• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-01-15 22:37:06 följande:
    Beklagar verkligen! Måste va en hemsk upplevelse..

Orkide - ja jag tänker oxå som du.. jag harfått två friska barn på första försöken och nu går det inte.. ödet?

Mina två första kom med till på första försöken...blev gravid två ggr under 2016 men här är jag ändå...inte ett dugg närmare en gosig och helt underbar bäbis. Snart är det BF för vårt MA..känns skit att inte ha lyckats bli gravid igen. 

Men är ju bara att kämpa på och försöka se framåt, finns inte på min karta att ge upp än. Nu kör vi tredje omgången med Letrozol dubbelkur, tar det sig inte på denna så kommer vi starta upp IVF...klarar inte att tappa mer tid, fyller 40 år om några veckor bara. 

Negativt idag på BIM så bara att vänta på mensen. Slutade med Lutinus igår så kan ta en dag eller två för den att komma igång. 

• Orkide
    Nykär15 skrev 2017-01-16 08:12:31 följande:

Mina två första kom med till på första försöken...blev gravid två ggr under 2016 men här är jag ändå...inte ett dugg närmare en gosig och helt underbar bäbis. Snart är det BF för vårt MA..känns skit att inte ha lyckats bli gravid igen. 

Men är ju bara att kämpa på och försöka se framåt, finns inte på min karta att ge upp än. Nu kör vi tredje omgången med Letrozol dubbelkur, tar det sig inte på denna så kommer vi starta upp IVF...klarar inte att tappa mer tid, fyller 40 år om några veckor bara. 

Negativt idag på BIM så bara att vänta på mensen. Slutade med Lutinus igår så kan ta en dag eller två för den att komma igång. 

Är rätt säker på att mensen kommer i veckan här också. Alla vanliga tecken inför mens har börjat dyka upp och inga "ovanliga" symptom. Så det är nog kört igen.
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-16 19:12:38 följande:
    Är rätt säker på att mensen kommer i veckan här också. Alla vanliga tecken inför mens har börjat dyka upp och inga "ovanliga" symptom. Så det är nog kört igen.

Mensen knackade på igår punktligt som få under kvällen, så idag är den igång. 

Så less...men bara skrapa ihop sig och blicka framåt, nästa helg är det äl igen...

• Orkide
    Nykär15 skrev 2017-01-17 09:18:24 följande:

Mensen knackade på igår punktligt som få under kvällen, så idag är den igång. 

Så less...men bara skrapa ihop sig och blicka framåt, nästa helg är det äl igen...

Lika trist varje gång!!
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-17 11:41:56 följande:
    Lika trist varje gång!!
    Ja första dagen är värst, sen börjar man av nån konstig anledning börja räkna ner till ÄL igen. Men är samtidigt lite en paustid där jag känner jag helt kan släppa det och bara tänka på annat, just under mensen behöver jag inte leta symptom eller annat...en välbehövlig paus.
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-01-17 13:16:21 följande:
    Ja första dagen är värst, sen börjar man av nån konstig anledning börja räkna ner till ÄL igen. Men är samtidigt lite en paustid där jag känner jag helt kan släppa det och bara tänka på annat, just under mensen behöver jag inte leta symptom eller annat...en välbehövlig paus.
    Japp håller med. Dagen efter att mensen kommit igång räknar jag ner till äl.
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-18 16:35:56 följande:

Jaha då har mensen börjat komma. Eländige mens!!

Fy fan va segt...alltid samma besvikelse. 
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-01-19 09:15:55 följande:
    Fy fan va segt...alltid samma besvikelse. 
    Ja så himla tröttsamt detta börjar bli
  • FrökenNypon

Nu är mensen slut o framtiden ser lite ljusare ut..

men pendlar fortfarande mellan "oj vad skönt med stora barn som reder sig själva" till "åh bebis amma mammaledighet snosegos"

:) har alltid varit velig av mig men för mig börjar hoppet dö ut en smula.. vill heller inte att barnen blir för stora innan trean kommer. De blir 6 o 8 år.

Har lämnat blidprov o mannen har lämnat sperma så får se när vi blir kallade vad domen blir.. är det negativt så tänker vi inte ta ivf iallafall. Kanske provar några månader med hormoner..

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)