Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja det var ju lite olika det där med maten.
Helen H 79. Funkar det bra, dvs de går upp bra i vikt får man väl göra som man vill. Jag gav gröt till middag ganska länge med Ebba men nu med Blenda kändes det naturligt att ge henne riktig mat tillsammans med oss andra.
Gav länge en lite burk till middag men när jag bytte till en stor märker jag att hon inte har några problem att få i sig den.
Man får prova sig fram.
Kajsa835: Vill han inte ha mer orkar han ju inte. han kanske fortfarande ammas rätt mycket emellan målen? Men visst kan du ge resten ellr en annan halv burk till middag.
Bonanza: Blenda har haft ganska mycket problem med 8 månaders burkarna. Tror inte det beror på om man har några tänder för de kommer ju oftast framtill och min stora tjej hade inte fler men åt mycket bättre vid samma ålder.
Jag har varvat med 6 månaders burkarna och erbjudit lite av 8 månaders då och då. Provat vilka hon gillar bäst. Helt klart de med tomat och pasta. De går ju ganska bra att mosa. Nu äter hon fler och fler. Tagliatelle med grönsaker från Hipp är favvon
Oj, vad jag skriver
Ville bara berätta att vi haft ytterligare en bra natt. Hon sov från 19.30 till 5. Sen var hon visserligen vaken 1h (mindre bra) men somnade sen om och sov till 8. Så skönt att få många sammanhängande timmars sömn. Har vi inte varit bortskämda med!
kajsa835 - Filippa har inte heller ätit vidare mycket. Men för två veckor började hon helt plötsligt äta mycket bättre. För två veckor sedan var vi impade om hon åt en halv liten burk. Nu kan hon smälla i sig 3/4 stor burk. För oss vände det snabbt. Jag blir fortfarande förvånad varje gång Filippa äter mat och hon gapar efter nästa sked. Malkolm kommer säkert också vilja äta mer mat snart, även fast det kanske inte känns så. Jag tror inte du ger honom för lite, han vill säkert inte ha mer nu.
THAN: Han kanske inte tycker om de.. Men om han nu äter spagethi och köttfärssås så lägg i lite ris tex.. Börja med lite.. Han kanske inte gillar den burkmaten testa laga korvstroganoff med lite ris så kanske han vänjer sig.. Låter mest som att han inte gillar burkmatens bitar jag förstår honom tycker också att de är lite läskiga ;)
Kram
Oj va mycket riktig mat era äter själv får vi bara i Moa en stor burk från 8 månader per dag. Är min tjej annolunda hon vill bara ha bitar förstår inte riktigt hur hon tuggar med sina 2 små tänder men ner kommer det. Därimot får hon kväljning om det är mosat för mycket.
Va och shoppade kläder idag till Moa gud va roligt och va mycket fint det finns man blir ju helt sjuk när man ska välja... Moa har varit inne i en tillväxtperiod nu tror jag. Har ni märkt något på era små?
När har ni tänkt att börja lämna era små på dagis eller dyrligt? själva ska vi skola in henne på dagis vid Sep/Okt men på halvtid tills hon vant sig med dagiset.
Noah ska också börja på dagis i oktober, men bara 15h/vecka i något år. Jag studerar ju, men behöver ändå egentid såklart. Men vi vill inte ha honom där för ofta.
Agnes käkar ganska mycket, tycker jag. Gröt morgon och kväll, en stor burk till lunch och ytterligare en till middag. Sen blir det frukt i bitar som hon får äta själv till mellis och medan vi äter middag, det älskar hon! Och så en del smörgåsrån också.. Hon älskar att äta!
Jonathan kommer börja dagis i januari-07..då kommer han nog vara c:a 30-35 timmar/vecka. Jag ska bara jobba 75% och ev ska Christian vara pappaledig på fredagar..
Anton har ja satt upp på dagis från 1 september. ville helt ha han hemma till januari, men dels funkar de inte me ekonomin då o sen e de så fruktasvärt svårt o få ngn plats då.
Känns jätte jobbigt o lämna han på dagis. men har ju inget jobb så ska gå som tim vik som de ser ut nu första halvåret iaf, o förhoppningvis behöver han inte så ofta gå mer än 15 timmar i veckan.