• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Bonanza

Ha ha! Noah är så smart! Om han inte når något (nyss var det t.ex. hans boll) så tar han något annat (t.ex. en slev) och använder den för att nå. Då har man tänkt till lite.

/ Bonanza
  • CamillaJ

God morgon!

Oj är det många här inne som STÅR själva?
    Nån som GÅR själv?
    Isak ställer sej upp mot saker eller ställer sej vid bordet och så men inte själv, men nu när man ska gå med han och hålla han i händerna så hänger han med men det är STORA kliv haha

Min lillkille SKRIKER så himla högt och nästan hela tiden och jätte ljust hehe nån mer som känner igen sin junis?

Kram på er..

• CamillaJ

Föresten Isak har en ny lek för sej
    det är att kasta iväg något och sedan vänta tills denna grej stannar och då kryper han efter och så kastar han och så kryper han efter hehe.

Likadant va det innan med nappen då slängde han den sen kom efter den och sen in i munnen och så efter igen..

• Bonanza

CamillaJ - ja, Noah hade någon period för 1-2 månader sen då han hela tiden skrek jättehöga skrik. Höga i både styrka och tonart. Som tur är har den fasen gått över nu. Skönt!

/ Bonanza
  • Helen H 79

vad drar era junisar för storlek?? Jonathan har stl 74 men nu har jag börjat så smått med att köpa lite vår och sommarkläder i stl 80

• majflickan

Anton har 80 i bodys 74/80 i tröjor. byxor har han flera stycken fortfarande i 68. han har så lång över kropp o korta ben=)

• JCA

Erik har, trro det eller ej, fortfarande 74, fast han skulle nog kunna ha 80-kläder också. Men då blir byxorna alldeles för långa...

Erik ställer sig upp själv men måste hålla sig i nåt när han står. Alltså, han ställer sig inte upp själv mitt på golvet...

Annars händer det inte så himla mycket nu, Erik sover och Maja är på dagis. Skönt med en lugn stund

Förresten har jag ÄNTLIGEN fått Erik till att äta bitar...

• juni mor

God förmiddag på er.

Hur är det med er därute? Själv så känner jag mig lite "nere" nu om jag ska vara ärlig. Holger har ju alltid varit ganska krävande och det går ju ALDRIG över känns det som....
    Han kan ju krypa och stå men han blir ju aldrig nöjd ändå. Ibland så känns det så hemskt att man inte kan märka på sitt barn att det är "gnälligare än vanligt" för han är alltid gnällig. Nån som känner igen sig?
    Fast han är ju helt UNDERBAR ändå . Trots att man kan bli skvatt galen ibland .

Holger har storlek 68. Fast det börjar bli på håret så vi får nog byta till storlek 74 snart.

Missiola--Vilken fin bild .

• primusbarn

Läser också dagligen, men hinner inte alltid skriva. Nu ligger Edvin och sover i mitt knä, så högerhanden är fri

Uppdatering:
    Edvin "står lull" (som det så fint heter när man kan släppa taget, men inte röra sig därifrån).
    Han drar storlek 74 (74/80 är vissa kläder).
    Han babblar, men kan inte säga något ord än.
    Han kan ta sig ner från sängen sjäv, den är bara ca 25 cm hög, men ändå *stolt*
    Han sover _inte_ hela nätter.
    ... och idag är han snorig.

Jag har rasat i vikt och väger nu lika lite som jag gjorde i gymnasiet.

Jag har funderat på att köpa en sulky. Är det någon av er som har en sån, eller funderar på att köpa? Till sommaren vill jag nog ha en lättare vagn iaf, men vet inte riktigt vad jag ska köpa.

Svar på tråden Junibebisar del 3