• Anonym (Anonym)

Anklagad sv soc

Soc anklagade mig för att vara alkoholist som dränkte mina sorger , och att pappan till Barnet va den stabila ? Men jag har ju inte ens druckit eller dricker eller något vad håller dom på med får dom lov att höra sådana allvarliga anklagelser utan fakta ?

• Svar på tråden Anklagad sv soc
  • Anonym (Oi)
    Anonym (soc sekr) skrev 2015-01-18 10:20:09 följande:
    Det existerar inga 20-åriga socialsekreterare. Det skulle innebära att de började Socionomutbildningen när de var 15 år.....
    Anonym (Lugn) skrev 2015-01-18 09:30:06 följande:

Gå och ta blodprov med cdt och peth så har du bevis att du inte dricker.

Ja jag har blivit anklagad för allt möjligt. Soctanter är ignoranta och helt galna.

Tack för komplimangen smile1.gif
    Nä. Socionomutbildningen är 3,5 år. Inte 5.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (?) skrev 2015-01-18 10:25:30 följande:
    Mitt ex berättade själv att han sagt det. Vi ligger i vårdnadstvist.
    Här va det ju min fd som intyga mig så det kan inte va ett ex här.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (konsument) skrev 2015-01-18 10:19:07 följande:

Vad räknas då som överkonsumtion?

Vi har ofta gäster över på middag. Kanske 3-4 ggr i veckan, och jag dricker då gärna ett litet glas vin till middagen.

Shoppar jag med väninnor kan vi dricka ett glas vin eller champagne till lunchen.

Ett par gånger i månaden är det någon social tillställning där jag kanske passerar 1 litet glas men håller mig under berusningsgränsen. Dvs jag blir inte märkbart påverkad.

Drack mycket större mängder i min ungdom och har hög toleransnivå.

Men vad tar de här testerna hänsyn till?

Skulle det peka ut mig som någon som överkonsumerar?

En del människor äter mycket skräpmat och godis. Andra är tobaksanvändare, vissa dricker öl under fotbollsmatcher etc.

De flesta har väl vanor/ovanor.

Nej det krävs mkt mer än så för att du skulle få ett förhöjt cdt värde.
  • Anonym (?)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-18 10:32:16 följande:
    Här va det ju min fd som intyga mig så det kan inte va ett ex här.
    ?

Förstår inte vad du menar? Jag pratar om min fd sambo. Som jag kallar ex.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (?) skrev 2015-01-18 10:25:30 följande:
    Mitt ex berättade själv att han sagt det. Vi ligger i vårdnadstvist.
    Aha , ja för man får ju inte veta var dom hört det i från men det roliga var att min fd va den som vittnade att jag inte drack ... så klart man undrar vem det kan då vara?
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (?) skrev 2015-01-18 10:31:14 följande:
    Åh, tack för svar! Hur långt tillbaka kan man se på provet? Om man tex överkonsumerat tidigare, men nu är helt nykter?
    Testet ger utslag vid överkonsumtion de senaste 1-4 veckorna. 
    Om man kan påvisa fler än ett förhöjt CDT-värde med ett provtagningsintervall på minst 2 veckor men inom en 12-månadersperiod, är det  ett bruk som inte är tillfälligt utan som från medicinsk synpunkt är skadligt, dvs. ett missbruk 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-18 10:38:34 följande:
    Aha , ja för man får ju inte veta var dom hört det i från men det roliga var att min fd va den som vittnade att jag inte drack ... så klart man undrar vem det kan då vara?
    Då han satt bredvid på kallelsen.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Oi) skrev 2015-01-18 10:31:52 följande:
    Nä. Socionomutbildningen är 3,5 år. Inte 5.
    Så du tror alltså att man påbörjar socionomutbildningen redan efter grundskolan? Hur ska man annars kunna vara 20 år och färdigutbildad socionom?
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-18 10:44:10 följande:

Då han satt bredvid på kallelsen.

Har du fått läsa anmälan? Det har du rätt till och är anmälaren inte anonym så står det där.

Om anmälaren är anonym så får du klura ut genom anmälan vem det är. Brukar inte vara så svårt.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (anonym 2) skrev 2015-01-18 10:41:19 följande:

Testet ger utslag vid överkonsumtion de senaste 1-4 veckorna. 

Om man kan påvisa fler än ett förhöjt CDT-värde med ett provtagningsintervall på minst 2 veckor men inom en 12-månadersperiod, är det  ett bruk som inte är tillfälligt utan som från medicinsk synpunkt är skadligt, dvs. ett missbruk 

6 v tillbaka har jag lärt mig. Peth test är mer tillförlitligt än CDT dock.
Svar på tråden Anklagad sv soc