• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Mandy

Jag väger ca. 10 kg mindre nu än före jag fick mina två barn. Och det är bra det för innan var jag lite överviktig. Fast under graviditeten med Blenda var jag närmast lite orolig att jag inte gick upp nåt. Kändes så skönt när Blenda kom och jag kunde släppa den där oron helt.

Glad mamma: Vad jag har hört så är det Isaac som kan ta steg utan stöd.
    Blenda kan gå med hjälp när jag håller henne i en hand men längre än så har hon inte kommit. Fast hon är ju född så sent i juni Nä, jag tror faktiskt att det dröjer för inte tycker jag att hon har balansen att kunna släppa och gå själv. Vi får se, Ebba var ju 14 månader.....

• Felixxmor

På tal om gå och stå själv.......

Brukar dem kunna stå själva innan dem lär sig ta något steg eller det kommer samtidigt kanske??

• Mandy

Ja jag kan ju inte påstå att jag känner mig så fit trots förlorade kilon, den där magen vore ju trevlig att få bort.

• Mandy

Jag tror de brukar kunna stå själva först. fast det kan nog komma samtidigt. Blenda kan stå kortare stunder själv när hon är helt i balans. Min Ebba vågade inte stå själv förrän hon även kunde gå, då först litade hon på att hon klarade av det.

• Felixxmor

Mandy - Oki, tack för ditt svar!!!
    Felix han stå mycket korta stunder....men blir längre och längre för varje dag. Och han sätter inte sig ner längre, utan han tar istället tag i något....så han står kvar. Smart grabb

• JCA

Maja stog själv innan hon kunde gå. Det är ju balansen som måste finnas...

• Missisola
    Hej hopp! Länge sen jag skrev - läser ju dagligen...men man hinner ju knappt mer innan man ska jaga Ebba...

Kör en lite Update helt enkelt!

Ebba, nu 9560g och 72 cm, kryper inte än, men ålar i TURBOfart...Jisses vilken teknik den tjejen har... Flört
     Hon kan absolut inte stå själv - hon kan stå och hålla sig i nått om man ställer henne.
    Har börjar visat intresse för att ta sig fram om man håller i henne ("gående"), men svajjigt!

Hon är väldigt klängig och kan bryta i hop några ggr per dag...
    Har inga rena ord - men sista veckan har babba och mama förstärkts - som om hon ropar när hon blir lessen. Sen kan man urskilja vissa "ord".... Fot i munnnen

Hon vet inte vart lampan är...Förvånad

Hon sover inte hela nätter - inte på långa vägar, tvärtom har vi haft bakslag just nu. Hon vaknar med illvrål flera ggr per natt nu helt genomlessen(Sep ångest!!?)

Hon äter bara barnmatsburkar och är en pastatjej.....*sucka*. Ratar mammas mat... Tycker om att tugga på bröd, gurka el rån.

Drar strl 74 rakt av - men snart dax för 80 upptill...!

Hon borstar tänderna liggandes på mage (!!)

Hon är ett charmtroll med glimten i ögat...*älskar*

....sen vad det gäller mamsen så gick jag upp drygt 25 kilo och har nu gått ner allt....! Fast kroppen ser inte ut som den gjorde!!!!
    EbbaBebban 4-ever
  • Missisola

Ebba 2006-03-16     "Nån som vill bli stylad av Mlle Ebba"  Flört
    EbbaBebban 4-ever
  • alarik82

åååååååå jag ger upp snart... de är omöjligt å få alarik å sova nu för tiden, han bara snurrar runt till mage å ligger å skriker...förut somnade han nästan på en gång när man la ner honom, behövde bara vara in 1-2 gånger

Svar på tråden Junibebisar del 3