Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Majflickan: Moa har kvar sin fontanell än vad jag har hört så växer den ihop runt 12-18 månaders ålder.
Åh nej våra spindlar är tillbaka hjälp f-n dom är så jätte stora usch och nu har vi en i badrummet och jag har panik och karln har åkt till jobbet.
Jag ringde hem min man från jobbet en gång på grund av en spindel. Till mitt försvar kan jag säga att den var stor som ett förhistoriskt monster, men ändå... Jag fick panik, tänkte kastat en jättetjock telefonöver den med fick en knäpp i hjärnan som sa att den kommer att överleva det och krypa fram igen, sen var det kört...
Ryser när jag tänker på "våran" spindel, jättestor och knallgrön var den.
Satt på väggen och skulle precis krypa in på Ansgars rum, då fick jag fram dammsugaren, det liksom riste till i slangen när den sögs in, men till min stora förskräckelse måste den krypt ut för dagen efter satt den över Nathalies säng. Kan ju inte finnas två såna äckliga saker...
Tom Anders som e macho och tar dom med handen och ska låssas att lägga dom hos mej, tyckte den var as äcklig. Urk!
Uscha fy för spindlar Åh va hemska dom är, kan knappt titta på en spindel jag klara inte av de. Har jag sett en spindel gå in i ett rum eller liknande så och jag vet att den inte kommit ut så kan jag inte gå in där igen förens nästan veckor, Ja fast nu bor vi i lägenhet så nu har det varit lungt ...skönt de!
Det jag tänker på när jag vill flytta till Hus är SPINDLAR och andra kryp .. önska de inte fanns
usch va för spindlar bodde ju i ett hus förra våren där de fanns gott om de, min sambo tyckte ja va fånig hela tiden. De va överallt. värst va de nog den gången då ja satt o mata anton om de va på kvällen eller natten. Sitter iaf i sovrummet då ja ser en spindel krupa fram under sängen, inte så lite heller.
När ja bodde själv så hade ja precis gått o lagt mig, då ja har som ett duns... tänder lapan o där är en JÄTTEspindel på golvet precis neranför.
SÅ ja ringer efter mina föräldrar, springer in på toaletten o stänger dörren, va en högre kant in där oxå så ja tyckte de va säkert=) sen tog de sån tid innan de kom så ja han o gå ur lägenheten helt. Så när de väl kom så fick vi vända upp o ner på hela l'genheten, som tur va hittade vi den, eller ja så klart hittade den igen *ryser* fick dö på den men ja kunde inte sova där mer den natten ![]()
Vi skall ha tiomånaderskontroll på torsdag (hembesök, så nu gäller det att städa ordentligt
). Jag vet att det skall finnas en checklista för vad de kollar någonstans på nätet, men jag hittar den inte. Är det någon som vill berätta i korta drag vad som hände på er kontroll?
De kollade inte så mkt på vår 10 månaders kontroll. Hon fick två klossar som hon skulle kunna slå ihop. Och fick ta ett gem för att kolla pincettgreppet. Sen frågade han om hon kunde dra sig upp. Faktiskt inget mer förrutom läkarundersökningen.
Hmm, måste ringa BVC för Blenda får sånt hemskt eksem. Är atopiskt och jag smörjer men sen emellanåt får hon massor med små prickar främst på ryggen. Måste ju va nåt hon är allergisk mot. Måste ta ett pricktest. Tack och lov verkar det inte klia.
Nån med liknande problem?
Trollnilla:
Tråkigt att det inte funkade. Hon ville inte ligga i ett annat rum alltså. Har det varit på samma sätt när ni sovit över på annan plats ( om ni gjort det)?
Jag förstår att det är jobbigt. man orkar liksom inte hålla på när man inte får sova. Tänka långsiktigt är svårt då, jag vet.
Du kanske kan testa om några veckor igen.
malkolm har kvar sin fontanell! den är ganska stor, man kan fortfarande se när pulsen slår, men han har ganska kort och lite hår också.
idag ställde han sej upp i sängen och blev jätteglad! jag tycker det känns okej, för hanhar mycket mer kroppskontroll nu, och försöker ställa sej lite överallt.
ni som köpt cykelbarnstol,
vilken har ni, var är den köpt, pris? och vad köpte ni för hjälm?