• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Bonanza

emmamaria - vi har köpt från Lindex, kläderna är tunna men rätt vattentäta. Skitbra tycker vi!

Idag har vi bränt en dvd med film från Noahs första tid. Oj vad liten och söt han var. Och nu är han ett litet busmonster.Gulligt busmonster.

Men nu vill jag ha en till bebis! Nästa månad börjar vi försöka!

Come what may
  • alarik82

bonanza tack för tipset ska gå dit å kika när ja åker till sverige nästa helg.
    jag vill oxå ha en till liten bebbe, men blir nog först efter sommaren. fast just NU känner ja inte för en till, för lilleman vägrar å sova fast han var så trött när han åt gröt så ögonen gick i kors

• Jessi74

emmamaria - vi har köpt ett par galonbyxor som Isabella har på sig när hon kryper ute. Det funkar bra.

• Vasen

Glass har Reuben ätit, inte så mycket dock men ändå. Hade också tänkt hålla inne med sötsakerna tills han blivit äldre, men vi har kalasat nästan varje helg hela senvintern och våren och då har han fått prova både kakor, glass och tårta. Inga jättemängder dock .

Kul med planer på nya småbebisar. Vi velar, fånigt då jag fyller fyrti i sommar och det ju inte på något vis är självklart att det alls kan bli några fler småttingar. Vi är ändå nöjda om det "bara" blir Reuben så vi fortsätter väl vela ett tag till .

Har varit och vårstädat trädgården med bostadsrättsföreningen. Lillen satt i gräset och tjoade. Tyckte det var lite läskigt att ta på grässtråna, såg lite kul ut när han prövade väldigt försiktigt. Sen blev han vild och drog upp påskliljor och ogräs med stor energi.

• JCA

bonanza: Lycka till med verkstaden *håller tummarna* Så spännande!!

• Trollnilla

Vad ska man köpa mot fästingar?
    Våran ett åriga katt älskar att ligga i Elviras säng
    (när hon inte ligger där förståss)
    Nu hittade jag vårens första fästing på katten och jag ryser hela jag.
    Dom kan ju lossna i E´s säng,
    usch vad äckliga dom e.

• Trollnilla

emmamaria:
    Helt vanliga regn byxor.
    Jag tycker det är bäst.
    Finns ju i massvis med varianter men jag har köpt på HM,
    jättebra me lite foder.

• Jessi74

Trollnilla - vi har köpt nåt medel på Apoteket som man droppar i kattens päls i nacken. Efter en månad så gör man om proceduren. Minns inte vad det heter men jag tycker att det har fungerat och att hon haft färre fästingar. De vet på Apoteket vad det heter om man beskriver det för det gjorde jag.

• JCA

Trollnilla: Jag har än så länge intve gjort nåt åt kattens fästingar, annat än att plockat bort dom när jag har hittat dom. Tack och lov har jag inte hittat nån fästing i någons säng än, inte i våran heller. Fästingmedlet brukar ta slut här iallafall, alltså i apoteket, så köp nu om di vill vara säker påa tt få...

Svar på tråden Junibebisar del 3