• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Manja

ja det var verkligen kul att höra att det planeras nya bebisar Vi planerar oxå en till med start i maj sen får vi se hur snabbt det går. Måste först beställa tid hos BM för att ta bort kopparspiralen så vi kan sätta igång Vi vill gära ha 2 år mellan alicia och syskonet.

Jag lever och andas bara för min älskade Alicia
  • alarik82

trollnina
    min alarik somnar runt halv8-8 på kvällen sen sover han till ca 7 halv 8 på morronen.

har varit till bvc idag, alarik har gått ner 300 gr på 2 månader, men de är väl antagligen för att han har börjat röra så mycke på sig antar ja. men vi skulle ha i smör eller olja i maten

• Trollnilla

emmemaria: hur bär man sej åt för att få barnen att sova hela natten?
    Med mina nu stora 16 & 18 år var det inga problem men med dom små jag har nu så e det kalabalik på nätterna...

• Bonanza

Noah somnar vid 18.30 och sover till ca 06

Helt ok, nu när det är ljusare är det lättare att komma upp på morgonen. I sommar kan vi gå ut på uteplatsen och äta frukost, ska blir härligt!

Come what may
  • CamillaJ

A lie.. grattis hoppas det kommer går bra. Det bli tätt då men va kul!! Hur känns det då med mage och sen ha den andra lille? Tror du det kommer att bli kämpigt i början, hade ni planerat? Oj va mycket frågor det blev du behöver inte svara är bara lite nyfiken!

Isak brukade sova hela nätter men nu vaknar han och åker runt i sängen han kan ligga och hålla på att vända och röra sej en timme mitt inatten.. så ibland är det jobbigt när han sover hos oss som just nu värkar ha blivit en vana! GRR..

• alarik82

trollnilla han har sovit inne hos oss i våran säng, men sen beslutade ja att de fick vara slut med de., för varken han eller ja fick sova ordetligt. så han fick flytta till eget rum å sen dess har han sovit hela natten. kan vakna ibland av att han snurrat till mage i sömnen men då är de bara å vända honom till sida så sover han igen

• Trollnilla

Det kanske e det som gäller, eget rum menat jag men här hos oss finns det inget rum ledigt, får vänta på att den äldsta flyttar ut
    Men lillan sov bättre i natt, var bara vaken en gång och fick välling.
    Men Ansgar tre år var vaken tre gånger
    Blir snart tokig...

• Trollnilla

Har kollat lite på NCSS (en metod att få barnen att somna utan gråt) för att få tips på hur man ska få barnen att sova och Pantley menar att barn som e ca året behöver sova ca 14 tim/dygn varav 2½-4 tim på dagen (2 dagsnaps)
    Fattar inte hur det ska gå till. Har beställt boken så får vi se hur det går när jag fått den.

• alarik82

alarik sover 2 gånger om dagen å de är runt 1½-2 timmar varje gång
    ja då kan de bli svårt om de inte finns nått ledigt rum. alarik vaknade alltid av oss han, när vi gick å la oss.

• majflickan

Kan tillägga att Anton oxå sover i eget rum o efter han började me de så sover han mycket bättre.

Svar på tråden Junibebisar del 3