Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Det verkar vara väldigt olika hur mycket barnen orkar vara vakna i ett sträck under dagen....Har försökt att "natta" Felix innan 4 timmar för jag tyckt han verkat trött och gnällig. Men icke....bara skriker och ålar sig ur min famn. Så jag antar att han hittat sin rytm för tillfället.
En annan fråga jag har......Den 31mars ska jag och sambon ut, farmor ska vara barnvakt här hemma. Hon ska natta Felix. Det e inga problem alls, har hon gjort för. Men så kom ett litet problem....helgen efter ska dem ut och bowla med mitt jobb. Tyvärr så jobbar sambon på kvällen då....mormor vill gärna ställa upp som barnvakt. Inga problem med henne heller, hon har nattat Felix för.
Men nu till mitt "problem".....Tror ni det blir för mycket för Felix att vara utan sina föräldrar först en fredag och sedan lördag helgen efter???
Har lite dåligt samvete....borde kanske stanna hemma från bowlingen?????
förr med 2 r såklart
Visste det var något mer jag var nyfiken på....nu kom jag på det.....
Sover era barn hos er eller dem sover i eget rum???
Har börjat att fundera på eget rum till Felix....men kommer inte längre än att fundera
Vill inte riktigt ännu.....Felix störs inte av att vi kommer in senare på kvällen när han sover. O
Oj....där hände något.....fortsätter här....
och det e ju såååå mysigt när han kommer över i våran säng en stund på morgonen....ligger och myser innan man går upp.
Så nu skulle det ha skickats
Felixxmor: Jag tror inte heller att det spelar nån roll. Gud så härligt att kunna ha barnvakt så tillgängligt. Lider av att varken ha mor eller farföräldrar i samma stad. Vore så skönt med lite avlastning ibland
Jag skulle nästan haft Blenda i eget rum från början om vi hade haft ett
Tyckte med Ebba att det var underbart att få ha sovrummet för oss själva. Slippa smyag, kunna tända, gå upp på natten utan att va rädd för att väcka och kunna ligga och prata innan läggdax.
Blenda vaknade oxå precis när vi la oss, väldigt jobbigt.
Nu har vi bara 3 rum så jag provade att låta Blenda dela med Ebba i förra veckan. Går jättebra! De båda sover bättre. Ebba hela nätter igen och Blenda vaknar "bara" en eller två ggr/natt.
Önskar att jag vågat göra det tidigare. Vill man mysa är det ju bara att ta med barnen i sängen på morgonen
Felixmor
Theo sover i eget rum sedan han var 4 månader ungefär det har gått/går jättebra, vi var jätteoroliga första ggr, men det gick så bra så, han sov till och med bättre!
Jag tror inte heller det e nån fara att lämna bort honom två helger i rad.. bara du själv känner att du klarar det...
Theo sover från ca 19 till 5-7 på morgonen det e lite olika, han äter 1-2ggr per natt oftast en gång... Vill så gärna sluta mata honom på natten, men eftersom han är så liten å inte går upp någe nästan så vågar jag inte sluta med det, men ska prata med bvc nästa gång å se vad dom säger!
Han sover 1-2 ggr per dag oftast 1h varje ggr.
hur sover era på nätterna?
Oj läste igenom här nu och gud vad alla karlar är upptagna idag själv så är min karl på kurs idag och imorn tråkigt fattar inte varför dom lägger kurser på en helg.
Moa sover inne i vårat sovrum fortfarande men vi håller på att inreda hennes rum nu för hon vaknar på kvällarna när vi ska gå och sova.
TAHN: Är han bättre nu?
Linnet76: Usch va tråkigt för er att ni varit mycket sjuka nu hoppas ni blir friska snart då.
Moa sover hela nätter, vi har haft en väldans tur hon vaknar till när vi går och lägger oss men sen sover hon hela natten fram till 06. Och under dagen sover hon ca 1timma på förmiddagen och 1 timma på eftermiddagen och lägger sig för natten mellan 19-20 förstår inte vart hon får sin energi ifrån.
Hur mycket vatten dricker era små? Jag tycker nog Moa dricker ganska mycket runt 100-150ml per dag.
Ja, kanske dax att låta Felix sova i eget rum. Han vaknar i och för sig inte när vi lägger oss. Men man måste smyga ändå...ligger man och pratar så måste man viska.... hade varit skönt att slippa det. Kan ju alltid testa....trivs vi inte med det så e det ju bara att flytta in Felix säng till oss igen.
Har ju ett stort nyrenoverat rum som stått och väntat på Felix nu ett tag....dax att inviga det....
Mandy - Ja, det e skönt med mor/far föräldrarna nära.
Mina svärföräldrar bor i samma by som oss. Så ibland kommer farmor och hämtar vagnen och går en runda med Felix. Passar jag på att göra sådant jag inte hunnit innan...perfekt!!!
Det med att lämna bort Felix två helger i rad får jag nog tänka lite till på. För min egen skull....men det ska nog bli bra....