• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • Orkide
    FrökenNypon skrev 2017-01-10 18:25:27 följande:

Bim -2 och mensen är på g.

Hur länge ska man orkar... :(

tappar helt sugen dessa dagar.. kanske blir bättre om två veckor..

Ska lämna blodprov nu under mensen för koll av hormoner på fertilitetskliniken. Och ev spermaprov..

vad händer om blodproverna är dåliga. Är det då man får såna hormonpreparat npgra av er äter?

Å så trist!! Dagen efter att mensen kickat igång brukar jag kunna se framåt. Hoppas du också ser lite ljusare så tillvaron då så du slipper vänta två veckor.

Jag får hjälp av mediciner då jag inte blir gravid själv. Bra att du kollar upp och får hjälp om det behövs.
  • Orkide

Ju längre vi försöker desto oftare får jag tankar att "tänk om det är meningen".. vi har två friska barn. Dottern kom ganska läskigt, fyra veckor tidigare då jag blödde massor och det visade sig att moderkakan spruckit och legat i vägen för utgången. Jag lever o barnen lever tänk om man till slut blir gravid och dör av det vid förlossning..

Är det bara jag som får dessa tankar ibland?

• Rosenlarv

Hej, tyvärr blir det ingen bebis denna gång. Graviditeten hade trots allt illamående och alla symptom avstannat i v 6 fast jag skulle ha varit i v 10. Inga som helst tecken på att något var fel. Fick reda på det i torsdags på vul. Fick då cytotec och blödde massor natten och morgonen till fredag nu blöder jag bara sparsamt. Ska på återkontroll i morgon redan och hoppas då att jag slipper skrapning. Gravtester är fortfarande superstarka:( illamåendet har åtminstone avtagit och just nu känner jag mig inte ett dugg sugen på att fortsätta försöka eller på att vara gravid igen. Vill ju ändå ha ett tredje barn så hoppas att mina känslor ändras.

• Orkide
    Rosenlarv skrev 2017-01-15 09:46:37 följande:

Hej, tyvärr blir det ingen bebis denna gång. Graviditeten hade trots allt illamående och alla symptom avstannat i v 6 fast jag skulle ha varit i v 10. Inga som helst tecken på att något var fel. Fick reda på det i torsdags på vul. Fick då cytotec och blödde massor natten och morgonen till fredag nu blöder jag bara sparsamt. Ska på återkontroll i morgon redan och hoppas då att jag slipper skrapning. Gravtester är fortfarande superstarka:( illamåendet har åtminstone avtagit och just nu känner jag mig inte ett dugg sugen på att fortsätta försöka eller på att vara gravid igen. Vill ju ändå ha ett tredje barn så hoppas att mina känslor ändras.

Beklagar verkligen!! Gått igenom ett missfall och det är fruktansvärt. Tusen kramar till dig.
  • Drakan

Beklagar missfallet! Har haft 3 missfall på raken. Har två barn som kom till utan komplikationer.

Fjärde gången giltig? Tror ni detta är ett tidigt pluss?

• HoppasPåEnTill
    Drakan skrev 2017-01-15 17:13:51 följande:

Beklagar missfallet! Har haft 3 missfall på raken. Har två barn som kom till utan komplikationer.

Ja, det ser positivt ut. :)
  • FrökenNypon
    Rosenlarv skrev 2017-01-15 09:46:37 följande:

Beklagar verkligen! Måste va en hemsk upplevelse..

Orkide - ja jag tänker oxå som du.. jag harfått två friska barn på första försöken och nu går det inte.. ödet?
  • MalynCazzandra

Hej

Jag och min man planerar vårt 3:e barn :) jag blir 30 i slutet på året och min man blir 39 i maj, vi har två små killar tillsammans på 2 och 1 år. Han har gått med på ett försök till, till en flicka! :D Jag vill så gärna ha en dotter! Vi är nyinflyttade i Åmål där vi båda jobbar. Min man i verkstad och jag som förskollärare. Jag har en spiral i just nu som vi planerar att ta ur i slutet på mars/ början av april typ så att bf blir som tidigast nästa år :) vi har båda nyss skrivit på avtal om fast jobb så nu vill man ju verkligen börja försöka :D chansen för tvillingar är även hög hos oss då vi båda har det i släkten så vi får ju verkligen se hur detta slutar! Haha

Har ju redan nu börjat kolla babykläder och inredning :O det finns ju så himla mycket fint därute!

Hoppas att vi kan följas åt i detta! :)

• Orkide
    Drakan skrev 2017-01-15 17:13:51 följande:

Grattis!
  • Orkide
    FrökenNypon skrev 2017-01-15 22:37:06 följande:
    Beklagar verkligen! Måste va en hemsk upplevelse..

Orkide - ja jag tänker oxå som du.. jag harfått två friska barn på första försöken och nu går det inte.. ödet?
    Vad skönt att det inte bara är jag som har konstiga tankar. Vissa dagar tänker jag att vi borde sluta o nöjja oss medan en timme senare så ångrar jag mig för vi vill ju verkligen ha en till. Blir bara orolig att något skulle hända mig under grav eller något så att de barn jag har förlorar på att vi försöker
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)