• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • steffy

Min Nino äter också stora bitar tror inte att de har så mycket med tänder att göra för han har bara 2där nere och tuggar lixom maten längre in i munnen.. puss

• Bonanza

steffy - precis som Noah. Två tänder där nere, men tuggar på som ett tröskverk.

/ Bonanza
  • A lie

Skulle vi ge burkmat enbart skulle det nog bli 3burkar/dag, men nu blandar vi med annan mer riktig mat. Idag tex åt vi bondomelett (gjord i ugn) bara låta bli att krydda tills efteråt så kan alla äta samma mat - så skönt tycker jag!

• TAHN

Hm.. ok det kanske inte har med tänderna att göra, Theo får till och med kvälningar av ett riskorn, han spyr upp allt om man ger honom med bitar.
    Men han kan visserligen äta macka det "tuggar" han.. helt skumt ju!

Nån som har nått tips på hur jag ska få honom att äta bitar?
    Han kan äta spagetti och köttfärsåsen utan att få kvälningar!

• A lie

Tahn; när vi började med 8 mån burkarna till Widar var han också kinkig med bitarna, men att äta stora bitar gurka, smörgås mm gick bra, så vi har gett stora bitr direkt som hela köttbullar, makaroner mm och efter hand har även de medelstora bitarna i 8 mån burkarna gått ner...

• TAHN

ok får testa med det
    Men det e bara mackor som går ner, tex ris, makaroner, gurka å sånt får han bara kvälningar av å spyr upp, grejen är att han spyr upp allt han äiti, det e inte bara matbiten utan han spyr två tre ggr på raken precis som när man är magsjuk!

Men får kämpa vidare, ska till bvc på onsd så får se om jag kan få någe tips därifrån!

• majflickan

Äntligen har anton börjat få till ngn form av krypteknik ser de ut som. Ena benenet e under han, på samma sätt som när han sitter o puttar på med de andra. E inte långt han kommit o man får locka han me ngt extra, men de verkar ju va på gång iaf.

Inatt fick han sova inne hos oss. han somnade jättegott som vanligt i sin säng, men redan efter ngn halvtimme började han o gny, höll på så flera gånger, ibland va de pga han tappat nappen, ibland bara han vaknade o sen gnydde han i sömnen oxå. Men gjorde så flera gånger fram till 22, va väl inte så länge men både ja o andreas va jättetrött, så vi orka inte ha de så. Hos oss somnade han med en gång.
    Fick sova hos sig igen efter kl 4 när han fick mat

• Snigla

Mandy: Våran kille äter en liten burk till lunch (alt en halv stor) och en stor till middag.

• kajsa835

oj, vad mycket era äter! malkolm äter en halv stor burk om dan! (eller ungefär så mycket hemlagad mat)
    fast han helammade ju tils han va sju månader, så vi har inte kommit lika lågnt. men jag kanske ger han för lite? fast han vill ju oftast inte ha mer. men kanske ska ge han lagad mat två gånger per dag nu då.

• Helen H 79

Jag ger Jonathan bara middag 1 gång/dag med...Då äter han 1 stor 8-månadersburk..sedan får han gröt på eftermiddan och en macka och välling på kvällen. På BVC sa de att man behöver bara ge de middag 1 gång/dag så länge de följer sin "kurva"...men ibland undrar jag med om man ger för lite???

Svar på tråden Junibebisar del 3