• Ellish

Gastric bypass 2015

Hej!

Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?

Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.

• Svar på tråden Gastric bypass 2015
  • muffinsmagen
    BHJE skrev 2015-04-19 09:32:47 följande:

Vad skoj...det är snart ju :D

Ja. .jag var helt inställd på att få vänta till juni....men jag ringde ju ett par ggr och låg på lite plus att alla mina prover är tagna. Sköterskan sa att mina journaler pekade på att jag kommer bli godkänd så vida inget dyker upp som vi inte känner till så det var kanske därför jag fick tid fort hehe
  • Linlin1974

Hejsan,

Har fått kallelse till info av sjuksköterska och dietist 30/4 samt läkarbesök 11/5 på Ersta.

Tror dock jag vill vänta till efter juli att göra operationen då vi planerat 3 veckor i USA i juli med barnen och med tanke på det vi betalat för den vill jag inte riskera att man inte ska kunna njuta av det fullt ut, samt vill gärna vara på hemmaplan när nya matrutiner och träning ska komma igång.

Är det möjligt att påverka op datum själv? Och är det någon med psoriasis artrit som gjort denna op? Tänkte mer på hur lång tid innan man behöver sluta med sprutorna (Methoject och Enbrel) är lite orolig att ledvärken kommer bli tuff när man slutar med medicinen.

• Minimajs

Jaha..då var dagen D här då.

Har sovit bra men fick vakna 3.30 för att få hjälp att skrubba ryggen med descutansvampen då min sambo åker så tidigt. Så just nu känner jag mig väldigt trött. Ska bli skönt att få sova lite sen

Börjar känna mig nervös och alla de där tankarna som ni andra fått dyker nu upp i huvudet...usch, det är hemskt hur hjärnan kan måla upp de mest fruktansvärda scenarion.

Försöker fokusera på hur mycket lättare allt kommer att bli och alla de där roliga sakerna jag ska göra med mina barn sen som har vart mindre lätta nu.

Ha det gott, så hörs vi...

• javabean

Hej alla! Jag hoppar också in här! Var på VC igår och en remiss är nu skickad till Nyköping... Har ingen aning om hur det ser ut med väntetider men hoppas att det går snabbt som möjligt! Känner mig pirrig att jag faktiskt tagit tag i det här o satt bollen i rullning, men jag känner mig säker på vad jag vill, nervositeten finns helt klart där i allafall!

• Monsters inc

Nu är det 4 veckor sedan husläkaren skicka iväg min remiss, mitt blodtryck som aldrig varigt högt förut, var det då på kontrollen och även veckan efter. Jag tog själv beslutet att köpa hem modifast och försöka tappa lite vikt för jag blev rädd, jag har tappat 7 kg och huvudvärken och blodtrycket är bättre. Hoppas jag får komma till överviktsenheten snart, dom borde ju fått min remiss nu. Jobbigt att vänta.

• javabean
    Minimajs skrev 2015-04-21 05:27:47 följande:

Jaha..då var dagen D här då.

Har sovit bra men fick vakna 3.30 för att få hjälp att skrubba ryggen med descutansvampen då min sambo åker så tidigt. Så just nu känner jag mig väldigt trött. Ska bli skönt att få sova lite sen

Börjar känna mig nervös och alla de där tankarna som ni andra fått dyker nu upp i huvudet...usch, det är hemskt hur hjärnan kan måla upp de mest fruktansvärda scenarion.

Försöker fokusera på hur mycket lättare allt kommer att bli och alla de där roliga sakerna jag ska göra med mina barn sen som har vart mindre lätta nu.

Ha det gott, så hörs vi.

Lycka till idag!! förstår att du är nervös!
  • Lorelei83

Oroar ni er för att ni går ner för snabbt så att huden inte hänger med? Jag har gått ner 20 kg (på 5 månader lite för snabbt), och ska ner 15 kg till men nu tog jag en paus för att låta huden hänga med. Jag oroar mig. 

Visst det finns ju operationer sen man kan göra, men det är ju inte så kul att lägga 80 000 på en bukplastik.

Kämpa på därute! :)

• Minimajs

Så, nu har nästan ett dygn gått sen op och jag mår bra. Lite molvärk i magen men absolut ingen fara. Känns som att tiden fram tills nu har gått ut på att kissa och promenera..och vila förstås. Har vart galet trött men nu börjar det släppa och jag ska nu börja inta mitt första glas vatten. Ska bli skönt för halsen och att slippa duttandet med den lilla svamppipett man fått använda för att fukta läppar och mun.

• BHJE
    Minimajs skrev 2015-04-22 08:43:03 följande:

Så, nu har nästan ett dygn gått sen op och jag mår bra. Lite molvärk i magen men absolut ingen fara. Känns som att tiden fram tills nu har gått ut på att kissa och promenera..och vila förstås. Har vart galet trött men nu börjar det släppa och jag ska nu börja inta mitt första glas vatten. Ska bli skönt för halsen och att slippa duttandet med den lilla svamppipett man fått använda för att fukta läppar och mun.

Vad skönt att allt gått bra! Vi fick börja dricka direkt vi vaknat upp och satt oss. Försök ta för vana att gå mycket, det hjälper mot den där uppsvällda känslan :)
  • BHJE

Igår var det en vecka sen jag OPades och jag mår fortfarande oförskämt bra. Både mat och dryck flyter på. Tröttare än vanligt men det är också allt. Även en vecka sen jag slutade snusa och även det går förvånansvärt bra :D

Svar på tråden Gastric bypass 2015