Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
ja frågade min gubbe vad han tyckte då sa han
" vi har ju endå aldrig sex" oooops
emmamaria
Den e inte stor spiralen så man känner inte att BM sätter in den. Det enda man kan känna är när BM måste ta lite på livmodertappen för att sätta in den. Det kan sticka lite. Å det kan inte och det är inte värre att sätta en liten spiral jämfört med att föda barn. Men jag har ju gjort en cellförändringsoperation oxå. Det går ut på att bränna bort förändringarna vid livmodertappen med laser och det med lokalbedövning, men det känns ändå och gör ont, så efter att ha fött barn, gjort operationen så klarar jag vilken skit som helst i underlivet. Så spiralen är ingenting jämfört med det jag har gått igenom.
Lillgubben satt naken och luftade sin runda rumpa tidigare i kväll. Han var för en gångs skull nöjd och belåten med att sitta själv på golvet så jag passade på att slå lite på oskyldiga människor (www.miniclip.com/blackknight.htm ).
Efter en stund börjar det lukta misstänkt, så jag tittar mot Reuben. Då sitter han med koncentrerad och ganska förtjust min och äter bajs. Han hade hela händerna fulla och halva ansiktet. Detta barn äter en- två matskedar av den mat vi lagar åt honom. Bajs mums mums. Arg som ett bi blev han när jag hindrade honom från att stoppa händerna i munnen.
Nu ska jag gå och lägga mig.
A lie: Jag mådde skitdåligt av minipillrerna, blev jättedeppig och fick tillslut självmordstankar och så. Men det är annat med hormonspiralen eftersom där stannar hormonerna i livmodern. Jo, en liten del åker ut i resten av kroppen men inte alls på samma sätt som ett piller som man sväljer. Därför kan det fungera med hormonspiral iallafall. Skulle det inte fungera så är det ju bara att beställa tid för att ta ut den. Jag var egentligen livrädd för hormoner men min bm var väldigt förstående och förklarade så bra. Och gav mig dessutom en trygghet att jag får ta ut den när som helst.
Jag använder miniP men det funkar väl sådär är inte så förtjust i dom, sen är dom ju inte riktigt att lita på + att mensen är hel lustig ibland hoppar den över 3 månader och varar i 2 veckor och ibaldn kommer den nästan inom en månad.. förvirrad!
Kan inte ha nåt annan heller , spriral ska ju vara bra har jag hört av dom jag vet som har det men det är nog inget för mej ÄN.
Vad för nyponsoppa ger ni??
CamillaJ - Jag ger vilken nyponsoppa som helst. Den jag hittar först i affären
Brukar bli Sagolika eller Ekströms
Ni som ger era barn smörgås, vad har ni till pålägg??????
Felixxmor
Men det är inger farligt att ge det då? Hehe alltså inget som man hört eller så men det är så mycket man inte få göra ....
Jag bruka ha antingen bara smör eller så har jag haft ost och nångång leverpastej
CamillaJ - Jag tycker jag hör något nytt varje dag som man inte får göra.
Och dem sakerna har jag gjort, Felix mår hur bra som helst för det
BVC sa att det var för mycket socker i nyponsoppa, så det skulle man inte ge dem. Bara vatten alltid. Hur kul e det????
Felix får nyponsoppa när vi fikar. Dricker han det och äter rån.
Till maten blir det vatten eller fruktdryck från semper.
Felixxmor - Jag tror inte barnen saknar något de inte testat på. Om de alltid bara får vatten och inte vet om saft, nyponsoppa od så kan de ju inte sakna det?! Jag är inte någon jätteivrare för att alltid undvika socker och fett men jag försöker att inte introducera det alltför tidigt.
Jag tror att det är upp till var och en vad man ger sitt barn, visst tänk om vi skulle sluta ge allt vi inte få ge eller sluta äta allt med risk eller som inte är bra, vad återstå det då att äta? Inte mycket ...
så man få nog känna efter själv vad man tror dom kan ta och så.