Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Bonanza: Jättefin klänning!!!
Verkligen jättefin, den passar dej alldeles perfekt
majflickan: bebisar torkar ju ut väldigt fort så håll koll att han får i sig vätska ordentligt. Ring sjukvårdsupplsningen om du är orolig eller undrar nåt. Dom brukar vara jättegoa dom som sitter där
Bonanza gud va fin klänning. så fin du e i den.
i kväll e det melodifestivalen ska ni se?
Japp jag ska titta!! Jag och Jonathan får titta själva för Christian ska iväg och spela kort med sina kompisar..
Jag ska också titta! Med bara Gustav, sambon är iväg här också!
En annan sak: Min kompis har en flicka som är precis ett år äldre än Gustav. På hennes BVC hade de sagt att det är jätteviktigt att barn lär sig krypa. Detta för att framtida motorik och utveckling. Har ni hört det?
Jag som tror att Gustav inte kommer att krypa alls...
jag har aldrig hört att det skulle spela någon roll om de kryper..finns ju många barn som går direkt och inte kryper ju..
Jag läste att det bästa för barn utveckling både psykiskt och fysiskt är att de får leka på golvet, utforska stora ytor mm helst med sina föräldrar som handledare!
Ja visst lät det konstigt
Min mamma är förskollärare med inriktning på motorik. Hon blev jätteglad över att Widar kryper för enligt henne är det jätteviktigt för framtida utveckling. Många barn kryper inte och de flesta av dem klarar sig utmärkt till vuxen ålder, men vissa får problem tex med läsinlärningen och behöver träna krypnig mm i skolåldern. Skulle vilja sammanfatta det med att barn måste inte krypa men det är en stor fördel om de gör det. Finns fler skolor som säger samma sak. Lägger in en länk till en tråd på AW forum (kanske lite överdriven?) som förklarar en av de här skolornas syn. Samt lite hur man kan krypträna.
annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php
Ja, jag har också hört att det är bra att de lär sig krypa. Då lär de sig tydligen att koordinera de båda hjärnhalvorna och det är bra inför framtiden.
Melodifestivalen ikväll ja - mina kompisar kommer hit och vi ska äta godis och chips och se på den. Jättekul!