• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Bonanza
    Lady N - jag är så sjukt sugen på syskon. Men bröllop först. Sen en liten. Hoppas att det går lika lätt som förra gången. Jag tar ju nästan det för givet märker jag.
    / Bonanza
  • Lady Namárië
    Bonanza skrev 2006-03-20 21:58:33 följande:
    Lady N - jag är så sjukt sugen på syskon. Men bröllop först. Sen en liten. Hoppas att det går lika lätt som förra gången. Jag tar ju nästan det för givet märker jag. / Bonanza
    ja, man är ju lite färgad av tidigare erfarenheter. Min hjärna resonerar: "Om vi börjar förslka nu kanske vi blir gravida hösten 2007. *hoppas inte*
    You can't take the sky from me.
  • JCA

Bonanza: Vi har haft Maja hemma länge, hon började på dagis nu några veckor innan hon fyllde tre. Hon fyller tre idag så vi har haft massa kalas här
    Under tiden vi har varit hemma har vi räffat andra föräldrar och barn (kompisar), varit ute på öppna förskolan och barit på babysimmet. Men det märktes så tydligt när Maja var redo. Det var inte förren under sommaren som var som hon började prata om barnen ute på församlingshemmet och ville dit, t ex.

Jag tror absolut att du kan aktivera Noah och hålla honom hemma om du vill det. Barn under tre år har inte det behovet att träffa andra barn som äldre barn har. Absolut inte så dom måste komma till dagis varje dag iallafall.
    Bra aktiviteter kan vara att vara med i hushållet, i affären, bada i badkaret eller på badhuset, måla, läsa, pyssla...

Jag är absolut inte motståndare till att lämna barn under tre år på dagis (som det kanske låter) för jag tycker att det är upp till varje familj att avgöra och barn är olika också. Jag tycker bara det är så synd att samhället är uppbyggt så att det i princip inte finns nåt val om man inte har massa sparade pengar. Det idealiska för barnet är faktiskt att vara hemma ca tre år. Det säger forskningen, det är inget jag hittar på.

I Finland får man en liten peng i varje månad i tre år om man väljer att vara hemma. Inte mycket, men lite är ju bättre än inget...

Sen kan jag ju säga såhär, nu när Maja har börjat på dagis så är det absolut inget jag ångrar, tvärtom! När dessutom Erik passar in sin förmiddagssömn under tiden som Maja är på dagis så känns det ju bara underbart. För första gången på tre år kan jag faktiskt vara ENSAM!!

• JCA

Gomorron!
    Inatt har det inte varit mycket sömn. Erik spydde ner hela sig tre gånger i går kväll när jag inte var hemma. Sen fortsatte det inatt med både spyande och att bajsa löst. Så jag tror att han har fått magsjuka, hur nu det har gått till Min man trodde först att det kunde vara att han itn eklarar av maten med bitar i, tror ni att man kan reagera med att spy och så då? Igår fick vi inte i han nån mat sen lunch och när han spydde första gången efter 19 nån gång så var det hela bitar i från lunchmaten...

Hoppas ni andra är piggare än mig och attni får en bra dag

• alarik82

jag skulle vilja ha ett syskon till alarik när han blir ca 2, så vi tänkte börja med bebisverkstan i sen sommar

• CamillaJ

JCA

God morgon, När vi vaknade upp i söndags morgon så hade han bajsat igenom allt + alla våra sängkläder sen va det löst bajs och så kräktes han under hela dagen.
    Inget kul alls så han hade fått maginfluensa, han hade också 38,7 i feber så han va jätte hängig.
    Men jag vet inte det kan ju va att han åt de men jag tror ju inte att det bli så mycket då?!
    Men Isak slutade att kräkas på kvällen men hade då feber och bajsar löst fortfarande nu så inatt har det varit att vakna och kolla om han har bajsat och ha han de va det bara att ta upp stackarn *suck* vet inte hur länge detta kommer att vara
    Jag får inte i Isak nån mat heller ..

• alarik82

många som har magsjuka nu verkar de som, även här på åland, magsjuka, vinterkräksjuka å förkylning

• bea85

Bonanza leo började dagis vid 15 månader o han älskade det. man fick slita han därifrån. jag han inte plugga vidare innan jag blev med loke så jag har alltid varit hemma men leo ville inte va hemma ha ville va och leka med barnen som han säger hehe. sen när loke kom va han ju hemma i några månader med oss för att inte tro att vi övergav honom. med efter sommaren ville han tillbax till dagis. alla barn e ju olika. leo e välldigt aktiv och framåt så dagis va perfekt för honom

• Bonanza

Det är ju det också. Noah är ju inte särskilt aktiv så. Han är lite försiktig när han är med andra barn. Gud vad svårt! Hur ska man veta vad som är bäst för dem? Det är ju skitsvårt! Kan det inte finnas någon som har alla rätta svaren som berättar dem för en?

/ Bonanza
  • grisen

Fy vad trist med magsjuka!!! Hoppas era små kryar på sig snabbt. Vi får cockså hålla oss inomhus idag. Gustav har feber igen! Jag blir orolig när han har feber så ofta, det liksom kommer och går. I går var vi på öronkliniken och kollade så det inte var öronen, det var det inte. Jag får nog ringa barnakuten... någon som vet om man ska oroa sig för feber som kommer och går?

Kramar till er alla!

Svar på tråden Junibebisar del 3