• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • alarik82

har problmed med alariks rumpa, den är ständigt röd, men nu verkar ja har fått bukt på de ganska bra, men till saken då. jo, alla säger ju att zinksalva ska vara så bra, men han blev ju lika röd som falu rödfärg när jag smörje han med de.. nån som varit med om de?

• CamillaJ

Vi sänkte Isak säng när han ställde sej upp första gången,
    Och tur va det för han ställde sej i sängen lika fort som han kom i den!

Isak är fortfarande dålig (sedan söndags) han hade maginfluensa men nu har han bara diarre men igår bajsade han ungerfär 15 gånger, inget kul! Och idag mår jag bättre jag låg i maginfluensa hela natten och dagen igår men är mycket bättre idag! Vill bara att Isak ska börja äta normalt igen och bajsa normalt !!
    Uscha inget kul det här med maginfluensa...

• alarik82

camilla oj usch hoppas verkligen ni kryar på er... *peppar peppar* så har vi klarat oss från spysjukan..

vi sänkte ner hans säng igår... lika bra de för jag gick å var nervös varje gång han skulle sova ifall att han skulle ta tag i kanten..

• TAHN

Hur kyckades du sluta emmamaria? Var det svårt? Hur gjorde ni?

• Bonanza

Vi har inte nattammat på flera månader. Vi la bara av och vaggade istället för att ta upp och amma. Det har aldrig varit minsta lilla problem, han reagerade knappt. Jätteskönt att det gick så enkelt!

/ Bonanza
  • alarik82

han sov ju med oss först. så vi började lite snällt att han fick somna i sin egen säng, fast den stog inen hos oss. vi använde oss av 5 mintuters metoden(funkade bra för oss) men sen när han vaknade, oftast när vi gick å la oss fick han komma till oss, å då ammade han ju på mig... men efter ett tag så flyttade vi över hans säng till hans rum å så gick de med de, då slutade han å amma, han sov hela nätterna,. ibland kan han vakna på natten men då är de bara å gå in å buffa lite på han så somnar han om

• JCA

Camilla: Nej, det är verkligen inget kul med magsjuka. Erik hade ju i tisdags och igår kväll/inatt var det min och Majas tur. Ingen har nån vidare aptit men diarrén på Erik försvann snabbt.

Nu tycker jag det får vara slut med sjukdomarna!

Emmamaria: Inotyolsalva är det bästa av allt till röda rumpor. Iallafall tycker jag det. Rena mirakelmedlet...

• Mandy

Ammade inte i natt. Är tredje natten (dock ej i följd) som det funkar. Alltså jag har inte varit så aktiv i att sluta. Blenda vaknade redan kl2 och det var väl anledningen till att jag försökte få henne att somna om utan att ta upp henne. och så var hon inte så ledsen som hon brukar.
    Fast det tog nästan 1 h innan jag fick henne att somna utan att klappa på huvudet. Försökte gå iväg men hon vaknade och grät då.

Sen vaknade hon 5.45 och då gick vi upp, Blenda klarvaken
    med mina mått mätt en hyfsad natt. Gick och la mig tidigt och det är en förutsättning känner jag.

• Molina

TAHN: Moa har också börjat vakna och skrikit hysteriskt ingenting hjälper, igår kväll vaknade hon och skrek hysteriskt i säkert 1 timma tills hon somnade av utmattning.
    Hon verkar inte ha ont så man blir ju lite fundersam va det är.
    Va roligt att han börjat gå upp i vikt igen.

Vilken chock jag fick när jag tittade ut på baksidan av huset idag våra krokusar håller på att slå ut då måste man väl ändå få säga att våren äntligen är här

CamillaJ: Usch är han dålig än har han åkt på Rotaviruset kanske.

• alarik82

JCA ja syrran hade den salvan å den funkade skitbra, men tror inte den finns på åland... använder bepanten just nu

Svar på tråden Junibebisar del 3