Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
är de många som ammar här än
Jag ammar, mest på morgonen och ofta en lite om kvällen. Nu har jag varit hemifrån och jobbat på ganska oregelbunda tider de senaste två veckorna och då har Reuben gärna velat ha sig en slurk bröstmjölk när jag kommit hem så det har blivit lite mer på dagarna den senaste tiden också.
Känns som om jag kan fortsätta amma så här på hobbystadiet ett bra tag framöver.
jag ammar också fortfarande, kanske två-tre gånger på dan och minst två på natten. allså ganska mycket fortfarande... men det känns bra och tänker nog också fortsätta ett bra tag. skulle vilja få bort eller ner nattamningen bara!
hur mycket sover era på dagen nu? malkolm har börjat vakna tidigare varje dag, tänkte om han kanske inte behöver sova lika mycke på dan längre? han sover 1 timme på förmiddan och en på eftermiddan.
Jag ammar typ en ibland två ggr på morgon, ibland en gång på em.
de ä rlite olika på hur alarik sover, men ofast sover han 2 gånger om dagen. först runt 10 å ca 1½ timme sen sover han igen runt 14 tiden å ca 1½ timme igen, fast de kan skiffta ganska mycke oxå. han vaknar oftast runt halv7-7 på morronen å går å lägger sig vid halv8-8 på kvällen
Bonanza: Var tvungen jag med att gå in och kolla på klänningen
Jättefin, lagom enkel och passar sig superbra!
Grisen: ja jag har oxå hört det där med att det är bra att de kryper och gärna länge. Det tröstade mig lite när min äldsta tjej aldrig ville lära sig gå (kändes det som).
Jag ammar fortfarande 1gång/natt fast har två nätter inte behövt det så jag hoppas sluta med det snart. Sen ammar jag på morgonen
direkt vid uppstigning. Brukar amma lite med som sävning på dagen. Och ammar i samband med nattningen men ger först välling.
Blenda brukar sova 1 1/2 på fm mellan 9 och 10.30. Sen är det lite olika. Sover hon till 10.30 sover hon igen runt 13 och 1 h för att sen behöva sova ytterligare 1 gång ca. 45 minuter. Men sover hon senare på fm så brukar det räcka. Så ca. 3h/dag.
Vaknar oftast kl.6 på morgonen och lägger sig kl.19.30.
Felix vaknar mellan kl 6 - 7
Sedan sover han 1tim mellan kl 11-12
Sedan sover han runt 40 min vid 16 tiden
Lägger sig för natten runt kl 20
Det blir ca 1tim och 40min på dagen. Sover han en längre stund på eftermiddagen så e han svår att somna på kvällen.
Hur länge orkar era barn vara vakna på dagen innan dem blir trötta??
Felix brukar vara vaken 4 tim sedan märker man direkt att han e trött.
Felixxmor - Noah kan bara vara vaken ca 2 timmar, sedan är han jättetrött. Han behöver nästan alltid sova 3 ggr på dagen, ca 3 timmar. Men vi ska dra ner på det, för han sover bättre på natten om han inte sover på eftermiddagen. ![]()
Felixxmor: Förrut kunde Blenda bara va vaken 2h och länge la jag henne då för hon kunde alltid somna. Nu blir det oftare 3h. Sista vakenpasset på kvällen blir ibland från 15 till 19 och det går det med.
Här är vi sjuka igen. Min dotter har haft virusinfektion efter virus infektion sedan i början av februari. Så just nu när hon har feber och vägrar äta och jag ammar dygnet runt. Tror inte vi ska träffa några fler barn på väldigt länge, orkar inte med en omgång feber eller magsjuka till.
De konstiga är att mellan alla dessa sjukdomar så har hon gjort jättestora motoriska framsteg - de få dagar hon varit frisk. Trodde inte att hon någonsin skulle krypa t.ex. eftersom hon var så enormt stillsam. Men ack så fel jag hade.
Hon har inga problem heller med att vara vaken 4-5 timmar åt gången, fast inte nu då hon har feber.