• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • grisen

Gustav har sovit i eget rum sedan har var 3 månader. Rummet ligger mitt emot vårat så vi hör honom direkt. Nu har vi kommit in i en dålig men mysig ovana. Förut fick han alltid välling i sin säng när vaknade på natten, då somnade han om och vi tog i stället in honom till oss när han vaknade på morgonen. Den senaste månaden har vi av någon anledning tagit in honom till oss direkt... Nu märks det tydligt att han har vant sig vid det. Dags att börja om alltså. Varför gör man sådant som man innan sa att man aldrig skulle?

Gustav dricker alltid vatten till maten, jag gissar att det blir 1-1½ dl om dagen.

• Mandy

Blenda sov jättebra i natt! Från 20 till 5. Sen var jag lite lat och tog upp henne och ammade. Blir ju som sagt lite stressad oxå av att Ebba ska bli väckt när hon skriker och har svårt att somna om.
    Efter amningen somnade hon om och sov till 7. Trevligt!
    Fast då var det Ebba som vaknade 5.40 av en mardröm Ja så kan det va med två barn.

Tahn: Ja jag förstår om du ger honom mat på natten. Jag kände oxå så ett tag när Blenda inte gick upp så bra. Kändes skönt då att kunna ge ett mål på natten.

Blenda dricker inte så jättemkt vatten tror jag. Svårt att säga, kanske 50ml. Men sen ammar jag henne en del + vällingen så jag är inte rädd att hon får för lite vätska i sig.

• TAHN

Theo sov faktiskt en hel natt i natt utan att äta tror det är tredje ggr i hans liv!
    Det var jätteskönt! Hoppas det håller i sig.

Hur är det annars då denna söndageftermiddag?

• Helen H 79

Här är det bara fint!!
    Jonathan sov från 20.15-6.30 utan att vakna och i sin säng!! Väldans bra men man börjar ju bli lite trött nu såhär på em...

Vi har vart ute hela familjen och tagit en promenad i vårsolen idag..bara snön ville dunsta bort!!!!!

Nu är Jonathan med sin pappa ute och tvättar bilen..ska läras i tid!

• Mandy

Bara bra här med! Vi har varit och ätit lunch på kafét som ligger i samma hus (nära och bra) och sen tog vi en ordentlig promenad med tvillingvagnen. Båda barnen somnade, perfekt

Märkte nu när jag började kolla hur mkt vatten Blenda dricker att det är mer 100ml, hade lite fel förrut.

Äter era barn stor burk både till lunch och middag? bara nyfikn på att se hur vanligt det börjar bli.

• TAHN

Theo äter nog tre stora burkar om dagen... å sen gröt på kvällen.
    Ibland fuskas det å blir lite välling i stället för nån burkmat!

• majflickan

Vi har oxå svårt o komma upp i 2, beror lite på vad de e för mat. vissa rätter går de ner en hel o andra bara en halv. Tycker han har börjat o vela mer med maten, inget som rikigt duger. har iaf gjort egen mat som han tyckt om idag. har bara gjort med större bitar nu hoppas han tycker om de oxå.

• TAHN

Förresten skulle bara säga att jag måste mixa dom där 8 månadersburkarna annars äter han inte dem... han har inga tänder å får bara kvälningar annars.
    Han är inte kräsen han äter allt!

• Bonanza

Noah äter hela köttbullar. Det är skitgulligt. Han bara tuggar i sig dem. Dessutom åt han en decimetertjock bit falukorv förut. Så sött!

/ Bonanza
Svar på tråden Junibebisar del 3