv idag.. första gången gick det lite för snabbt fram men hela dagen idag så ha det blivit bättre så nu går han jätte bra med den.. så kul!!

Är det någon junis som GÅR än??

Isak har när det är hyfsat mycket plusgrader över ca 5 så har han jeans och "långkalsonger" under och sen tröja och typ olle sen sin vår jacka från Po.p som är vindtät och sen i åkpåsen eller fårfällen råpå vilken vagn vi tar är det kallt åker termobyxorna på och en vinterjacka .. men vantar måste han ha fodrade för han verkar frysa mycket om händerna !!

Skor skor Hmm.. köpte ett par nya gummistövlar till Isak för att kängorna han hade bara ramlade av MEN fasen det gjorde dessa med GRRR! Men han har ett par adidas skor som sitter bra så jag hoppas det bli varmare snart så att han kan ha dom ute när han leker

Någon som har det varmt där ni bor?
    Nån med fortfarande snö?
    Vi här i Kalmar har ingen snö men det är inte så varmt heller, skiner solen ja då blåser det kallt och bli det molnigt ja då är det kallt!!!

• bea85

a lie: va det du som hade fruktpure i vällingen? har provat lite men det värkar inte funka. har du lust att berätta vilken sort och hur mycket du använde och hur lång tid det tog innan han gillade den? skulle bli jätttte glad då

vi (järfälla) har ingen snö och hyfsat varmt över 5 + grader varje dag längtar tills vi e över 10+

• A lie

Bea; jag hade en stor rågad sked tab med dvs ca1,5matskedar. osötad äppelmos men valdedet eftersomdet är hans favvorit + att äppelmos kändes som en bra kombination till välling.. Han åt ca50ml första gången och sedan rullade det på med mer och mer trots minskning på purén...

♥♥♥ Widar ♥♥♥

• alarik82

manja oj 78 lång. du kommer å få en fotomodell till barn du

camillaJ min bebbe går inte.. men han har börjat krypas å sätta sig upp själv.

ska på 10 mån kontroll på hans 10 månaders dag den 21 april

• Bonanza

Min lilla skitunge går så klart inte. Han kryper ju inte ens. Jag säger då det, vad ska det bli av honom? Han får leva på sitt utseende, tur att han är så söt.

/Bonanza
  • alarik82

bonanza alarik lärde sig krypa i lördags han, så han är ganska nybörjare på de, men han börjar få in farten

• JCA

Man får verkligen hålla koll på Erik nu! Allt ska in i munnen på han. Häromsistens var det ju en påssnus, igår var det barkbitar, idag när vi hade lämnat aja på dagis och gick till bilen såg jag att han tuggade på nåt igen, då var det en pärla! En rund i storlek lite mindre än en puttekula. Ojojoj...!

Erik är på väg att gå men det dröjer nog ett tag till. Igår gick han och jag höll honom i en hand, så helt plötsligt släppte han och tog några steg alldeles själv. Men sen blev det läskigt så då satte han sig ner. Det var första gången som han har släppt alldeles själv och fortsatt att gå

Svar på tråden Junibebisar del 3