• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Petre

Agnes sover mellan 19.00 och ca 7 på morgonen. Fast ibland vaknar hon och är törstig och får lite vatten.
    Mitt tips är att sluta med nattmat. Våra barn har fortsatt att vakna på natten så länge de fått mat då. När jag bytt ut amningarna mot vatten har de börjat sova. Alltså var de inte hungriga utan vaknade bara av vana. Det är förståss olika från barn till barn, men de flesta i denna ålder klarar sig bra utan nattmål.
    Agnes sover en eller två gånger på dagen, sammanlagt 2-3 timmar.

• Felixxmor

Felix vaknar vid 6.30
    Sedan sover han mellan 11-12
    Sedan vid 16-17
    Sedan somnar han för natten kl 20.15 och sover till morgon. Brukar aldrig vakna!

• Felixxmor

Kan tillägga att Felix fått eget rum nu som några vet....har gått jätte bra!!!
    Han sover så fint så!!!

• CamillaJ

Isak har alltid sovit i sitt egna rum, ja fram tills nu när han få krypa ner hos oss på natten men det har gått super bra!!

• Trollnilla

Vilka underbara ungar ni alla har som sover gott om nätterna.
    Och sluta med natt mål gjorde vi för länge sen men nu vid tredje öroninflammationen så var det enda chansen att få henne att somna och sen har det liksom fortsatt. jag orkar inte va vaken på nätterna och jag får mer sömn om jag ger henne välling för då somnar hon fortare, men jag SKA sluta igen, vet bara inte när jag ska orka.

• Manja

min alicia har alltid kunnat sova hela nätterna utan att äta men nu har hon börjat vakna men hon vaknar pga att hon vänder och vrider på sig i sängen och hamnar helt fel i sängen. Och det enda som hjälper e att jag måste ge henne välling och sedan kan det ta 20 min till 1,5 tim tills hon somnar igen, beroende på vad klockan e. Ibland har hon kunnat sova utan att äta och ibland äter hon en gång. Men den här veckan har varit jätte jobbig.

Hon brukar bara sova en gång om dan och det i 2 timmar och sedan lägger hon sig mellan 21-21.30 och problemet är att hon nu har börjat vakna vid 7 istället för 8.30, 9 som hon har gjort tidigare. Vet inte varför???? Vi har mörklagt fönstret i sovrummet så det beror inte på att det blir ljusare.

Jag lever och andas bara för min älskade Alicia
  • Trollnilla

Har era barn napp?
    E slutade med den nu när hon hade öinf.
    Hon bara vägrar att ta den och nu har jag bestämt att vi inte ska ge henne den igen (ja,ja man vet ju aldrig förståss) för hon vaknar ju i alla fall inte för att hon har tappat nappen.
    Förut var jag tvungen att stoppa in den kanske tio ggr/natt och det slipper jag nu. Min förhoppning e att hon ska sova bättre när hon helt har glömt nappen.

• Trollnilla

Manja:
    Behöver du söva henne eller ligger hon i sängen och somnar själv efter vällingen?

• A lie

Widar sover 19-07 sedan sover han oftast en gång på dan mellan 13-15ca.

♥♥♥ Widar ♥♥♥
  • Petre

Agnes har napp. Hon tappar den oftast när hon väl sover, men gillar att somna med den. Har inga planer på att sluta med nappen än. Storebror Vidar sluatde utan problem på 3-årsdagen.

Svar på tråden Junibebisar del 3