• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • Orkide
    Zora skrev 2017-01-06 21:39:55 följande:

Positivt på Äl testet imorse så vi har chansen den här månaden också! Trodde vi skulle missa eftersom Äl beräknades till tis-ons när sambon är bortrest. 8:e försöket

Vad skönt att slippa hoppa en månad!!
  • Orkide
    AlexandraR skrev 2017-01-06 23:43:32 följande:

Hej :) jag har en flicka, snart 7 år och en pojke på 2 år och fyra månader.

Vi har försökt i nu fem månader, att få till en tredje. Det jobbiga är att jag haft gravidsymtom mellan varje jäkla äl och mens. Blir ni med inbillningssjuka?

Jag överanalyserar varje lite känsla men oftast vet jag att det är det normala inför mens.
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-07 11:54:47 följande:

Jag försöker att inte testa just för att jag blir så ledsen av att inte se det extra strecket eller pluset.. vrida o vända på testet i olika ljus. Näe fy för o testa

Jo jag vet...men behöver veta helst två dagar innan så jag kan sluta med Lutinus, annars förskjuts mensen vilket jag inte vill..lång väntan som det är.

Hade en rosa flytning idag...höjer ju hoppet lite då det stämmer bra i tid med äl+5, men kan likaväl vara slumpen och nåt annat...
  • FrökenNypon
    Nykär15 skrev 2017-01-07 08:29:58 följande:

Minns faktiskt inte ens vilken vagn, kopplat bort den drömmen lite...tror det kan ha varit en Emmaljunga.

Jag har inte jätteont av att tänka på kläderna, att ha dem känns ändå lite hoppfullt, att vi inte får ge upp, nån gång ska ett barn få bära dem.

Däremot har jag inte sytt något varken till mig eller de större barnen...men flyttat mitt i allt under hösten med så tiden har varit knapp.

Vilken vagn vill du ha?

Har bara kollat runt. Inte bestämt mig. Sist hade jag två skitvagnar begagnade så om jag blir gravid så vill jag ha en superfin vagn! :)

Har kollat på cybex priam lyx, joolz geo, bugaboo, easywaljer harvey. Britax go big, mfl. :)
  • ninjas

jag har bim på lördag och har ett cb testa-tidigt det står att man kan ta det 5 dagar innan bim. men hur tillförlitligt är det om jag skulle ta det i morgon då är det ju 5 dagar precis. är det bättre att vänta tills på tisdag med det tror ni? har inga som helst känningar hur jag än känner efter så det känns som att det inte blir nått denna månaden heller.

• bamboobaby
    ninjas skrev 2017-01-08 22:06:44 följande:

jag har bim på lördag och har ett cb testa-tidigt det står att man kan ta det 5 dagar innan bim. men hur tillförlitligt är det om jag skulle ta det i morgon då är det ju 5 dagar precis. är det bättre att vänta tills på tisdag med det tror ni? har inga som helst känningar hur jag än känner efter så det känns som att det inte blir nått denna månaden heller.

Jag testade med dom på BIM -3 och inte på morgonen. Det blev ett svagt men tydligt plus. Morgonen efter blev det ett mycket starkare plus. Hade alla tecken på att mensen skulle komma och tog bara testet första gången som en extra försäkran att jag skulle kunna ta det där glaset bubbel med släkten med gott samvete men så blev det inte :)
  • ninjas
    bamboobaby skrev 2017-01-08 22:35:17 följande:
    Jag testade med dom på BIM -3 och inte på morgonen. Det blev ett svagt men tydligt plus. Morgonen efter blev det ett mycket starkare plus. Hade alla tecken på att mensen skulle komma och tog bara testet första gången som en extra försäkran att jag skulle kunna ta det där glaset bubbel med släkten med gott samvete men så blev det inte :)
    ok tack för ditt svar. ska försöka hålla på det några dagar till tror jag....

hur går det för er andra? när har ni bim?
  • Nykär15

ÄL+7 idag...

Vart och lämnat nytt TSH-prov..hoppas innerligt att det gått ner nu. Hon ville inte skriva ut mer Letrozol, har en omgång kvar efter denna men har det inte tagit sig på nästa heller så ska vi lägga en annan plan. Har haft kontakt med en annan klinik för att gå vidare med IVF då de inte gör det på den jag går hos nu...men hoppas så innerligt slippa den processen. Men vill samtidigt inte tappa tid då jag blir 40 om nån månad.

• FrökenNypon

Bim -2 och mensen är på g.

Hur länge ska man orkar... :(

tappar helt sugen dessa dagar.. kanske blir bättre om två veckor..

Ska lämna blodprov nu under mensen för koll av hormoner på fertilitetskliniken. Och ev spermaprov..

vad händer om blodproverna är dåliga. Är det då man får såna hormonpreparat npgra av er äter?

• Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-01-10 18:25:27 följande:

Bim -2 och mensen är på g.

Hur länge ska man orkar... :(

tappar helt sugen dessa dagar.. kanske blir bättre om två veckor..

Ska lämna blodprov nu under mensen för koll av hormoner på fertilitetskliniken. Och ev spermaprov..

vad händer om blodproverna är dåliga. Är det då man får såna hormonpreparat npgra av er äter?

Blä vad trist :( kram!

Skönt få ta proverna! Och ja, beroende på vad de visar så kan det hända du får mediciner för att stötta upp.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)