• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Trollnilla
    Vi har inte sovit borte sen hon va liten bebis.
    Får  väl försöka igen om ett tag men som sagt så orkar jag inte nu, måste få lite sömn först...
    Längtar efter våren...
  • TAHN

Ska alla göra 10månaders kontrollen? Theo ska inte göra den!

Theos fontanell syns inte, känns inte längre....

Idag gick theo upp kl5.. han vaknar inte senare än halv sju nu för tiden... plus att han äter 2-3ggr per natt... *gäsp*
    När ska det ta slut??

är allt bra annars då`?

• Trollnilla
    Elvira var på vanlig vikt och längd koll vid 10 mån.
    Dom bara frågade om hon förstår vad man säger, om hon bankar på saker och om hon ställer sej upp (vilket hon inte gör, ställer sej upp alltså)
    Så jag tycker inte det var nåt särskilt med den.

Jag undrar också när vaken nätterna ska ta slut. Vi har det jobbigt på nätterna!Gråter
    Kolla in i min blogg så kan ni själva se att det finns fler som inte sover,
    kan ju alltid va till nån tröst.
    Längtar efter våren...
  • bea85

Trollnilla: bara så du vet angånde fästingar så barn under 3 år e emuna mot dom. jag skullle vaxinera leo men de sa att det inte behövdes det va bara att slänga bort pengar . men det e ju himla äkliga.

THAN loek ska göra 10 månaders grjejer 1 månad för sen när han e 11. tror inte leo fick göra det. vi bode i marifred då dom kasnke inte gör det i mälartrakten.
    loke äter oxå på natten fast bara 1 gång.

grattis kajsa stora killen

• Trollnilla
    bea85: immuna mot sjukdommarna som fästingarna kan sprida eller vad menar du?
    Kan man vaxinera?
    Då ska jag be att få göra det med vår tre åring han fick nog 50 fästingar förra året och jag tycker dom e as äckliga.
    Och det dräller av dom i våran trädgård!
    Längtar efter våren...
  • Trollnilla

Tyvärr stämmer inte detta att barn under tre år e immuna mot fästingar.

Hade det nånstans i bakhuvudet och nu pratade jag med en vän och hennes väns son då ett år blev allvarligt sjuk i borrelia.

men vaxination låter ju super bra!

Längtar efter våren...
  • Lady Namárië

Man kan väl inte vaccinera mot fästingar? Däremot finns det vaccin mot vissa fästingburna sjukdomar, dock inte borrelia. http://www.infomedica.se/allakapitel.asp?CategoryID=18640&AllChap=True

Trollnilla--> Helt OT, och jag hoppas att du inte tar illa upp, men jag är lite närsynt och det är väldigt jobbigt för ögonen att läsa inlägg som är skrivna med enbart kursiv stil. Det vore jättesnällt om du ville skriva med vanlig stil istället, för jag vill gärna läsa dina inlägg!

You can't take the sky from me.
  • Trollnilla

Ok, ska jag göra.
    Bra att du sa till.

Längtar efter våren...
  • Lady Namárië
    Trollnilla skrev 2006-04-25 16:29:05 följande:
    Ok, ska jag göra.Bra att du sa till.
    Tack! Jag skulle ju kunna skaffa mig glasögon istället, men i väntan på sådana vill man ju inte gå miste om diskussionen!
    You can't take the sky from me.
  • alarik82

försöker hitta på massa grejer jag ska handla när ja åker till sverige men de står still ihuvvet, hoppas man hittar en massa när man väl är där
    FK ris ska jag köpa iallafall

lady de ä rinte billigt med glasögon inte, min gubbe ska skaffa han oxå, men dyyrt

Svar på tråden Junibebisar del 3