• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • TAHN

2-3 månader sen... blev nojig när han kunde ställa sig upp så sänkte den helt då! Hahahha

• alarik82

tahn ok, alarik har inte börjat ställa sig än, men han står ofta på alla 4 å gunger i sängen, så jag funderar starkt på å sänka den jag med...

• majflickan

sänkte när vi flytta han till eget så i januari nångång, ville inte riskera att han en dag helt plötsligt stog upp, o man inte va där. nu har de fortfarande inte hänt men ändå=)

• Brasset

Melker äter såhär:

0700 Frukost: fullkornsälling ca 190 ml, ibland macka och lite frukt
    0900 - 1030 Sovpass
    1100 Lunch: Hemmlagad 8 mån mat, med bitar och allt, fruktpuré efteråt och vatten till.
    1300-1430 Sovpass
    1500 Mellis: Fullkornsgröt och vatten till.
    1800 Middag: Hemmlagad 8 mån mat och vatten till
    1920 Kvällis: Fullkornsvälling ca 110 ml

Vi sänkte sängen när han var 6 månader, han började ställa sig för typ 2½månader sen.

• JCA

Jag sänkte botten när Erik stog upp på alla fyra. Bättre att vara tidit än sen tänkte jag. Och en vecka efter stog han upp i sängen

• Molina

Imorse när Moa vaknade så satt hon i sängen och försökte dra sig upp via spjälorna så nu är det nog dax att sänka botten.

Så här äter Moa
    06 välling 200ml
    08-09.30 sovpass
    10 lite gröt eller frukt
    12-13 lunch en 8 månaders burk + vatten
    14-15 sova i vagnen under en promenad
    15-16 gröt men har börjat provat lite riktig mat igen
    17.30 en liten smörgås med levepastej
    19.00 200ml välling

Det är vad Moa äter ca på en dag

• Mandy

Vi sänkte fullt när Blenda kunde ställa sig upp, för ca. 2 månader sen.
    Ja vi sänkte ju ett steg tidigt när hon verkade va på gång att sitta.
    Sänkte nog lite sent.

Blendas matschema:
    04 el.05 amning.
    Beroende på hur tidig nattamning ibland en slurk ersättning el.amning.
    09 välling ca. 150 ml + amning
    sover ca. 1 1/2 till 10.30,1100
    11.00 8 månaders burk + fruktpuré
    13.45, gröt 150 ml vatten
    14.15 sover ca.1h
    17.00 8 månaders burk
    19.15 välling ca. 150 ml + amning

Har lite problem att få det att gå ihop eftersom jag hämtar på dagis och går hemifrån 14.30. Nu går jag tidigare så hon får sova men hon har lite svårt att hålla sig vaken på kvällen och jag vill inte att hon ska somna för tidigt.

• Brasset

Just det, jag ammar lite då och då också, en gång på morgonen och en gång på em.

• TAHN

Godmorgon!

Vi var ä vägde theo igår igen, nu hade han gått upp nästan 300g. Så nu väger han 7650 å är 70cm.
    Skönt att han har gått upp i vikt.

Igår kväll vid 23 vaknade Theo igen helt hysterisk å bara skrek å skrek å skrek, tills han slocknade, spelade ingen roll vad jag gjorde.. har aldrig sett honom så hysterisk!
    Han snyftade en timme sen i sömnen

Innan dess hade han vaknat var femte minut å bara skrikit å sen somnat om!

Jag trode att det hade gått över.
    Vi har slutat med nässprayen för man får inte använda den så länge å antagligen så har inte örat blivit bättre så det kom tillbax, men vi måste vänta en vecka med att använda nässprayen.
    Förhoppningsvis var det bara tillfälligt annars får vi nog gå till läkaren imorrn ialla fall!

Själv är jag jättetrött han sover dåligt nu för tiden å jag får knappt sova nått! (killen jobbar natt)

Är det nån som slutat att ge välling/ammat på natten? Vi funderar på att göra det, men vet inte om vi orkar det, för det blir väl jag som får ta smällen!

• alarik82

vi har slutat å amma på natten. å de är väldigt skönt måste jag säga att få sova hela natten. man blir mycke piggare å så på dagen sen

Svar på tråden Junibebisar del 3