Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej alla! Idag är det tre veckor sedan min remiss skickades från min VC till Nyköpings lasarett. Är det någon som har koll på hur lång väntetid de brukar ha, hur de går till väga med mötena osv? Hur lång tid har det tagit för er att få remissvar?? Någon som har några erfarenheter av Nyköpings lasarett?
För mig tog det 22 dagar efter jag var till VC innan kirurgen fick min remiss, och så tog det 14 dagar till innan jag fick bekräftelsebrev på att dom fått min remiss och att dom tänker skicka en kallelse till info möte, men det var 28/4 och jag väntar än på den kallelsen. Det här är Västerås i Västmanland.
Jag ringde till kirurgimottagningen idag och de hade fått min remiss. jag fick också veta att det behövdes kompletterande uppgifter på remissen... Så för att skynda på alltihop åkte jag till VC och förklarade mitt problem. Hon tog uppgifter från mig o skulle ge det till min läkare, så förhoppningsvis ska det gå någorlunda fort med kompletteringen, såvida det inte är nåt utöver det vanliga.. Som jag förstått så är jag inte ensam här i forumet om att nojja över ifall man har "rätt" till operation...Ser alla före-efter bilder och bara längtar tills jag får komma igång med mitt nya liv
Härligt att du är på andra sidan!! Grattis hur går det hur känns det ? Själv ska jag till kirurgen den 28/5 hoppas det går snabbt med op sen
En uppdatering nu när det lugnat ner sig lite.
Jag opererades i motala måndagen den 20/4 och mådde kanon efter operationen. Kände mig pigg och drickandet gick bra. Åkte hem på tisdagen och mådde bra ända till torsdag eftermiddag då jag började kräkas. Spenderade natten på motala akuten och fick röntgas på fredag förmiddagen och därefter blev det ambulans till Norrköping och reoperation fredag kväll den 24/4 med öppen kirurgi då det var stopp i en av de nya tarmkopplingarna. Blev kvar på sjukhuset i norrköping till onsdagen den 29/5 då jag fick åka hem med ett långt snitt på magen och en dränageslang som ska sitta kvar i 6 veckor.
Nu mår jag dock bra och ätandet går bra. Trött är jag efter 2 operationer inom loppet av en vecka men nu hoppas jag att det kommer rulla på .
Jag har med flyt och operation gått ner ca 16 kg.
Kan man skicka egenremiss "var som helst", eller måste man göra op i närmsta stad?
Kan man skicka egenremiss "var som helst", eller måste man göra op i närmsta stad?
Det kanske inte går så sakta för det händer iaf nått, Mars husläkaren, April mottogs min remiss på kirurgen och så damp det ner en kallelse till infomöte, 2/6 blev det. Kanske man får veta hur lång väntetid det är till själva Op då. Vad tror ni? Detta gäller då Västmanland då jag väntar på Op i Västerås.
Jag läste VLT att utredningarna i Västerås tar ungefär 8 månader, så det är ju ganska snabbt. I Uppsala tog det drygt ett år! :)
Det kanske inte går så sakta för det händer iaf nått, Mars husläkaren, April mottogs min remiss på kirurgen och så damp det ner en kallelse till infomöte, 2/6 blev det. Kanske man får veta hur lång väntetid det är till själva Op då. Vad tror ni? Detta gäller då Västmanland då jag väntar på Op i Västerås.