Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Nu har vi kommit hem från en härlig vecka i fjällen!
Blenda skötte sig utmärkt, sov bra och var nästan nöjd hela tiden trots två tänder på väg.
Nä då var de 3 större barnen som var med betydligt mer krävande.
Trollnilla:
Läste vad du skrev om inget rum ledigt. Ville då berätta att det hade inte vi heller men jag lät henne dela rum med storasyster då, 2,5 år. Det har funkat jättebra, hon började genast sova mkt bättre! Efter några veckor sov hon hela nätter och gör det fortfarande efter ett par månader.
Så det kan ju va ett alternativ. Storasyster är förresten väldigt nöjd oxå att få dela.
Blenda har annars stannat av lite i den motoriska utvecklingen. Tog ju några steg oh släpper tagt då och då men inget mer.
Trodde lite att eftersom hon började gå med stöd före sin 7 månaders dag så skulle hon kanske kunna gå redan till 10 månader. Men det verkar inte så. Antagligen lika bra det.
Mandy:
Det är så att storebror 3 år för ett herrans liv på nätterna så jag undrar om det är lösningen för oss.
Iof kanske han börjar sova bättre om han slipper sova ensam för han vill ju alltid att nån av oss ska sova jämte honom.
Kanske ska prova i alla fall men jag får nog vänta ett tag för Elvira har skrikit hela natten och har lite feber.
Tänder eller öroninflammation, jag vet inte.
Ska avvakta idag och kolla hur det utvecklas, sn får vi väl söka.
Typiskt om det är öinf, han åt sista penicillinen i måndags.
Trollnilla:
Storasyster hade vi problem med under en period innan eftersom hon hade svårt att komma till ro på kvällen och var sen uppe och promenerade några ggr/natt. Väckte oss.
Hon kände sig kanske otrygg vilket slutade helt när hon nu delar rum.
Blenda sov ganska så dåligt när vi flyttade över henne och det gjorde att jag tvekade men hon började sova bättre direkt.
Nu säger jag inte att det kommer funka för er men det är kanske värt ett försök.
Ska absolut prova, men hur fungerar nattningen?
Får den stora somna först eller lägger ni dom samtidigt?
Kanske ska prova nu på en gång när jag e ensam hemma med barnen denna veckan...
Ebba (stora) lägger vi först. har det lätt där för vi bara går in och säger godnatt och går ut. Samtidigt nattar den andra Blenda i vårt sovrum där hon får välling. Då somnar hon i princip och vi vaggar lite och bär in henne sovande. Ebba vet att hon ska va tyst om hon inte somnat än.
Hände att vi lägger Ebba senare och då tassar vi in bara då Blenda ligger och sover.
Är jag ensam går det till på liknande sätt men då följer Blenda in när jag säger godnatt till storasyster.
Snrt får vi väl försöka få Blenda att somna själv och då gäller det att storasyster ligger tyst och stilla så hon inte stör henne. Men det blir ett senare problem.
Vi lägger lilla Agnes först så att storebror Vidar och vi får en liten stund för oss själva. Vi brukar spela spel en stund. Sen när Agens väl somnat är hon inte särskilt lättväckt (även om brorsan som är 4-årstrotsig verkligen försöker väcka henne ibland), så det funkar bra.
Lite nyfiken bara, har era barn "kvar" fontanellen, eller hur man ska uttrycka sig, eller har de växt ihop?