Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Vad skönt att allt gått bra! Vi fick börja dricka direkt vi vaknat upp och satt oss. Försök ta för vana att gå mycket, det hjälper mot den där uppsvällda känslan :)
Jaha..då var dagen D här då.
Har sovit bra men fick vakna 3.30 för att få hjälp att skrubba ryggen med descutansvampen då min sambo åker så tidigt. Så just nu känner jag mig väldigt trött. Ska bli skönt att få sova lite sen
Börjar känna mig nervös och alla de där tankarna som ni andra fått dyker nu upp i huvudet...usch, det är hemskt hur hjärnan kan måla upp de mest fruktansvärda scenarion.
Försöker fokusera på hur mycket lättare allt kommer att bli och alla de där roliga sakerna jag ska göra med mina barn sen som har vart mindre lätta nu.
Ha det gott, så hörs vi...
Hur gick det för dig!!? Nyfiken!
Hej.
Jag ska på info möte på onsdag 29/4 , så jag har inte kommit så långt ännu dessvärre.
Hela min vakna tid går jag och funderar kring operation, om jag ska bli godkänd eller om dom hittar något fel på mig som gör att jag inte ska få göra en operation.
Jag har försökt förbereda mig lite innan .
Enligt den informationen som jag fick hem skickad i samband med att jag fick kallelsen till detta informations möte så står det att vi bör gå minst 1 km .
Jag har sedan någon vecka tillbaka gått minst 1 promenad om dagen, ibland 2.
Går allt mellan 3-5 km per dag.
Jag har inte ätit något godis eller chips som annars är en av mina laster.
Dessvärre så har jag inte kommit lika långt med portionerna jag äter ännu. Men på 1 vecka så har jag gått ner 2.4 kg ändå.
Hur gjorde ni andra innan, försökte ni ställa om era matvanor innan ni började med flytande ?
Hej.
Jag ska på info möte på onsdag 29/4 , så jag har inte kommit så långt ännu dessvärre.
Hela min vakna tid går jag och funderar kring operation, om jag ska bli godkänd eller om dom hittar något fel på mig som gör att jag inte ska få göra en operation.
Jag har försökt förbereda mig lite innan .
Enligt den informationen som jag fick hem skickad i samband med att jag fick kallelsen till detta informations möte så står det att vi bör gå minst 1 km .
Jag har sedan någon vecka tillbaka gått minst 1 promenad om dagen, ibland 2.
Går allt mellan 3-5 km per dag.
Jag har inte ätit något godis eller chips som annars är en av mina laster.
Dessvärre så har jag inte kommit lika långt med portionerna jag äter ännu. Men på 1 vecka så har jag gått ner 2.4 kg ändå.
Hur gjorde ni andra innan, försökte ni ställa om era matvanor innan ni började med flytande ?
Väster Norrland . Den information jag fick hem skickad så verkade det som att dom ville att man skulle gå på flyt innan. Upp till 4 veckor . Beroende på vilket bmi man låg på.
Nu börjar jag bli nervös, ska träffa kirurgen på SÖS imorgon.
Fick diagnosen lindrig sömnapne förra veckan och jag vet inte hur det påverkar beslutet...
Här har jag gått och väntat på att höra att kirurgin fått min remiss, och så hade dom fått den redan den 14/4 men dom har inte skickat brevet förrns nu. Jag känner att karusellen startat nu väntar jag på kallelse till info möte och så ska dom utvärdera om jag är lämplig för kirurgi. Hoppas jag får gå på den innan det blir semestertider vore skönt att få veta om jag bli godkänd.
Var på info möte igår.
Det känns som att dom var väldigt för att göra en Gastric sleeve istället för Gastric bypass.
Jag var helt bestämd innan mötet på att göra en Gastric bypass, men har sen dess börjat tvivla.
Någon fler som har fått alternativet och hur har ni tänkt med för och nackdelar mellan dessa operationerna?
Nästa steg för mig är att få en kallelse till kirurgen, vilket dom räknade med att vi skulle få innan semestern.
Men sen är det sommar uppehåll , och man kan nog ställa in sig på operation först efter sommaren.