• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • primusbarn

vildabebin: Edvin är oftast snäll, men när han gnäller är det alltid de dagar jag känner att jag inte har ork. Typiskt, men han känner nog av mitt humör och då blir det ju en ond cirkel.
    Som tur är händer det inte så ofta, men igår var en sån dag (sambon var borta på kvällen och jag hade inget tålamod).

• grisen

God förmiddag alla!
    Gustav sover äntligen "frukost" efter en del gråt. Han är inte i närheten av att krypa ännu. Det ena benet fastnar udner honom. Han ställer sig upp om jag håller honom i händerna men inte mot något annat. Sover inte hela nätterna, älskar sin välling.
    Har börjat med 80 kläder men 74 passar fortfarande, inte byxorna...

Jag har gått ner mer än jag gick upp och det var inte lite det. 30 kg!!! Numera är jag mindre än någonsin även om magen inte ser ut som innan. Inte brösten heller för den delen

Hoppas ni får en fin dag!

• grisen

Primusbarn; Jag köpte en teutonia Timmy precis, den är kanon. Smidig och lätt men ändå rejäl. Inte en sulky visserligen men i alla fall. Om du vill ha en sulky så har teutonia en som är kanon och billig. Kommer bara inte på vad den heter, den är i alla fall mörkblå

• Jessi74

Isabella har 74 i det mesta, men 80 funkar bra också. Man får vika upp ärmarna bara, benen är helt okej för henne, hon har ju så långa ben!

Det ser ut som att Isabella kommer att få en glugg mellan framtänderna?! Eller så rättar det till sig när fler tänder kommer fram?! Vad tror ni?

• Bonanza
    Alltså, jag måste säga att jag tycker det är skönt med era uppdateringar. När man bara pratar om framsteg så får jag uppfattningen att alla andra bebisar kan allt, och att Noah inte kan något. Och även om man inte ska jämföra så är det klart att man lägger märke till sånt. Men nu märker jag ju att det är som jag trott: att Noah inte alls är motorisk, men lite mer verbal (säger flera ord), sover hela natten (även om han vill upp vid fem) och så. Det är skönt att höra att alla ungar är olika!
    / Bonanza
  • Missisola
    Bonanza: Ja de är ju inte stöpta i samma form ...
    EbbaBebban 4-ever
  • kajsa835

jessi
    malkolm har också en jätteglugg, han ser ut som långben med sina framtänder. men jg tror dom "trycks" på plats av resten av tänderna sen...

bonanza
    ha, så gör malkolm också, bästa grejen är en sån där pastaslev, de kan man fånga det mesta med, eller klappa katten om den är för långt bort...

han varken kryper eller går eller står, men han står i krypställning. storleken är mest 74, en del 80, och vissa gamla godingar som hänger med i evigheter, tex ett par poptights i strlk 56! han sover inte hela natten heller, vaknar minst två gånger.

• Jessi74

Hur är det på er BVC? Måste ni själva komma ihåg att boka in t.ex. läkarundersökning, vaccination och sånt när det är dags för det? Jag upplever att om jag inte skulle ligga på så skulle de inte kalla till sånt?! Alltså att det ligger på mig om jag vill komma och väga och mäta tycker jag är okej, men de andra sakerna är ju viktiga! Framförallt vaccination ligger ju i allmänt intresse att alla barn blir vaccinerade.

• alarik82

ni som har haft bebis som har gungat på alla 4,hur lång tid tog de innan dom började krypa

Svar på tråden Junibebisar del 3