• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • alarik82

bonanza. ska kolla..... *trycker på snibben* nää ingen reaktion...
    de är de att han vaknade 05.45 å har inte sovit färdigt, å de går inte å få han å somna om heller... ghaaa jag blir galen... har inte nerver för sånthär

• JCA

emmamaria: Oj, vad jobbigt för honom... och dig! Kankse hjälper med ett bad? Och så kankse han kan komma till ro sen efter det?

• alarik82

ja jag vet inte va de är för fel. kanske prova om han vill ta ett dop. ställer ut han på trappen snart.
    han sover asldrig färdigt, inte på dagarna heller när han sover middag, ja förutom när vi går i vagnen.

• Bonanza
    emmamaria - kan ni inte gå på promenad då? Eller så? Annars får du lämna honom i sängen ett litet tag och gå ut och andas så att du orkar med. Noah blir också megagnällig när han inte fått sova klart.
    Come what may
  • Linnet76

emmamaria: Min dotter har också börjat vakna tidigare. Måste skaffa en ordentlig mörkläggningsgardin i sovrummet. Det är jättjobbigt när de inte sover ut ordentligt. Hoppas det inte är öronen då skriker de ju ibland så där.Vi har varit på 10-månaderskontroll: 8280 g och 72,5 cm. Och så har hon lärt sig nåt nytt: peka på olika saker och säga Dää...Hon går inte själv ännu, fast hon går väldigt bra om hon bara får hålla en hand. Sen reser hon sig själv och kan stå några sekunder tills hon kommer på vad hon gör. Hon verkar inte ett dugg intresserad av att krypa längre. Speciellt inte om vi är i parken med större barn. Känns både roligt och lite sorgligt att de växer så fort. Snart fyller våra bebisar ett.

• Linnet76

Å det blir ju inga stycken när jag skriver mina inlägg - vad är det för fel på min webbläsare..?

• TAHN
    Linnet74: jag hade likadant innan dom bytte ut den gamla familjeliv till den nya, jag blev galen....
    Men har ingen aning om vad du kan ha råkat ut för för fel

Emmamaria: stackars dig... Theo har skrikit så två veckor, men det var för han fick en tand. Men han har såna perioder då han bara skriker å det inte går att göra nått alls, en gång var det örat åxå. Men det var bara hörselsprång, så vi gav honom nässpray, men han var föskyld då! Hoppas det går över.

Theo står oxå lull lull ibland, å älskar att gå med gåvagn å stolar å allt som går att gå med, men än så länge har inte aldrig tagit någe steg sj'älv, å när han står lull lull å kommer på sig själv så börjar han skaka å sätter sig sig ner jättefort.

Theo har lärt sig komma upp till våran säng själv! Ganska kul, men lite smått jobbigt.

Jag vill oxå gå på 10 månaders kontroll!!! hehe *orättvist* Ska inte dit förens Theo är ett år!

Hur e det annars då med alla er??
  • alarik82

TAHN oj jösses 2 veckor, då skulel aj ha flyttat

nu har vi badat å sitter å försöker äta en banan, sen ska han i säng. å vi som ska på kalas idag...
    kan ju vara tänder oxå, han har ju inte en enda tand än.

• MarLe71

Tänkte införskaffa en lite mindre pipmugg som är bra att ta med när man är iväg. Tips ?

Billiga och bra regnbyxor? Inte så mycket för regnet utan mest att ha i sandlådan.

• Trollnilla
    regnbyxor: HM

pipmugg: Dom  droppfria på tex ICA. Finns nog överallt.
    Jättebra för att dom inte spiller även om muggen kastas i golvet,
    men lite dumma för dom måste suga men det lär dom ju sej ganska snabbt.

Jag tänkte försöka övertala mannen att åka på baby och barn mässan i Gbg idag,
    kan va svårt men värt ett försök...

Ha det bra all idag!
    Längtar efter våren... och nu verkar den va här!
Svar på tråden Junibebisar del 3