• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Brasset

Mandy - Jag lider också av svår separationsångest! Har varit bort från Melker EN gång på nio månader och då var jag borta sex timmar. Visst har jag varit och tränat och så, men det är ju typ bara en timme...

• kajsa835

mandy, jo han ammas en hel del, jag glömmer bort att det räknas som ett mål ibland...

missy, ja igår åt han en hel hipps burk faktiskt! så det är nog som du säjer, han äter det han vill och det är det han behöver. och det blir mer och mer.

bonanza, jag tror det är bra som du tänker att låta han börja på dagis innan det kommer ett syskon. jag kan tänka jag vill gö så iallafall, så kan han va på dagis lite i veckan när man ska lära känna sin nya bebis också. jag tror det annars kan bli som mandy skrev att dom inte fattar riktigt när de stör liksom.

vihar tänkt sätta malkolm i dagiskö för att börja i september. då ska anders va hemma med han, så kan han börja lite först. det verkar ju som det är lättare att få en plats på hösten.

• kajsa835

brasset, ha ha, jag med! har inte vart från malkolm mer än nån timme åt gången nästan! vi har aldrig haft barnvakt ännu, det börjar nog bli dags snart...

• Brasset

Kajsa - Jag har sååå svårt att tänka mig att kunna ha barnvakt.
    Varför liksom... han har ju två föräldrar, som ALLTID vill vara med honom. Jag är väldigt noggrann med rutiner och så, så jag vill inte att de ska störas av att nån annan gör fel... hmmm... Vill nog sluta amma först iaf innan man har barnvakt längre stunder.

Men snart firar vi vår bröllopsdag, då ska vi gå ut och äta middag... typ 10 m från huset! Det ligger ett 3 stjärnigt värdshus här nämligen!

• majflickan
    åå va ja vill kunna verkligen hitta på ngt me anton HELA dagarna, i förmiddags så bara han gnällde. sen va vi iväg på sång o rytmik o då va han som en liten ängel så snäll o gå. hade inte sovit på flera timmar heller o ändå va så lugn. E alltid så go om vi e iväg på nått

Vet inte vad ja ska hitta på me han här hemma, allt e bara gnäll. ok inte när vi läser böcker oftast men de orkar ja fakitkst inte göra hela dagarna=)
  • Mandy

Blenda är oxå väldigt förtjust i böcker Fast hon gillar att läsa dem själv, hårda såna alltså. Sitter där och tittar och smakar på dem. Ibland visar Ebba henne. Härom dagen satt hon och frågade "Vad heter hon, Blenda? Säl, säl. Kan du säga det Blenda?"
    Världens bästa storasyster!

• kajsa835

brasset, ja jag håller med, och det känns som far och mor föräldrar har så mycket egna åsikter om barn och hur man ska gö och så. det får nog bli moster som blir barnvakt första gången för oss, hon har inga barn så hon lä ju gö precis som man säjer iallafall...

• JCA

Separationsångest ja... Det hade jag med Maja med. Vi lämnade inte bort henne förren efter hon var ett år, inte ens kortare stunder. Men egentligen ser jag inget fel på det. Varför lämna bort bara för att nån vill vara barnvakt liksom? Bättre då att ta den tiden på sig som man behöver Jag hade också väldigt tajta rutiner och ville _inte_ att dom skulle störas.

• CamillaJ

Min älskling börjar på dagis i sommar
    Men ekonomin tillåter inget annat så!!
    Är det ingen annan här inne som ska börja runt året på dagis?

• Petre

Jag tycker det är toppen med barnvakt ibland!
    Vi har också fasta rutiner och vad jag har märkt så störs de inte särskilt av att ha barnvakt då och då. Barnvakten får göra som den känner att de behöver för att det ska funka, tex ta upp Agnes om hon vaknar. Barnen (iaf våra) verkar fatta tidigt att det är olika regler som gäller med andra. Och att allt är som vanligt så fort mamma och pappa kommer hem igen.

CamillaJ - Agnes ska också börja efter somarlovet. Om hon får plats..

Svar på tråden Junibebisar del 3