• Anonym (Anonym)

Anklagad sv soc

Soc anklagade mig för att vara alkoholist som dränkte mina sorger , och att pappan till Barnet va den stabila ? Men jag har ju inte ens druckit eller dricker eller något vad håller dom på med får dom lov att höra sådana allvarliga anklagelser utan fakta ?

• Svar på tråden Anklagad sv soc
  • Anonym (E)
    Anonym (Krisse) skrev 2015-01-18 23:14:14 följande:

Har inte läst alla inlägg, men TS sättet du skriver på o dina meningsbyggnader är helt konstiga, verkar som det slunkit ner en eller annan flaska vin under tiden du skriver....:P

Nej hon har en utvecklingsstörning...
  • Anonym (tror så med)
    Anonym (....) skrev 2015-01-18 13:29:39 följande:

kvinna 34 är i farten igen.

Mm tänkte samma tanke...
  • Anonym (mor)

Jag skulle vilja slå ett slag för alla trevliga, varma, hjälpsamma fina BVC-sköterskor där ute i landet. Jag har bara träffat sådana under min tid som småbarnsförälder och har aldrig hört från ngn jag känner eller någon som känner ngn som känner ngn att man träffat de BVC-sköterskorna från helvetet som ständigt omnämns här på FL. "Som man ropar i skogen får man svar" är ett gammalt talessätt som man kan fundera kring när man upplever att man ständigt blir missförstådd. På MVC, BVC, SOC, BB, VC etc etc etc etc etc....................................................

• Anonym (Fint men...)
    Anonym (mor) skrev 2015-01-19 06:08:35 följande:

Jag skulle vilja slå ett slag för alla trevliga, varma, hjälpsamma fina BVC-sköterskor där ute i landet. Jag har bara träffat sådana under min tid som småbarnsförälder och har aldrig hört från ngn jag känner eller någon som känner ngn som känner ngn att man träffat de BVC-sköterskorna från helvetet som ständigt omnämns här på FL. "Som man ropar i skogen får man svar" är ett gammalt talessätt som man kan fundera kring när man upplever att man ständigt blir missförstådd. På MVC, BVC, SOC, BB, VC etc etc etc etc etc....................................................

Vad fint att du ger beröm! Men här betyder ropa och svar inre riktigt det du menar. Den här kvinnan har inte lätt att uttrycka sig. Det har du och jag , då kan vi tänka på hur vi får det och låta. Här handlar det om lite mer än att bara klaga. Ja. , det är lärt att bli missförstådd om man inte har lätt för att uttrycka det man vill och känner. Stötta henne istället, det vore fint här.
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-18 09:09:19 följande:

Soc anklagade mig för att vara alkoholist som dränkte mina sorger , och att pappan till Barnet va den stabila ? Men jag har ju inte ens druckit eller dricker eller något vad håller dom på med får dom lov att höra sådana allvarliga anklagelser utan fakta ?

Hej Ts. Du kanske kan ta lite hjälp av någon att skriva . Annars om du inte vill skriva här, prata med någon som du känner, som är snäll och vill hjälpa dig att förstå varför det blivit så med denna anklagelse.

Ni tillsammans kan ringa och prata med soc , så att du kan få svar på dina frågor kring detta.

Ta det där provet så kan du lämna det bakom dig .

Lycka till ! Kram på dig!
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-19 07:25:26 följande:
    Vad fint att du ger beröm! Men här betyder ropa och svar inre riktigt det du menar. Den här kvinnan har inte lätt att uttrycka sig. Det har du och jag , då kan vi tänka på hur vi får det och låta. Här handlar det om lite mer än att bara klaga. Ja. , det är lärt att bli missförstådd om man inte har lätt för att uttrycka det man vill och känner. Stötta henne istället, det vore fint här.
    Så du menar att man inte får komma med synpunkter och funderingar utan denna tråd ska endast innehålla uppmuntrande tillrop till TS? Är TS fullständigt hjälplös och utelämnad och helt ur stånd att ta till sig andra tankar än sina egna? Den som ser på TS på det viset gör väl ner henne totalt? Jag föreställer mig att hon kan tänka själv.
  • metervara

Gör ett sånt där blodprov som andra nämner här i tråden.

• Anonym (mor)
    metervara skrev 2015-01-19 08:00:16 följande:

Gör ett sånt där blodprov som andra nämner här i tråden.

Ett? Och vad ska TS göra med det provet? Gå till SOC och visa upp det och säga -"Titta här, detta datum då detta prov togs var jag spik nykter"?
  • Anonym (Oja!)
    Anonym (tror så med) skrev 2015-01-19 01:13:50 följande:
    Mm tänkte samma tanke...
    Då tänker vi lika. Det var det första som slog mig.
  • Anonym (Fint men...)

Oj, jag missade att du ska få hembesök av soc. Det är ännu bättre . Då kan du lättare få svar.

Provet är bra att du tar det direkt, så vet soc att du gjort det du kan för att samarbeta. Då blir du tagen på allvar. Du visar att du inte har något att dölja.

Så det är bra för dig själv. Gå och ta provet idag.

Soc är säkert mer villiga att hjälpa dig om du själv visar att det är viktigt för dig.

Svar på tråden Anklagad sv soc